Érdeklődve várom, hogy mit gondolsz erről.

 

Én vagyok a felelős!

 

Csak az felnőtt, aki felelősséget vállal. A kifogások völgyében vén kisgyerekek siránkoznak.

 

A szeretet nagyon komoly és tekintélyes útitársa a felelősség. Az ember elsősorban önmagáért felelős, a gondolataiért, a szavaiért, a cselekedetiért. A felnőtt ember felelős. Felelős a rábízottakért is. Hogyan tudnánk felelősséget vállalni másért, ha magunkért sem tudunk, ha nem akarunk. Csak az felnőtt, aki felelősséget vállal. Az hibáztat mindig mást, aki nem tudott felnőni. De ez még most sem késő. Soha sem késő, amíg életben vagyunk, függetlenül attól, hogy hány évet éltünk másként… Persze felelősséget vállalni – ugyanúgy, mint változtatni – fárasztó, nehéz, és önfegyelmet igényel. De ha ezt a szakadékot nem ugorjuk meg, vén, árva kisgyerekként a kifogások völgyében tengetjük a napjainkat. De végül is, ezt is lehet, ha ezt szeretnénk…(Bár – szerintem – azért a talentumainkkal az út végén így is el kell számolnunk…)

 

Szerző: empszi  2007.07.04. 08:48 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr905913774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.07.04. 10:12:54

Nagyon szeretem az Óbányáról Kisújbányára vezető utat, nagyon...évente legalább egyszer végigjárom, de van, hogy többször.:) Igazságod van ezzel a bejegyzéssel (is). Nagyon jó és így van, ahogy itt leírva látom.

M 2007.07.04. 10:38:08

Lazac, köszönöm! Természetismeretben legyőzhetetlen vagy, asszem nagyon iserheted itt a környéki vizeket, legyenek azok bár kicsik vagy "nagyobbacskák"! :)))

ametiszt 2007.07.04. 10:47:02

ez gyönyörű... M..egint egyetértünk :-)

S (Antal) 2007.07.04. 13:29:49

Tenkes után a Mecsek. A felelőség az ami a szeretet rangsorát megadhatja. Ekkor igazi, nem pedig, ha az érzéseink kellemessége adja meg, kit kell eésősorban szeretnünk!

Blue Ocean 2007.07.04. 14:58:08

Ölellek!:-)

margit2 2007.07.04. 16:50:42

Nagyon hangulatos ez a kép! Szívesen elsátálgatnék mellette... További szép napot Neked! %wink%

Hevér Erzsébet 2007.07.04. 18:03:41

Mit gondolok erről? Előbb csak a képet láttam meg, és azt gondoltam, így élünk. És így érünk, gazdagodunk tapasztalatban, érzelmekben, míg egyszer csak beleérünk a nagy közös mederbe. Az időre gondoltam, meg arra, hogy nem kell nagyon erölködni. Non est volentis, neque currentis, sed miserrentis Dei. Ottlik használja mottóként az Iskola elején, állítólag egy régi kőszegi ház homlokzatán olvasta. De ki tudja, mi az igazság. Így kell adni magunkat, fenntartások nélkül, mint ez a patak. Aztán elolvastam az írott részt. Megint nagyon jól megfogalmaztad a lényegét, jó ez a völgy-hasonlat, meg az elárvult, elöregedett, soha fel nem nőtt gyerek. A felelősség jó dolog, nem teher, adomány inkább. Magunkért, másokért. Olyan természetesen kell viselni, mint ahogy a patakocska viszi a belehulló ágakat, leveleket. A felelősség mi magunk vagyunk.

Rosslyn 2007.07.04. 19:28:06

Úgy érzem, nekem ezt is nagyon tanulnom kell még, de képletesen szólva, kapcsolódva a bejegyzéshez és Erzsébethet, úton vagyok a nagy közös meder felé.

szonika 2007.07.04. 19:32:31

Jé... Kisújbánya... :))) (az azért égő, hogy elsőre nem esett le, csak a kommentek elolvasása után, pedig én is imádom :) )

Lazac 2007.07.05. 10:46:04

M! Nem vagyok én annyira verhetetlen, csak szeretem a Mecseket, és vannak olyan részek amiket sokszor felkeresek. Kedvenc köröm az Óbánya-Kisújbánya-Rékavölgy-Döngölt árok-Óbánya....vagy ugyan ez a Rékából kiindulva Püspökszentlászló felé vissza Kisújbánya, majd a Cigányhegyen át Óbányára.:) Szeretem.... még a Melegmányi völgyet is, bár az a másik oldalon van.:)
süti beállítások módosítása