Havonta van egy víznapom. Még a testsúly-csökkentő programom idejéből tartottam meg. Ez azt jelenti, hogy egész nap nulla kalória.

Egy napot eltölteni evés nélkül nagyon érdekes dolog. Kezdetben hősiességnek tűnt. Ma már egyáltalán nem tartom nehéznek. Sokkal érdekesebb, mint amennyire esetleg kellemetlen lehet. Nem a fogyás miatt fontos. Sokkal nagyobb jelenősége van, mint hogy az ember esetleg lead pár dekát. A víznapok nagyon sokat segítenek abban, hogy tisztázhassuk az evéshez való viszonyunkat, megértsünk magunkból egyre több dolgot…

Ezt a napot mindig újhold napjára időzítem. Ezt jelöli a naptár, s így biztosan nem feledkezem meg róla a nagy rohanásban sem. Kellenek megállók. S ha dönthetünk, hogy ezek mikor legyenek, miért ne lennének valami jelesebb napon. Az is jó, ha valahogy összehangolódunk a természet ritmusával. A néphagyomány az újoldat a megújulással kapcsolja össze. Megújulásra meg időről, időre nagy szükségünk van.

(M, mint megújulás, megújuló…??? Eddig ez még nem volt a listán, de felveszem a sorba..)

Szerző: empszi  2007.06.15. 13:33 14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr235913798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosslyn 2007.06.15. 14:34:30

Ez lesz a következő lecke? :) huh, nem egyszerű

M 2007.06.15. 15:02:08

Ez már haladóknak szóló lecke... :) :) :)

ametiszt 2007.06.15. 15:58:37

nagyon jól teszed...én is tartok,de én hetente egyet...és évente egyszer nyáron,amikor már nem dolgozok 21 naposat...az az igazi...

Rosslyn 2007.06.15. 17:40:28

Az én gyomromat az biztos tönkrevágná...

Alessia 2007.06.15. 19:20:34

Már előbb elolvastam ezt a postot, csak nem szóltam hozzá. Viszont azóta ott van a fejemben, hogy ez egy milyen jó ötlet! Amolyan tisztítókúra, kis megkönnyebbülés a tesnek. Semmi túlzás, semmi őrület... csak egy kis mértéktartás. Lehet, hogy kipróbálom!!!

S (Antal) 2007.06.15. 20:40:56

Az én tapasztalataim: negyven napos szigorú böjt, szerda kenyér és víz, péntek csak víz. Többi nap három étkezés, egyszer lakom jól. Idén nagyböjtben én tartottam be egy egész kolostorban egyedül! Nem azért csinálom, hogy foggyak, mert az engem nem érdekel, a feleségem meg még hízlalni akar. A bölt egy dekát nem vesz le rólam, bár mérni neb szoktam. A kép az Apokalipszisből van, a Holdat lépő asszony. Ez az ábrázolás többnyire Kisjézus nélkül az Immaculáta. A talpa alatt egy kígyyó is lehet, ahogy földbe (pontosabban Holdba) tapossa. Zrínyi Szigeti veszedelmében fontos szerpet kap, emiatt azóta a Magyarok Nagyasszonyával azonosítják. A Hold járása és a ritmusaink. Ez érdekes. Inkább analógiás, mint okozati kapcsolat. Mindenesetre létezik.

Manólány 2007.06.16. 07:25:11

Én is csinálom. Havonta egyszer. Szombaton, nert akkor itthon vagyok és senki semmi nem zavar benne. Eleinte nagyon nehéz volt. Most már gond nélkül megy.

skyppy 2007.06.16. 16:37:22

..lehet ez is sikerülne...volt idő amikor el sem tudtam képzelni,hogy a kávémat cukor nélkül igyam....ma már nem is tudom máshogy...ez is menne biztosan....egy próbát megér,megtudni hogy milyen érzés is........:-))))

M 2007.06.16. 17:34:26

Ma egész nap rohanok, s nincs időrm érdemben válaszolni azokra, amiket ideírtatok, pedig nagyon érdekes dolgok vannak itt. Kár lenne szó nélkül hagyni. De ma ez egy ilyen nap. Talán holnap...

Jaguár 2007.06.16. 18:45:44

Na én erre alkalmatlan vagyok. Nálam maximum olyan van, hogy salátát eszek kilószámra, mert azt kívánom, de hogy egész nap semmit ne egyek... az én szervezetem tuti nem bírná, mivel gyorsan égetek el mindent, ami bejut. Persze hozzátartozik az igazsághoz, hogy nem tudom, hogy bírná-e, mert ki sem próbálom.

margit2 2007.06.16. 19:00:37

Időnként diétázom, de böjtölni nem szoktam. %wink%

marisom 2007.06.16. 23:22:43

Elmegyünk egy kicsit élvezni a sós tengeri levegőt, és a simogató hullámokat. Kellemes napjaid legyenek! Puszillak!

Charma 2007.06.17. 10:28:21

erre már gondoltam én is, csak még nem volt elég az elhatározás hozzá. egészségi szempontból mindenképpen fontosnak tartom, lehet most már ténylegesen ki is kellen próbálnom :)

M 2007.06.17. 11:43:28

Azt hiszem, ez is, úgy mint egy csomó minden más, a fejünkben kezdődik. Hogy mennyire érezzük jól benne magunkat, az attól is függ, hogy előre ki mit gondol róla . Ha úgy érzed, hogy nem birod ki, igazad lesz, de ha úgy gondolod, hogy jól fogod magad érezni tőle, akkor is igazd lesz. .. (Lehet, hogy a fenti mondatom is megérne egy újabb gondolatváltást...? )
süti beállítások módosítása