Várjuk, hogy mondd a kommnetekben, amit gondolsz.

Ideális testsúly?

 

Miért szeretnénk másként kinézni? Mit kapnánk azzal, ha olyan lenne a külsőnk, amilyenre vágyakozunk? Mit adna nekünk az ideális testsúly, mi is az egyáltalán? No, és mit tennénk meg érte…?

 

Az ideális testsúly fogalma csak úgy önmagában nem létezik. Például történelmi koronként változik. Időről időre visszatér a gömbölyűbb, lágyabb, testesebb formák divatja, majd ismét a csontos ideálok kora következik. Más számít szépnek a különböző kultúrkörökben. Egyes társadalmakban a kövérség a jólét jele, ezért azt tartják szépnek. És a hölgyek közül sokan ma is tudják, hogy a férfiak jó része valójában nem veti meg a kicsit terebélyesebb asszonyokat, de társaságban ezt már ritkábban vállalják fel, mert a mai kor divatja más ízlést vár el. És ha ez így van, akkor ez feszültséget okoz. A feszültség pedig – a feszültségoldó falatok nyomán - újabb kilókat.

Ha valóban le akarunk fogyni, akkor mielőtt egy testsúlycsökkentő programot választunk, gondoljuk át logikusan, hogy mit is szeretnénk valójában, és mit várunk el a programtól, magunktól. A döntő kérdés, hogy mit szeretnénk elérni, miért, mikorra? És elsősorban azt kell tisztáznunk magunkban, hogy mi az igazi, a karcsúbb alakon túli cél?

A legfontosabb, hogy jól érezzük magukat a bőrünkben lelkileg és fizikailag egyaránt! Természetesen léteznek különféle számítások, melyek az ideális testsúlyt kívánják meghatározni, de konkrét számokat azért is nehéz mondani, mert az egyes emberek testének eltérő lehet a fajsúlya. A test tömegét a csontok, az izmok, a zsírszövetek tömegének aránya, a szerveztünkben felhalmozódott salakanyagok és víz mennyisége egyaránt befolyásolja. Az izmom fajsúlya nagyobb, mint a zsírszöveté, tehát az izmosabb emberek ugyanakkora ruhamérettel nehezebbek, mint a párnásabb testűek. A férfiaknál és az idősebbeknél egy kicsit nagyobb testtömeg elfogadottabb, mint a fiataloknál vagy a nőknél. Ezért legalább tíz-tizenöt kilogrammos tartományokat adnak meg ma már a különböző táblázatok is. Mivel a magasság is döntő tényező egy ember testtömegénél, ezért egyre inkább terjed, hogy a kilók helyett a testtömeg-indexet adják meg viszonyítási alapként.

Szerző: empszi  2007.06.24. 07:27 29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr705913787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2007.06.24. 08:27:43

Szerintem az elhízás általában a jó étvággyal is összefügg... De mindenesetre egészségesebb és könnyebbb is a mozgás, ha megfelelő a testsúlyunk. Igen, meg saját magunknak is kell tetszeni, akkor jobban érezzük magunkat a saját bőrükben. Én is elhatároztam, hogy kicsit teszek ezért... Nem sok súlytól kellene megszabadulnom, de biztos vagyok benne, hogy jó lenne egy kicsit könnyebbnek lenni... %wink%

Rosslyn 2007.06.24. 09:02:19

Nekem a végső cél az lenne, hogy szinte nem is lenne zsír rajtam semmi, hanem csak izom. Persze az is csak az esztétikus mértékig. Kislányként Cindy Crawford volt az etalon, az ő kazettáira tornáztam. Főleg a második kazettáján már elég izmos, tutira fel se engednék a kifutóra. De szerintem az a legszebb és legegészségesebb, ahogy ő kinéz.

Hevér Erzsébet 2007.06.24. 09:18:38

Nagyon jó a mai írás. Valóban, az ideális testsúly koronként változik- és persze, egyénenként is - bizonyos határokon belül. Milyen unalmas lenne, ha mindnyájan egyformán néznénk ki! Talán a "másságunkat" kell elfogadni, én ilyen vagyok te olyan. Mint Popey: vagyok aki vagyok, és ez vagyok én.

S (Antal) 2007.06.24. 12:41:44

Hát ez a zsír nélküli nő nem is nő. Nem esztétikai kérdés a megfelelő vastag szalonna. Pl az ujjbegyeken, ha elfogy, az már halálos. A divatos nagy mell, ha nem szilikon, akkor főleg zsír. Viszont, ha fontosabb helyeken nincs zsírrréteg, a szervezet elveszi a mellből. Ezért természetellenes a mostani nőideál. (Ráadásul a szilikonos mell olyan, mintha rákos lenne: túl merev, nincs természetes lógása). A legfontosabb női zsírréteg a csípő alatt van, a terhességi tartalék. Ennek hiánya meddőséget okoz. Ha nem befolyásolják a férfiak izlését, akkor ez lenne, amire buknának, ahogy így is van, volt, ahol nincs TV, magazinok, stb. A divatos nő meddő. Ez messze vezet társadalmi vonatkozásaiban is , nem megyek itt bele.

Charma 2007.06.24. 12:57:39

érdekes dolgokat fejtegettek itt. én aránylag meg vagyok elégedve a testsúlyommal és az alakommal, de szeretnék kicsit kevésbé puhány lenni vagy hogy is mondjam, feszesebb bőrű és testű, de elsősorban egészségesen szeretnék élni. tisztában vagyok vele, hogy a nőideál (is) csupán a társadalom terméke, de egyezzünk meg abban, hogy a rengeteg negativum mellett van az a kevéske előnye is, hogy a nőket motiválja a jóval egészségesebb karcsúságra és a testük ápolására, karbantartására.

S (Antal) 2007.06.24. 14:16:00

Tudom, Charma, hogy nem így gondolod, de hogy senki se értse úgy: Mitől egészséges a betegesen sovány, az aránytalanul lefogyasztott test? Nem ugyanolyan kóros, mint a túlkövér? Mitől egészséges a szolizott bőr, a mindenféle vegyianyaggal kevert festék a bőrön, hajon, a rendes lépést sem engedő cipő? A nő nem belülről szép? Az egészséges az nem test szélsősége, hanem egyensúlya!

ametiszt 2007.06.24. 15:55:51

egyetértek veled Antal... és hogy mi az ideális testsúly,azt mindenkor az egyén állapota és körülményei határozzák meg,mert úgy gondolom,ugyanaz az ember időnként lehet,hogy pár kilóval több,és lehet,hogy bizonyos esetekben mindenféle tudatos ráhatás nélkül könnyebb...ennek van normális és ésszerű határa... hogy csak egy nagyon egyszerű példát hozzak: a nők teste a menzesz előtt folyadékot tárol,így a súlyuk 1,5-2 kgal is több lehet ebben az időszakban, és teljesen felesleges fogyókúrába kezdeni,mert ez a többlet ahogyan jött,el is tűnik pár nap alatt... test nélkülünk is dolgozik,próbálja létrehozni,fenntartani azt az egyensúlyt és harmóniát,amit a génjeink meghatároznak...esztelenség ezt a dolgot megerőszakolni,bármiféle divatot követve,vagy csak azért,hogy más szépnek lásson bennünket... a szépség máshol lakik,nem a kilóink határozzák meg....

Charma 2007.06.24. 17:47:32

valóban Antal, én nem a kórosan sovány nőkről beszéltem és nem a túlzásba vitt kozmetikai szerek használatáról vagy a test agyonsanyargatásáról. egyszerűen csak azt akartam mondani, hogy étkezési szokásaink meglehetősen rosszak, túl sok zsirt stb viszünk be a szervezetünkbe, az emberek 60 százaléka túlsúlyos, ami különböző betegségeket von maga után a cukorbetegségtől kezdve az érrendszeri problémákig stb. azonkivűl életvitelünk mozgásszegény, ez a modern korral jár. szóval csak azt akartam mondani, hogy a mai nőideál a rengeteg negativuma mellett, legalább felhivja a figyelmet a túlsúlyproblémákra, a rossz étkezési szokásainkra és a mozgásszegény életünkre.

S (Antal) 2007.06.24. 17:54:53

Igen, Charma és Ametiszt! Egyetértünk. Még egy példa a természetes tömegváltozásra: a télire is felvesz az ember egy kis tartalékot, amit természetes körülmények közt tavasszal le is ad. Aztán a terhesség is gyarapítja a teset, amiből meg is marad utána is.

S (Antal) 2007.06.24. 18:00:11

Véletlenül elküldtem, itt folytatom: A nőkkel foglakozunk csak, holott a férfi is lehet a betegesen kövér és vékony is. Egyébként a kockahas is olyan kulturálisan deformált ízlés, mint a barbinő a maga természetellenességével. Nézzétek meg a természeti népeket, minden igazi férfinek van egy kis diszkrét pocakja, pedig nem éppen elhízatos életmódjuk van. Ugyanígy a régi festményeken a tekintélyes emberek pocakosak. Úgy is hívják tréfásan máig a pocakot, hogy "tekintély".

ametiszt 2007.06.24. 18:05:34

igen,ez így van... lehet,hogy itt nőkről írunk,én azonban mindig a férfiakra is ugyanúgy gondolok...csak nekik más adottságaik vannak... kockahas? ha most a munkámban előforduló fiúkat nem számítom,akkor élő pasin még nem is láttam,a testépítőkön kívül... és ugyanez vonatkozik a nőkre is,az átlag az nem tökéletes alkat...de ez így van jól... kell az a kis,, tekintély" :-)

S (Antal) 2007.06.24. 19:10:25

Meg egyébként is mindenki szép is csúnya is. A legszebb nőről, vagy akár férfiról is tudnék olyan fotosorozatot csinálni, hogy ronda legyen, és fordítva. (Tudnék, de nem vágyom rá.)

Charma 2007.06.24. 19:15:21

a páromnak is van egy kis pocakja és nagyon szeretem, de azért a kockahasat nem nevezném kulturálisan deformált izlésnek, nekem például a sportos életmódot juttatja eszembe, a fittséget és energikusságot az eltunyultsággal szemben. és én kifejezetten szeretek sportolni és szeretk fittnek lenni...

szonika 2007.06.24. 19:17:38

Ideális testsúly, meg alak, meg egyáltalán ideális eset úgysincs. Az, hogy mi szép meg mi csúnya, az meg valahol relatív. "A legfontosabb, hogy jól érezzük magukat a bőrünkben lelkileg és fizikailag egyaránt!" - szerintem ez a lényeg.

M 2007.06.24. 19:24:05

szia Margit! Ez szerintem is így van. Akkor hízunk el, ha többet eszünk a kelleténél... A mozgás is nagyon fontos. Most éppen érzem is. Az utóbbi napokban túl sokat ültem itt a gépnél... Nem tudom, mikori kép van fenn rólad, de nekem az jutott eszembe róla, hogy nehéz elképzelni, hogy hogyan lehet ilyen vékonynak maradni úgy, hogy folyamatosan ott vannak az asztalon azok a finomságok, melykenek a képét látom időről időre. Persze ennek is van titka: MENNYISÉG HELYETT MINŐSÉG - szó lesz még itt erről is.:):):)

M 2007.06.24. 19:25:58

Ametiszt, Charma, S! Nagyon talulságos ez a beszélgetés...!

M 2007.06.24. 19:33:08

Rosslyn, ahhoz, amit mondasz a helyes táplálkozás mellett nagyon tudatos edzéstervre is szükéség van. De ezdés, alakformálás ügyben nem vagyok mérvadó. Én is ehhez értő szakemberektől kérek tanácsot ezügyben alkalmanként...(Úgy egyébként a Callanetics a kedvencem, temészetesen a vízitorna után!!! .)

M 2007.06.24. 19:36:03

Erzsébet, jól esik, hogy ezt mondod. A véleményeddel is egyetéretek. :)))

M 2007.06.24. 19:37:22

Szonika! Szerintem is! :)))

S (Antal) 2007.06.24. 20:12:47

Birom az ilyen beszélgetéseket. Mindenki mindenkivel egyetért. Charma, Ametiszt és a többiek két irányból, de ugyanoda jutnak. Végul is logikus, azért látogatjuk ezt a blogot. Viszont szeretnék egy új szabályt: lehet ám ellentmondani is, mert abból többet tanulunk. Az igazi barátságot is az erősíti. Pont egy olyan kommentsorozat után írom, amikor mindennel egyetértek, de ne lepődjetek meg, ha lesz ellenvéleményem. Nem a személyeteknek fog szólni!. Viszont az életem alapjait jelentő kérdéseket kivéve mindenben meggyőzhető vagyok. Ugye kell ez az új szabály?

ametiszt 2007.06.24. 20:57:13

azt hiszem,amiről itt írunk,ez mindannyiunknak az élete alaojait jelenti már...vagy így,vagy úgy,ki honnan közelít,mi már valamiféle új rend szerint élünk,és ezt próbáljuk átadni másoknak... ha ellenvéleményünk van,azt is el kell mondani...abból is tanulunk... én nem szeretnék senkit meggyőzni semmiről,csak elmondom azt,ami nekem és még sok másnak jól működik...ebből aztán mindenki annyit fogad el,amennyit tud,amennyit feldolgozni képes... M! az edzésterv elkészítéséhez ismerni kell az izomzatot,mert mást bír el a vörös izomzat és mást a fehér...mindenkinek csak olyan tervet szabad adni,ami at ő testére és kondíciójára épül,valamint azt is figyelembe kell venni,hogy a test teljesít,vagy éppen pihen... a callanetics mellet én a pilates módszert kedvelem,és a természetes mozgást,mint pl hastánc...

S (Antal) 2007.06.24. 21:12:42

Én vagyok az egyetlen, akinek ez nem az élete alapkérdéseinek egyike? Jaj, akkor Veletek tapintatosnak kell lennem, viszont Ti ne kíméljetek! Engem M. Gyöngyivel való barátságom hozott a blogra. Amennyire vissza tudok emlékezni, mindig szembenálltunk egymással. Kell ennél hitelesebb barátság? Gyöngyi szerint csak kér ember nem akar fogyni: az egyi én vagyok, a másik a nagyfiam keresztanyja. Ő nem blogozik, mert percdíjas az internetje. Szóval, lehetek a külső szemetek aki független ettől a problémától?

M 2007.06.24. 22:22:13

Egyetérek veled S (itt a blogon nekem ez a megszólítás már bevált), hogy nem kell feltétlenül egyetértenünk! :))))) Való igaz, ez velünk gyakran megesik, s ennek ellenére... közlel húsz éve (?!??!)... Rendeben, legyél külső szemlélő..., de azért igyekezzél megérteni azt, aki nem az...

M 2007.06.24. 22:29:43

Ametiszt! Én nem vállakozom edzséterv készítésére. Aki velem "utazik" ezt a maga kedve szerint oldja meg. A pilatesről hallottam, de még nem próbáltam, bár nagyon vonzó. Táncolni nagyon szeretek, s ha alkalmam adódik, lehet, hogy én is kipróbálom a hasátncot is, de eddig ezt sem tettem. A természetes mozgások közül nekem a gyaloglás adódik. Itt a faluban jó a levegő, s munkába menet-jövet nem is külön program.

S (Antal) 2007.06.24. 22:49:52

Legfeljebb lefogyok, mi az már nekem! Pont egy betegség miatt voltam egy kicsit slankabb, mikor a kézirat megérkezett. A feleségem aggódva kérdezte: valami hízókúrás ötlete nincs a Gyöngyinek? Ha jól emlékszem, azt mondtad, hogy ezt megértve hízni is lehet. Már húsz éve lenne, hogy először nézetkülönböztünk, akkor a keresztény nevelésről? Azóta meg mindig szembe állít a helyzet. Engem rendel ki a fenntartó azt az iskolát ellenőrizni, ahol Te vagy az egyik vezető, meg ilyesmik. Az igazi barátságok nem az egyirányú egyformaságokból keletkeznek ám!

Charma 2007.06.24. 23:06:28

érdekes a barátságotok. tényleg, meghökkentő, hogy néha két egymással szemben álló ember, két ütköző vélemény állja ki az idő próbáját. talán azért, mert van aki felismeri, hogy az ellentétes vélemény(ek)től gazdagabbak leszünk és szinesebben látjuk a világot...

margit2 2007.06.25. 15:23:58

Sziasztok! Nagyon érdekes volt végigolvasni a hozzászólásaitokat... De jó volt! %wink%

dorsal night splint 2010.02.23. 22:36:27

visit my site and get information on dorsal night splint

neilgoodin 2010.07.31. 01:08:44

neilgoodin neilgoodin
süti beállítások módosítása