Nem kell ahhoz se jelszó, se bejelentkezés, hogy elmondd a véleményed. Csak kattints a hozzászólásokra, és a lap alján a szürke téglalapba máris írhatod. 

Az ember ott a tükörben

Most egy kísérletet javaslok… egy-két érzelmi húr megpendítésével némi haszon reményében. Csak az jöjjön, aki bírja (az ilyesmit)…, meg csak az, akinek jól jönne… Akinek felesleges vagy bármi egyéb ellenvetés…, csak egy kattintás, és máris máshol mást találhat…

Nos, nézzünk bele a tükörbe! Látunk ott egy embert. Olyan, amilyen, nem számít. Az a küldetésünk, az a feladatunk, hogy ebből az emberből a lehető legtöbbet hozzuk ki. Mi vagyunk az ő motivációs trénere. Ő a mi emberünk. Az ő boldogsága a mi felelősségünk. Mit tudunk megtenni érte? Egy ember akkor hozza ki magából a legtöbbet, ha szeretik. Most nem számít, hogy ki más szereti még őt, mi szeressük elsősorban! Figyeljünk oda rá, hogy mi bántja, mi fáj neki, hogy fáradt-e, hogy fáj-e valamije. Szeretne-e valami szépet? Valami finomat? Úgy, hogy utána ne járjon szidás… Adjuk meg neki, amit adhatunk, és ne csak kiáltozzunk, hogy jöjjön valaki, és csináljon már valamit! Azt nézzük meg, hogy MI mit tehetnénk érte! Egész biztos, hogy vannak még tartalékaink. Ez a mi hatalmas nagy valóság-show-nk.

Mi mint tanácsadó mit tudunk kihozni ebből a figurából? Nézzük meg, vegyük számba, hogy milyen előnyei, jó tulajdonságai, lehetőségei vannak! Olyan nincs, hogy ne lenne valami, amiből tőkét lehetne kovácsolni!. Nézzük már meg, hogy mi mindene van ennek a tükörből visszanézőnek, amivel gazdálkodni tudunk! Milyen tanácsot adnánk neki, ha nem a tükörből, hanem egy tévéműsorból nézne vissza ránk? Látjuk még a szemében a hajdani ártatlan kisgyerek szemét, vagy a nagy tervekkel induló kamaszét? Ígérjük meg neki, hogy ezentúl szeretni fogyjuk, és tartsuk is magunkat ehhez az ígérethez.

Ha ezt megtesszük, akkor ennek a most már kedves alaknak, aki a tükörből néz ránk, így legalább egy pártfogója, egy jóakarója biztosan van. Legalább egy valaki nem ostorozza, nem szidja, szapulja állandóan. Már legalább egy valaki számba vette az értékeit. S ha már egy valaki akadt, aki meglátja benne a jót, szép lassan akad több is. Csak bátran! Sikerülni fog!

Szerző: empszi  2007.07.05. 06:52 18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr385913770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hevér Erzsébet 2007.07.05. 07:16:52

És az sem árt, sőt!, ha minden reggel, amikor ezt az ember megpillantjuk a tükörben, szeretettel rámosolygunk. Én ezt hosszú ideig csináltam, valóban jót tesz, aztán valahogy elmaradt. Most újra fogom kezdeni. Kösz.

Charma 2007.07.05. 08:53:19

az egy nagyon jó ötletnek/módszernek tűnik. kipróbálom :)

szepy 2007.07.05. 09:17:07

Köszönöm ezt a bejegyzésedet. Pont most tettem fel a blogomra, sok miértből álló bejegyzést, és állíthatom, miután most elolvastam a Te bejegyzésedet, sokmindenre kaptam választ!!!:-) Én próbálok úgy élni, hogy nyugodt szívvel tudjak a tükörbe nézni, és eután is mindent meg fogok tenni ennek érdekében. Legyen szép napod. Szió.

Lazac 2007.07.05. 10:58:49

M! Nagyon jó gyakorlat az amit Erzsébet ír le, én is szoktam (régebben gyakrabban) alkalmazni. Azonban....a magam példájából kiindulva, ezt nagyon sokszor kell gyakorolni, főleg az olyan embernek, aki (mint én) nem hiszi el magáról, hogy értékes és szeretnivaló. Nekem pl. az utóbbi időben változott meg az önmagamról kialakított kép, már néha elhiszem, hogy valóban értékes vagyok...annyit mondják.:) De ez az életem első 50 évében nem így volt. Miután a legutolsó csalódás ért, megint kicsit visszaestem a régi csapdámba, de igyekszem kikeveredni belőle. Magamnak kell elsősorban elhinnem azt, hogy szeretnivaló vagyok.

ametiszt 2007.07.05. 11:34:21

a tükrös gyakorlatot én azzal egészítettem ki,hogy minden nap kerestem valmit,ami szép,ami érték...mindenkiben valami...a szemek...a száj...a haj... bár ezek külsőségek,mégis fontos annak,akinek kevés az önbizalama... emellett persze szép és jó lelkitulajdonságot is keresni kell magunkban,amit elfogadunk...amitől jó érzésünk támad... azután jöhet a mosoly a tükörben :-)

Rosslyn 2007.07.05. 17:30:09

Én is nagyon köszönöm a bejegyzést, meg Erzsébet, te is nagyon jó tippet adtál, kipróbálom! M, miért nem találkoztunk 10 évvel ezelőtt? De nem baj, hiszem azt, hogy meg kellett élnem, azt és úgy, ahogy történt.

skyppy 2007.07.05. 18:46:58

...akkor nekem még van mit nézni a tükörben...mindig a hibákat látom....és nem mindig tudok mosolyogni magamra...olykor másra sem...

Rosslyn 2007.07.05. 19:20:28

Erzsébet, te nem blogolsz?

S (Antal) 2007.07.05. 20:10:56

Lótusz. Szidhárta Gautáma kedvenc virága. Víztükörbe néz, mint Nárcisszusz. Az én puritán protestáns neveltetésem a tükröt a kísértés eszközének tartja. Csak fésülködéskor, vagy hasonló alkalmakkor használhatuk, előtte csak úgy megállni helytelen dolog volt. Talán nem helyes ez a felfogás.

margit2 2007.07.05. 20:12:02

Bizony az is eredmény, ha szembe tudunk nézni a tükörrel...%wink%

Hevér Erzsébet 2007.07.05. 20:52:49

Köszönöm kérdésed, kedves Rosslyn, de nem. Csak itt. Véletlenül találtam rá M blogjára és megfogott. Talán M személyes hangvétele, a téma (ha jól értem testi-lelki egészség, beleértve az esetleges fogyókúrát) tárgyalásának sokrétűsége, a Ti hozzászólásaitok. Az egész blog baráti hangneme. Ha úgy érzem, van mit, hozzászólok.

M 2007.07.05. 21:09:31

Annyira szeretnék most mindannyiotoknak külön-külön válaszoni, mert most nagyon - még a szokásosnál is jobban - örülök, hogy vagytok...! De annyira kifáradtam ma, hogy ez most nem megy írásban, csak gondolatban... Nagyon jó, pihentető éjszakát kívánok mindenkinek, aki olvas, és olvasott, sőt még azoknak is, aki ezután jönnek ide majd!... :)

ametiszt 2007.07.05. 21:11:04

pihenjél! jó éjt! ölellek

Rosslyn 2007.07.05. 22:21:34

Gyöngyike, pihenjél!! Az nagyon fontos! Sajnos nekem is ilyen rohanósak a napjaim mostanában, előfrodul, hogy sokáig a gép közelébe se jutok...

L 2007.07.15. 20:59:51

Szép ez a rész, még a könnyem is kicsordult mert ezen én is keresztül mentem: belenézni a tükörbe és elfogadni, szeretni azt az embert akit a tükörben látunk. Volt hogy órákig a tükör előtt ültem, néztem magam, kifestettem magam, felpróbáltam a legszebb ruháim és mikor a tükör elé álltam akkor vettem észre, hogy nem kell szép ruha, smink amúgy is lehetek szép. És ha már magamat szépet látom, akkor majd más is annak fog látni. És hiába van rajtam felesleg, hiába nem vagyok tökéletes mégis találtam valakit, aki így is gyönyörűnek talál kívül-belül. Szóval bármennyire ellenséges is először az a tükör, mikor önbizalom nélkül, "önutálattal" belenézünk, mégis jó hogy van:ha bátran állunk elé és megszeretjük magunkat, akkor majd más is megszeret!:)

Vica 2007.07.15. 22:17:29

Na, arra kíváncsi vagyok, bekövetkezik-e, hogy én valaha is szépnek lássam magamat... Szerintem előbb esik piros hó. És ez nem kizárólagosan függ össze a túlsúllyal. Úgy 25-30 évvel ezelőtt rengeteget néztem magam a tükörben, főleg az arcomat. Nincs vele semmi baj, mégse látom magam szépnek. Sminkelni nem szoktam, minek, attól se leszek szebb. Csak nevetséges bohóckodásnak tűnik. Ezért már nagyon régen (majdnem)egyáltalán nem foglalkoztat a külsőm. A ruha sem, csak legyen természetes szálból, kényelmes, könnyen mosható. Azért nem járok melegítőben .-)) Vászonnadrág, nőies, diszkrét mintás pamutfelső, lapos sarkú szandál vagy cipő. Pasztellszínek. Ékszer csak fülbevaló (de sokszotr azt is elfelejtem feltenni), a gyűrűket utálom, karperecet szintén, még karórám sincs. A nyakláncot is utálom. Ja, ruhát vásárolni se szeretek, egyszerűen nem is látom meg a polcokon, vállfákon a nekem való cuccot. Így aztán a póló-gatya párosítás marad az idők végezetéig. Csak elnézem néha a nálam "erősebb" hülgyeket, honnan szedik a holmijukat, de aztán abban maradok magammal, hogy nagyon jó és kényelmes a saját göncöm:-))

M 2007.07.15. 22:26:45

Kedves L! Szeretettel köszöntelek nálam! Örülök, hogy jöttél, s megosztottad velünk a gondolataidat! Várlak máskor is!

M 2007.07.15. 22:29:20

Vica! Szerintem biztos, hogy nem mindent jól láttál abban a tükörben. :))
süti beállítások módosítása