Itt mondd el! 

 
 
Fontos apróságok
 
 
Komoly dolgokban is kell figyelnünk a kicsi részletekre. Sőt nagyon fontos, hogy figyeljünk rájuk. Ahogy a közmondás is mondja: Az ördög a részletekben lakik.
 
 
Több helyen olvastam, hogy a súlycsökkentő életmód ideje alatt fokozatosan kell figyelnünk arra, hogy szervezetünk megfelelő mennyiségben jusson vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. Ugyanis amikor a szervezetünk nem kap eleget ezekből az anyagokból, gyakrabban és hamarabb fáradunk ki, energiahiányos állapotba kerülünk. A szervezetünk erre normális módon éhséggel reagál. Ha ekkor valami olyasmit eszünk, amiből szintén nem nyerheti ki a testünk a számára szükséges mikro-tápanyagokat, akkor hamarosan újból éhesek leszünk, s mivel nem kalóriára volt szükségünk, felesleg zsír formájában növeli majd terebélyünket. De ha figyelünk erre, akkor az éhségnek ezt az okát kizárhatjuk. Könnyen belátható, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin elengedhetetlen az ideális testsúly kialakításhoz és megtartásához.
 
Ezért is fontos, hogy minél több friss gyümölcsöt és zöldséget együnk. Ezt az ételtársításra figyelő étrendben meg is tettem, de ezek mellett jól jöhet néhány jó minőségű étrend-kiegészítő. Például többen szóvá tették, hogy ezekkel a négynapos váltásokkal kevesebb tejet, tejterméket eszem, mint azelőtt, és ezek a közismert kalciumforrások. Ezért úgy gondoltam, naponta egy kis plusz kalcium biztosan hasznomra lehet. Néha, főként egy-egy fárasztóbb időszakban, meg tél vége felé, beszedtem néhány doboz egyéb ásványi anyagot, vitamint tartalmazó készítményt is. Viszont egyetlen gramm úgynevezett fogyókúrás szer nem ment le a torkomon.
 
Hogy mindezt jól gondoltam, az bizonyította számomra, hogy a hetente rajzolt grafikonom úgy alakult, ahogyan szerettem volna. Ráadásul, amikor a biztonság kedvéért elmentem a háziorvosomhoz, a laborvizsgálat után ő úgy nyilatkozott, hogy nyugodtan dicsekedhetem az eredményeimmel, mert ezek az értékek bizonyára nagyon helyes táplálkozás nyomán születtek.

 

Szerző: empszi  2007.08.01. 06:50 9 komment

Címkék: vitaminok anyagok ásványi

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr885913726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.08.01. 07:56:37

Én soha nem szedtem még ilyent...érdekes, hogy azt irod, a hiányuk éhségként jelentkezik. Nagyon érdekes olvasni a blogod M, ezt már többször mondtam, de minden nap megerősíthetem ezt az állításom.

Charma 2007.08.01. 09:05:54

én is nagyon szeretlek olvasni, ha nem is tudok mindig hozzászólni a témához. nagyon sokat tanultam tőled :)

kiezem 2007.08.01. 20:33:43

M! Ujabban en is "csak" a lelki megerosites és erogyujtes okan/miatt olvaslak! :) valahogy nagggggyon nehez raszannom magam, pedig mar alig ferek be a lakotelepi furdoszobaba.... :( KOSZONOM, h. segitesz --- szerintem nem csak nekem! Ugy velem, sokan vannak a torzsolvasoid még akkor is, ha nem kommentelnek! Majd egyszer jo lenne egy M Club-talalkozon reszt venni-- ha lesz! :)

S (Antal) 2007.08.01. 22:08:05

Nem tudlak már követni az új munkahelyem miatt. Ha ezt a diátát én jól látom, vitaminhiányt nem okozhat. Ásványi anyagról meg az jut eszmbe, hogy Afrikában a magasabb ásványi értékő agyagot kis hengerekben árulják, és lsősorban a nők eszedetik. Nagyanyám nemzedéke főt tojás héját törte össze. és főzte az ételbe.

Lazac 2007.08.01. 22:12:58

M! Nagyon köszönöm ezt a mai délutáni-esti beszélgetést. Igazán jól éreztem magam, és élni fogok az újabb meghívással. Ölellek szeretettel.

M 2007.08.02. 07:02:14

Lazac! Nagyon örültem, hogy jöttél! Még gondolkozhatok egy ideig, mire mindent felfogok, amit mondtál! De azért majd igyekszem, és jöhet, a következő felvonás! :)

M 2007.08.02. 07:02:43

Anti! Sok sikert és erőt kívánok.

M 2007.08.02. 07:06:54

Kiezem, nagy elhatározáshoz nagy motiváció kell. Nagyon erős MIÉRTek, sőt talán egy egész lista MIÉRT. (Akár írhatnál is ilyen miért-listát.)

M 2007.08.02. 07:07:49

Köszönöm, Charma.
süti beállítások módosítása