Kattints rá a hozzászólásokra, és mondd Te is!

 

Lelki indítékból elkövetett evés?

 

Ha a túlsúly tünet, akkor nem is a túlsúly az igazi problémánk, hanem valami más. Vajon elég a tünetet legyőzni? S ha egyszer legyőztük, nem fog újra jelezni, ha az még mindig ott van, amire figyelmeztet?

 

Egyre többször és több helyen hallhatjuk ma már, hogy az ember sokkal több, mint egy zsák kémiai képlet, de mégis ahhoz vagyunk szokva, hogy ha van egy testi problémánk, akkor gyorsan beveszünk valami pirulát, kapszulát, s minden megy tovább úgy, ahogy eddig. Pedig az ember ennél sokkal bonyolultabb, csodálatosabb lény. Sokan vallják ma már, hogy az egészség megbomlása nem valami véletlen sorscsapás, sokkal inkább tünet, figyelmeztető jel, hogy valamin változtatnunk kéne. Valami tüskében állunk. És célszerűbb megoldás megkeresni a tüskét és kihúzni, mit csak különböző fájdalomcsillapítókat szedni, vagy elhitetni magunkkal, hogy ezzel a fájdalommal együtt kell élnünk. Még akkor is célszerűbb megkeresni a baj forrását, ha az adott pillanatban ez még több fájdalmat okoz is. A túlsúlyra is nagyon nehéz úgy gondolni, hogy nem valami balsors miatt kell vele küzdenünk, hogy nem is a túlsúly az igazi problémánk, hanem valami más, amit a testünk túlsúlyként jelez. Azért nehéz erre gondolni, mert ismeretlen utakra visz, és felelősséget ruház ránk. Ha nem sorcsapás, amit elszenvedünk, akkor tehetünk is valamit. És ha nem akarjuk elfogadni a helyzetünket, akkor kell is erőfeszítést tennünk. És ez sokszor nehezebb, mint azt mondani: nincs mit tennem, nekem ez jutott, sajnáljatok! Lehet olyan eset, hogy nincs megoldás?...

Szerző: empszi  2007.06.28. 07:54 11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr775913783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.06.28. 08:29:41

Szerintem megoldás mindig van, csak meg kell találni az egyénre szabottat. Mivel nem vagyunk egyformák, sőt nagyon is különbözünk egymástól, ezért mindenkiben más volt (van) az indíték, és mindenkinek más hat, segít abban, hogy a lelki egyensúlyt helyreállítsa. Sokat tanultam önismeteret, mégis néha kell valaki, külső segítő, aki helyretesz...

M 2007.06.28. 13:51:42

Ez nagyon fontos, amit mondasz, Lazac! Én is számtalan dologról beszélek majd, de természetesen nem minden illik mindenkire. És lehetnek olyan dologok is, melyek nekem nem jutottak eszembe. De azért beszélünk erről nyilvánosan, mert több szem többet lát. Hiszen, ahogy írod, különbözőek vagyunk! A túlsúly tünet. De ezer okanak lehet a tünete. Úgy mint pl. a fejfájás. Kinek ettől fáj a feje, kinek attól. ... Annyit tudunk tenni, hogy csokorba gyűjtjük a lehetséges okokat, aztán mindenki a maga javára haszosíthatja az itt összegyűjtött indformációkat. Legalább is ezt remélem ettől a blogtól...

ametiszt 2007.06.28. 13:53:57

igazad van Lazacom :-) M! kimondtad a varázsszót: felelősség... ez az,amit nem nagyos szeretnek az emberek,mert ez a nehezebb út...vállalni önmagukat...könnyebb a csodavárás,most mindegy mitől,de valami rajtuk kívülálló dologtól... és hihetetlen,mit megtesznek ezért a csodáért,ha csak fele energiával néznének szembe a saját valóságukkal ,az már fél gyógyulás lehetne... jó kérdéseket feszegetsz ! kellemes délutánt!

M 2007.06.28. 13:57:52

Köszönöm, Ametiszt! Szerintem is kulcsszó a felelősség. Vissza is térünk még rá. Neked is szép napot! :)

Hevér Erzsébet 2007.06.28. 13:59:02

Kedves M! Gondoltál már a "M"araton-ra? Más, a mai bejegyzéshez. Én is azt gondolom, hogy mindig van megoldás. De kell hozzá megfelelő segítség. Nem föltétlen orvos. Ismeritek a családállítást? Én elmentem egyre, résztvevőként, érdekes volt. Utána lehet nézni a neten. Esetleg segíthet ez is. Mert azt nem hiszem el, hogy aki túlsúlyos, azt ez ne zavarná. Én elég régen, de nagyon rosszkor, gimnazista koromban voltam több mintegy 10 kilóval a kelleténél, és nagyon rossz volt. Ha ez nincs, talán az egész életem másként alakul. Mondjuk bátrabb lettem volna a párválasztás terén - pedig mire választottam, már nem volt rajtam fölösleg, de a lelkem még nem tudta ezt. Nem ismertem a saját értékemet. Tudtam, hogy okos vagyok, ügyes (valóban), de nem tudtam, hogy szép is. És ez elég komoly hátrányt jelentett. Tartottam az igazán jóképű fiúktól, férfiaktól. Szóval érdemes ezzel foglalkozni.

M 2007.06.28. 14:17:47

Erzsébet! - Családállítás! Mostanában állandóan szembejön velem ez a dolog. Most már tényleg utánanézek! M mint Maraton? - ebben is lehet valami. Csak legalább egy kicsit szeretnék futni... :))))

Hevér Erzsébet 2007.06.28. 15:12:13

Inkább "M" mint hosszútáv, mint kitartás.

Rosslyn 2007.06.28. 15:16:54

Erzsébet, ez érdekes dolog. Én is olyan férjet választottam magamnak, akit nem érdekel, hogy hány kg van rajtam. Úgy olvasom a soraidból, mintha ez nálad rossz döntés lett volna. Nálam épp ellenkezőleg! Biztos vagyok benne, hogy nem is találkozom a férjemmel, ha nem vagyok túlsúlyos. De így teljesen a belső értékek alapján választottam én is, és azt vártam, hogy engem is így választ ki valaki. Ez történt, és ezért érzem, hogy a mi házasságunk örökké fog tartani. Talán mostmár, lefogyva választhatnék egy reklámarcú fiút, de vele nem lenne meg az a csoldálatos harmónia, szeretet (bocsika, nem sorolom tovább a pozitív jelzőket, mert nem fog kiférni :)), ami most így megvan.

ametiszt 2007.06.28. 16:15:26

érdekes,hogy előjött a Hellinger...májusban diplomázok belőle... szerintem fantasztikus lehetőség ,olyan dolgokra derülhet fény,amiről még csak sejtésünk sem lehet... három éve kerültem vele kapcsolatba,nekem segített...olyasmiben,amit nélküle sosem tudtam volna meg... ezért kezdtem tanulni és egyre jobban látom,mi mindent ad ez a módszer... szerintem minden embernek szüksége van rá...

ametiszt 2007.06.28. 16:18:12

hogy ti miket nem mondtok :-) a maraton is megvan az életemben,minden évben Bécs-Budapest szupermaraton...dolgozom ott...futni csak egy kicsit futunk a mentősökkel a tatai befutóban....de a kislányom hosszútávfutó...

ametiszt 2007.06.28. 16:38:02

az ayurában az ajánlóban az első helyen megtaláljátok a Hellinger Intézet honlapját
süti beállítások módosítása