Szólj, hogy itt jártál!

 

 

A tiszta víz és a halvány ízek hangján

 

Nem lehet eleget beszélni a tiszta vízről. Alattomoson rakhatják ránk a felesleges kilókat a az úgynevezett üdítők. Sokszor elég lenne egy pohár víz, és az éhségünk csökkenne.

A vízzel kapcsolatos tapasztalataim, élményeim is fontos szerepet kaptak a nagy utazásom során. Azt vallom, hogy súlycsökkentő folyamatban is – mint mindig – legjobb ital a tiszta víz. Jó megoldás lehet, ha beszerzünk egy jó minőségű házi vízszűrő berendezést. Így a csapból nyerhetjük a megfelelő tisztaságú vizet. Ezzel tudunk főzni is. Aztán még az sem jelent gondot, hogy állandóan cipelnünk kell haza az ásványvizes palackokat, meg hogy aztán ott van az a sok üres műanyag palack.

A tiszta vizünket teljesen ízesítés nélkül is ihatjuk. Csak az érzi íztelennek a vizet, akinek az ízlelőbimbói már „nagyothallókká” váltak a sok intenzív íz hatására. Ahogy a hatalmas zajhoz szokott ember nem hallja meg a finom hangokat, úgy nem érezzük az árnyalatnyi ízeket sem, ha túlzottan erős ízekhez szoktatjuk magunkat. De ha a nagy zaj után egy kis ideig csendben maradunk, akkor a csend megtelik hangokkal. Az éjszaka csendjében meghalljuk az óra ketyegését, de a nappal zajában ez eltűnik. Így van ez az ízekkel, illatokkal is. Ha vállaljuk az átmeneti „szürkeséget”, akkor hamarosan „kiszínesedik” az ízek világa is. Új, érdekesebbnél érdekesebb ízeket fedezhetünk fel, s nem egyszer rácsodálkozunk majd olyan dolgokra, hogy mi minden mellett mentünk el eddig, hogy észre sem vettük.

Egyenként felfedezhetjük a környezetünkben lévő finom ízeket. Például a citromos vízét, a különféle teákét. Megtapasztalhatjuk azt, hogy mennyire finomak tudnak lenni az egyes gyógy- és egyéb teák csak úgy cukor nélkül, esetleg egy kis citrommal. Akkor élvezhetjük ezeket a finom ízeket, ha igazi kíváncsi várakozással próbáljuk meg felfedezni őket. Ha eleve úgy számítunk, hogy nekünk ezek nem fognak ízleni, igazunk lesz. Az előítéleteink gyakran igazolódnak, mert a dolgok halmazából azt válogatjuk ki magunknak, ami bennünket igazol. Ha a jót akarjuk kiválogatni a rengeteg különféle ingerből, akkor jóra találunk, de ha a rosszra nyitjuk ki a szemünket, akkor a rossz dolgokat gyűjtjük be.

Szerző: empszi  2007.08.02. 06:54 23 komment

Címkék: víz tiszta

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr325913725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.08.02. 07:50:53

Én nagyon szeretem a vizet, otthon szinte csak ezt iszok, és a nem bubis változatot.:) Tegnap is rózsaszínüt ittunk.:) A teát és a kv-t is cukor nélkül iszom már nagyon nagyon régóta. Kedvencem a roibos tea, aminek különleges íze és zamata van, de nagyon szeretem a különféle gyógynövényekből készült teákat is.:) Egyszer kaptam Erdélyből egy gyógynövénykeveréket, a bácsi saját kezüleg szedte és szárította ki a növényeket...mondhatom benne volt a Kárpátok összes zamata. Szép napot kívánok M, immár kedves ismerősként is.:)

S (Antal) 2007.08.02. 09:00:18

A víz őselem. A lélek analőgiája. A teában a tűz is benne van, a citrom leve a földet is beleviszi. Az üdítők gyanus műanyagok. Akkora globális mennyiségben iparilag olyan áron, tárolható, szállítható módon nem lehet csak természetes anyagból. Én rengeteg csapvizet iszom. Az ásványvizek többnyire nem különböznek tőle, vagy ha igen, csak a vesémet terhelik, drágábbak, és csak szenyezem a környezetemet a palackkal. Nem az M-es gondolatmenetbe tartoznak ezek, de jól kiegészítik.

Rosslyn 2007.08.02. 12:22:01

Én is visszaszoktam a vízre M hatására, és az az érdekes, hogy ezeket az üdítőket azóta nem is kívánom. Arra meg gondolni se merek, hogy ezek elhagyása nélkül mekkora súly rakódott volna fel rám...

Blue Ocean 2007.08.02. 13:24:51

Puszillak!:-)

Zsana 2007.08.02. 13:31:00

Sziasztok! Én most kapcsolódtam hozzátok. Így még csak olvasgatok. A víz ivásal egyetértek. Amióta beszereltettem a víztisztító rendszert azóta megint szeretem a vizet. Szép napot mindenkinek:Zsana

2007.08.02. 13:42:26

Szia, itt jártam! És szóltam. J.

margit2 2007.08.02. 15:40:42

A víztísztítók az ásványi anyagokat nem "tisztítják" ki?

margit2 2007.08.02. 18:57:56

Különben én is azt vallom, hogy a szomjúságra legjobb a víz, az ásványvíz. Én is nagyon szeretem benne a citromot! %wink%

Vica 2007.08.02. 19:07:07

Én soha nem is szerettem különösebben az üdítőket, nem oltják a szomjamat. Társaságban (főleg, ha nincs kedvem alkoholhoz) és a változatosság kedvéért iszom néha, de kólát soha. Nem szeretem, emlékeztet a gyerekkori kanalasgyógyszerre. Sőt, ha csak lehet, inkább gyümölcslét kérek, azokból az ananászosakat nem tudom meginni. Ez egyébként érdekes, a nyers ananászt gyümölcssalátában megkedveltem, valamint a kínai édes-savanyúban és a Hawaii pizzán is .-)) Most sem igényelem az ásványvizet, megfelel a csapvíz. Mi Duna-vizet kapunk, nincs különösebben klórozva, ilyesmi, jól oltja a szomjat, mert elég kemény, de nincs mellékíze. Vagy csak megszoktam?:-)) Szeretem a teákat is, cukor, citrom nélkül iszom sokszor. Kávé helyett pedig csakis üresen és nagyon erősen. Kávét egyáltalán nem fogyasztok, azt sem szeretem.

M 2007.08.02. 19:55:52

J! j52 vagy j61, vagy valaki más?

M 2007.08.02. 19:56:33

Rosslyn! Gratulálok! Ez szuper! :)

M 2007.08.02. 19:59:07

Zsana! Köszöntelek köztünk. Tudnál válaszoni Margit kérdésére, hogy a Te víztisztítód, hogyan oldja meg az ásványianyag kérdést?

M 2007.08.02. 20:04:01

Margit! Én is nagyon szeretem a citromot. Ráadásul sokan jótékonynak mondják a súlycsökkentő folyamatban is. (Persze, ezt nem neked mondom! :) ) Én olyan víztisztítót ismerek, melyben van úgynevezett "ásványianyag-patron".

M 2007.08.02. 20:06:12

Vica, Anti! A teát (teákat) én is nagyon szeretem - citrommal cukor nélkül.

M 2007.08.02. 20:07:44

Lazac, van még abból a gyógynövénykeverékből?

S (Antal) 2007.08.02. 21:05:37

A citrom egy csodálatos ajándéka a Jóistennek! Iden nálunk elég szép termés volt, kissé tovább hagytuk a fán, különlegesen finom lett. Próbáltátok a szederlevél teát? Könnyen lehet szedni, szárítani, és egészen különleges. Olyan az íze, hogy nem kell, vagy csak kicsit cukrozni. Nem tartalmaz teofilint, ami a tea egyik nem mindenkire jó hatású anyaga. A vízszűrők nagyon sokfélék. Van amelyik az ásványi anyagokat is kiszűri, ezek a drága ioncserélések. A többi csak mechanikailag szűr, tehát az ásványi sók maradnak. A legtöbb helyen nem szökséges vízszűrő. A nyomáscsökkenéstől opálosan kiváló levegő rövid idő alatt eltávozik, mechanikai, szemcsés szennyeződés nagyon ritka.

Lazac 2007.08.03. 07:46:02

M! Abból sajnos nincs már...viszont van horvátországi fügeteám.:) Legközelebb viszek neked. Pusza

Manólány 2007.08.03. 14:59:57

Fügetea.... az valami isteni ital. Legyen szép napod.

boszi 2007.08.03. 16:24:24

Sziasztok! A teákkal kapcsolatos,hogy a legnagyob meglepetés mostanában az volt,hogy a málna leveléböl is lehet teát csinálni,terhesnőknek nagyon jó.

M 2007.08.03. 19:01:33

Boszi! Üdvözöllek nálam!

M 2007.08.03. 19:02:15

Manólány, jó, hogy Te is erre jártál!

M 2007.08.03. 19:02:45

Lazac! Komolyan vettem.

M 2007.08.03. 19:03:18

Anti, köszönöm az információkat!
süti beállítások módosítása