Ha eddig még nem szóltál, azért, ha eddig is elmondtad, azért mondd el most is, amit gondolsz...

 

A bölcsek köve

 

…és elindultam a nagy útra, mert út van, mert van út…, de valahogy máshogy....

 

Tehát eldöntöttem, elmegyek L-hez…. Csak én hívom őt így, s én is csak magamban: L, mint Lao Shi. Ez a kínai kifejezés azt jeleni: Öreg Mester. Már egy ideje mindig hozzá mentem, ha úgy éreztem, bajom van. Ő mindig tudta, mi hoz gyógyulást. Soha nem beszélt magáról. A történetét is másoktól tudom… Ez egy misztikus mese, hogy hogyan gyógyították meg őt távol-keleti bölcsek annak fejében, hogy ő is gyógyítson ezután. De ő erről sohasem beszél. Van egy kitérő szövege, hogy tanult ezt, azt, itt, ott És a kérdés az, hogy használ-e, nem az, hogy honnan tudja, És mindig használ… Ha ott vagyok, én vagyok a fontos, és úgy érzem őt a titkok levegője veszi körül….

…és elmentem hozzá. Elmentem a Mesterhez. Nem öreg, és nem is szakállas. Gyertyalángos félhomály se volt, genezis körüli zene se. De furcsamód nem voltam csalódott. Füstölők misztikuma, titokzatos láda, bölcsek köve, igen, mindezek, de nem a szobában, az emberben, tebenned is, ezt mondta a Mester. És kinyitotta nekem a ládikót! Megtanulhatom én is a nyitját, de önfegyelem kell hozzá, és kitartás, ezzel folytatta, és közben mélyen a szemembe nézett, tekintetemben fürkészte, hogy értem-e a szavait. Értettem azokat, és észre is vette rajtam, az ilyesmi látszik mindenkin, felismerhető! Tudtam, hogy a válaszomat nem szóban kell elmondanom, azt mondta, kíváncsi rám. Ennyiben maradtunk. Rólam van szó, az emberről! Csak feleség és anya voltam az előtt, legalábbis a szegényes énképem szerint. Eszembe se jutott, hogy körülnézzek valami csodáért. Épp ezekre gondoltam, mikor a Mester lehajolt, fölvett egy kavicsot, és a kezembe nyomta azzal, hogy ha én nézem ezt a bölcsek kövének, akkor én vagyok a bölcs. Ezzel kezdődött az egész. De egészen máshogy.

Szerző: empszi  2007.07.11. 21:08 29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr185913761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blue Ocean 2007.07.11. 21:21:09

Szép estét!:-)

Rosslyn 2007.07.11. 22:10:16

Én is kérem azt a kavicsot, meg a ládikót is!!!

margit2 2007.07.11. 22:31:20

"A világ tele van csodával, ám mi elvesztettük a képességet, hogy észrevegyük mindennapjainkban a varázslatot. " Harris, Joanne

S (Antal) 2007.07.11. 22:53:01

Te, az ilyen paraizés szabadkőműves, álmisztikus alkimistákkal vigyázz! Mi az, hogy csak anya és feleség? Van annál több?

M 2007.07.12. 06:42:34

Anti, olvasd el még egyszer, egy kicsit figylemesebben! :)

M 2007.07.12. 06:43:32

Igen, Margit, valahogy így...

M 2007.07.12. 06:45:49

Rosslyn, meg fogod kapni.... - szerintem.

M 2007.07.12. 06:47:15

Blue, a jókívánságaid mindig jól jönnek.

2007.07.12. 09:18:36

Most, hogy elolvastam eszembe jutott egy köny, melyet tavaly nyáron olvastam, az a címe, hogy Szepes Erika: Vörös oroszlán, szerintem nagyon jó, reinkarnációs, alkimistás, de nagyon sok bölcsesség van benne, és abban a bölcsek köve az az örök élet elikszírje, de tényleg jó könyv!!

Charma 2007.07.12. 09:31:00

Antal, ez attól függ, hogy kinek miben merül ki az a két fogalom, hogy anya és feleség. ha úgy nézed, hogy anya és feleség, mint robot, szolga, önmagunk elvesztése, álmaink, vágyaink feladása, az élet szépségeiről való lemondás, önmagunk elhanyagolása, akkor CSAK anya és feleség. ha úgy nézed, hogy teljes élet, a nőiség megélése, önmagunk megtartása mellett is teljes odaadás, önmagunkkal és másokkal való törődés, anyaságban, feleségben megtalált teljes harmónia, megelégedettség és boldogság, akkor ez minden, ami kell. nem tudom, hogy tudtam-e eléggé érzékeltetni a különbséget, de tény, hogy nem mindenkinek ugyanazt jelenti.

Lazac 2007.07.12. 10:12:38

Mindig önmagunkban találjuk meg a választ......mindig. Ölellek M!

Ritu 2007.07.12. 10:19:56

Valóban önfegyelem és kitartás kell hozzá. Nehéz út, de szerintem egy ilyennek van igazán értelme az életben. Nagy érdeklődéssel olvasgatom már régóta a blogodat, most végre hozzászóltam. Örülök, hogy ilyen nyitott, értékes emberekre találni a falunkban.

S (Antal) 2007.07.12. 13:47:00

Én nagyon is értem, de azt nem azért írtam, hanem azért, ami lett utána. Meg hogy legyen már ellentmondás is, mert múltkor valaki hiányolta a nagy egyetértésben. Egyébként ezek tivialitások, azért ért egyet mindenki (én is ám). Ezt most nem böllenkedésből írom, hanem azt akarom mondani, hogy igenis ki le kell ezeket írni, mert nem elég tudatosítani. Tehát nem azért, de Márta, a reinkarnációval meg az ilyenekkel nem árt óvatosnak lenni! Nem tudom menyire vagy benne a dolgokban, de komoly kutatások igazolják, hogy veszélyes. Persze csak játszadozni a gondolattal lehet. Egészen más a védikus és a buddhista inkarnácitan, meg amit itt Európában tudnak róla.

szepy 2007.07.12. 17:57:58

Én csak sok sikert, és kitartást tudok Neked kívánni! Szép estét.

ametiszt 2007.07.12. 18:57:55

A vörös oroszlánt Szepes Mária írta,érdemes elolvasni.

ametiszt 2007.07.12. 18:59:57

Antal! Európában is előfordul olyan,aki pontosan ismeri a buddhista reinkarnáció tanokat és pontosan tudja alkalmazni.

ametiszt 2007.07.12. 19:10:44

a csak anya és feleség témáról és egy kicsit mást gondolok... egy darabig csodálatos dolog csak anyának és feleségnek lenni...de egy nő nem csak ennyi...mindenkiben van valamiféle tehetség,valamiféle képesség,amit meg kell élnie... gyönyörűen hangzik,hogy valaki csak anya és feleség...lehet,de nem teljes...csak félember,mert rengeteg dolgot elfojt magában,hogy ezt mondhassa,csak anya és feleség vagyok... és ezt egy jó férj egy társ nem is kívánja... attól még lehet valaki nagyon jó anya és jó feleség,hogy esetleg ért máshoz is és azt a mást tökéletes szinten műveli... erre a másra lehet büszke a jó férj,a társ,a partner és a gyerek... egy jó férjnek soha az életben eszébe sem jutna a feleségére a csak anya és feleség szerepet osztani... azt azonban egy nőnek mindig kell tudni,hogy mikor mi fontos... mikor kell inkább anyának lenni,mikor feleségnek ,mikor mindkettőnek egyszerre...és mikor élhetjük a saját énünket...mert ez legalább annyira fontos,mint a többi...

(Rege Ata) 2007.07.12. 19:15:44

((Kosztolányi Dezső: Bot és vászon)) (mintájára) "Ne csak anya és feleség - légy nő." (;-p)

S (Antal) 2007.07.12. 20:08:02

Drága Ametiszt! Először komolytalanul: Igen, Európában én fordulok elő. Komolyan: nem is azokkal van baj, akik ismerik. Ez olyan, mint az asztrológia. Azt is ha koskegyed szintemón művelik, veszélyes. Többet most nem írhatok, de huszadikáig fel leszek oldva a hallgatás alól a témában, akkor figyelneztess, hogy folytassam! A másik témához: egy darabig csodálatos dolog csak anyának és feleségnek lenni...de egy nő nem csak ennyi...mindenkiben van valamiféle tehetség,valamiféle képesség,amit meg kell élnie... gyönyörűen hangzik,hogy valaki csak apa és férj, pénzkeresőgép...lehet,de nem teljes...csak félember,mert rengeteg dolgot elfojt magában,hogy ezt mondhassa,csak apa, férj és pénzkeresőrabszolga vagyok...

S (Antal) 2007.07.12. 20:11:03

Eltévesztettem: A másik témához: egy darabig csodálatos dolog csak apának férjnek és családeltartónak lenni...de egy férfi nem csak ennyi...mindenkiben van valamiféle tehetség,valamiféle képesség,amit meg kell élnie... gyönyörűen hangzik,hogy valaki csak apa és férj, pénzkeresőgép...lehet,de nem teljes...csak félember,mert rengeteg dolgot elfojt magában,hogy ezt mondhassa,csak apa, férj és pénzkeresőrabszolga vagyok... Van ám válaszom rá, de előbb ti!

ametiszt 2007.07.12. 20:19:05

ami Kiskegyed szinten folyik,az nem asztrológia... igen,mindkét félre vonatkozik a dolog,a férfiakra természetesen ugyanúgy,én is így gondolom... nem egyértelmú,melyik témában kell hallgatnod? az asztrológiáról? vagy a buddhista reinkarnációs elméletről?

Csillagvihar 2007.07.12. 20:24:46

A csakfeleség-hez elkezdtem kommentet írni, de nagyon hosszú lenne. Azt hiszem, inkább majd nálam.

S (Antal) 2007.07.12. 20:30:14

Ameteiszt! teljes egyetértés. Csak annyi kiegészítés, hogy én nagyon szeretek apa, férj lenni. A pézkeresést is próbáltam úgy megoldani, hogy szeressem. Mostanában nem jött össze, de látszik az alagút vége, de addig nem akakrom elkiabálni, ezért a hallgatás. Akkor majd írok az elméletről, reményeim szerint nagy meglepődés lesz.

Csillagvihar 2007.07.12. 20:37:17

Ehh, mégis inkább itt: Én nagyon szeretek "háttér" lenni. Egyrészt azért, mert tisztában vagyok azzal, h a férjemnek van a mai világban alkalmazhatóbb tudása, nem nekem. Másrészt azért, mert tiszteli bennem a „szabad” embert, így a „csak” anyaságomban –felelségességemben is jó nekem (óriási felelősség különben). De ehhez az is kell, hogy én is figyeljem, és vigyázzam őt. A vágyait, a hangulatát és a terheit. Mert ez az egész csak így működőképes.Nagyon durván: én nem szülőgép (gépszülő?) vagyok, ő meg nem pénzgyár. Mert mindketten Emberek vagyunk elsősorban. Ás sokszor már inkább visszafognám önmaga miatt azokban a dolgokban is, amiket értünk tesz. Különben meg miért várjátok, hogy a férfiak elismerjék az anyaság fontosságát, ha ti magatok is azt mondjátok rá: „csak anya”?? Egyenjogúság? Akkor legyen ahhoz is jogom, hogy boldogan anya legyek, ha megtehetem és ha így hozza a sors.

ametiszt 2007.07.12. 20:58:51

nem akarlak faggatni...jó,ha már látszik az alagút vége... majd beszélsz róla,amikor úgy érzed,már lehet...

ametiszt 2007.07.12. 21:04:32

valamit félreérthettél Csil... én igenis azt mondom,a férj tisztelje és szeresse bennem az anyát,a feleséget,de ne az ő akaratából legyen egy nő ,,csak anya és csak feleség",hanem a sajátjából,ha neki az a jó... és persze az anyaság és feleségség nagy felelősség...egy egész életre szól... egy nőnek egyszerre kell mindennek lennie...csak a mértékét kell megtalálni...a mértéket pedig az igények szabják meg...

S (Antal) 2007.07.12. 21:04:55

... és M ismeri a részleteket, és nagyokat vigyorog bizonyára, miről is csevegünk a blogján. Remélem, huszadikáig Te is nevetsz majd rajta Ametiszt!

Csillagvihar 2007.07.12. 21:36:52

:) én nem konkrétan a Te kommentedre válaszoltam Ametiszt, hanem ezzel az egész "csak anya" dologgal kapcsolatban (írt erről M, Charma ésS( Antal) is) :)
süti beállítások módosítása