Még egy étrendajánlat

 

Úgy gondoltam, még egy négynapos ciklusra írok étrendajánlatot. De mindaz, amit a múltkor írtam, érvényes most is, hogy valóban csak ajánlat, ötlet. Olyasmit egyen mindenki, amit szeret!

 

Augusztus 5. vasárnap – HÚSNAP

Ebéd: Legyen egy hagyományos vasárnapi ebéd egy kis kiegészítéssel: húsleves (nagyon gazdagon zöldségezve), rántott hús, rizs és ratatouille. Vígan elmegy még mellé a káposzta- vagy uborkasaláta is (bár elsőre kicsit furcsán hathat) Aki az ételtársításra figyelő étkezést követi, a tésztát hagyja ki a levesből, és rizst se egyen.(És ma s sütemény és egyéb desszert is elmarad. Megpróbálhatjuk, hogy milyen lenne egy szelet sajt az ebéd végén.)

Ratatouille (ratatuj), ez a lecsóhoz hasonló dél-francia étel.
Hozzávalók, padlizsán, cukkíni, paprika, paradicsom, vöröshagyma, fokhagyma, só, olaj, bors, bazsalikom. Az ételt a lecsóhoz hasonlóan készítjük, összeaprítjuk a zöldségeket, s a paradicsom kivételével a hagymán pirítjuk-pároljuk a fűszerekkel. Mikor már majdnem megfelelő az állaguk, a paradicsom hozzáadásával befejezzük a főzést.

Vacsora: A déli levesben főtt húsból, zöldségekből, egy kis majonézzel, tejföllel, csöpp citrommal, fűszerekkel készítsünk hússalátát. Ehetünk hozzá egy szelet pirítóst. (persze, ha megvagyunk nélküle annál jobb).


Augusztus 6 hétfő. ZÖLDSÉGNAP

Ebéd. Paradicsomleves. Puliszka sültpaprikával.

Vacsora: Főtt krumpli vajjal, kovászos uborkával

 

Augusztus 7. kedd TÉSZTANAP

Ebéd: Brokkoli leves levesgyönggyel, petrezselymes dinsztelt gomba rizzsel, káposztasalátával (Fagyi.)

Vacsora: Vegyes nyári saláta fokhagymás pirítóssal. (Sütemény, fagyi, csoki, de csak ha jól esne.)

 

Augusztus 8. szerda – GYÜMÖLCSNAP. (A családnak pl. gulyásleves, túrógombóc.)

 

Ha van valakinek jó ötlete az ételtársításos étrendhez, örömmel veszem.

 

Szerző: empszi  2007.08.03. 19:28 17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr115913722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szonika 2007.08.03. 20:06:51

:) Én már eldöntöttem, hogy szeptembertől (akkor leszek újra konyhatündér), ha lusta leszek szépen kigondolni az étrendemet, akkor tőled merítek ihletet :)

M 2007.08.03. 20:31:35

Szonika! Majd igyekszem akkor... :) Egyébként épp tőled jövök!

margit2 2007.08.03. 21:12:22

Holnap lehet,hogy egy diétás gombócot próbálok ki én is! %wink%

M 2007.08.03. 21:17:28

No, majd meglesem! :)

klikk 2007.08.03. 22:56:33

Szuper ötleteid vannak! Ma megengedtem magamnak 1 sajtos stanglit. :-)

Lazac 2007.08.04. 07:34:54

M! Sok szétválogatós receptem van, mint azt említettem is. Majd összeválogatok egy csokorra valót belőle.

Manólány 2007.08.04. 09:32:10

Én meg egy rakott krumplit. Sok tejföllel, tojással és kolbásszal. Tiszta diéta lesz. Ja még rakok rá reszelt sajtot is. Puszi minden fogyózónak:)

Vica 2007.08.04. 16:21:46

Hát, a mai gyümölcsnap nem alakult valami jól. Muszáj volt dében ennem egy tányér krumplilevest (pár kocka krumplival) meg egy tányér spenótot. Ezt amúgyis rántás nélkül, zabkorpával csinálom, de tej azért kellett bele egy kevés. Nem ettem hozzá semmi feltétet. Azt hiszem, az a baj, hogy én még gyümölcsből sem nagyon kedvelem a nagyon érettet, édeset. Egy-két kivétellel (pl. szőlő, meggy, görögdinnye) leginkább féléretten, amikor még ropognak, úgy eszem, és ilyenkor még elég magas a savtartalmuk. Az érett körtét meg sem tudom enni, bezzeg zölden :-)) És még soha semmi bajom nem volt, akármennyi éretlen sárgabarackot, öszibarackot, szilvát felfaltam kiskoromban. Ugyanakkor meg néhány gyümölcstől eltekintve (banán, cseresznye, málna) a többitől mindig is rettentő éhes lettem, egyem bármilyen éretten. Így aztán délben már annyira fájt a gyomrom, mint régen nem. Pedig próbálkoztam a földimogyoróval, azt hiszem, az is gyümölcsnek számít, de nem ért semmit. Készítettem gyümölcssalátát egy dézsával, bízom benne, hogy a vacsorát kibírom vele és marad a családnak holnapra .-))

M 2007.08.05. 08:10:23

Vica! Már az is nagy dolog, hogy elszántad magad. Minden kezdet nehéz. Semmi rosszabb nem történik, akkor, ha nem sikrül tökéletesre a tervezett étrend ahhoz képset, ha meg sem próbálnád. Annak a részének örülj, ami sikerült. Itt nincs olyan, hogy ha nem tudod teljesen betartani, akkor semmit sem ér. Minden részelet számít. Keresd meg azt az utat, hogy jól is érezd közben magad.

M 2007.08.05. 08:11:27

Manólány! Egészségedre!

M 2007.08.05. 08:12:03

Lazac! Várom a recepteket! :)

M 2007.08.05. 08:12:56

Klikk! Köszönöm! A stangli váljék egészségedre! :)

Vica 2007.08.05. 17:06:26

Kedves M! Köszi a bátorítást :-)) Gondolod, hogy a probléma csökkenni fog idővel, és kellemetlenségek nélkül is képes leszek igazán beérni egy napon gyümölccsel? Mert valójában én nagyon szeretem a gyümölcsöt, és mindig rengeteget ettem, gyerekkoromban is. Tudod mire gondolok? Mintha annak idején nem lett volna ilyen savassági problémám. Voltak évek (2-3), amikor szinte mást sem ettem, mint gyümölcsöt, sült krumplit és lágytojást/tükörtojást, mert a vajszívű nagymamám mindig azt készített nekem ebédre, amit kértem. És mivel gyümölcsfáink voltak, abból önkiszolgáltam magam. Akkortájt nem is voltam kövér, ellenkezőleg. Hogy télen mit ettem, nem tudom :-)) Aztán a halála után napközis lettem, és valahogy kiderült, nem eszem meg az ebédet (talán a napközis tanító néni szólt anyunak, vagy egy konyhás néni, fogalmam sincs). És itt jött az egyetlen módszer, amivel hatni lehetett rám: az érzelmi ráhatás: "egyél, mert azt fogják hinni az anyu nem tud főzni, nem ismered az ételeket"...

Vica 2007.08.05. 17:08:57

Elkészítettem ma a ratatouille-t, finom, de most látom, a fokhagyma kimaradt, nem baj, majd legközelebb :-))

M 2007.08.05. 19:43:11

Vica! Milyen érdekes, hogy így előjönnek a régi emlékek! Érdemes talán végiggondolni, hogy hogyan hatottak ezek a későbbi életünkre. Ami nem hasznos belőlük, azt jó lenne elengedni. Amennyire én tudom, nem attól van sok gyomorsavunk, hogy savas dolgokat eszünk, hanem attól, hogy a gyomrunk valamiért sok gyomorsavat termel. Végsősoron azért termeli a savat, mert nagyon meg akarja emészteni azt, ami benne van, s ez valamiért nem nagyon sikerül, s csak termeli, termeli... (A gyomorsav összehasonlíthatatlanul erősebb sav, mint pl. a tömény cirtomlé.) Érdekes, hogy sokszor a gyomor megemészthetetlen ételnek érzékeli azt a "gombócot" a gyomrunkban, amit az idegesség okoz, ezért aztán akkor is termeli az emésztéshez a gyomorsavat, amikor azt a gombócot valójában nem a gyomorsav oldaná. Szerintem erre érdemes figyelni.

Vica 2007.08.05. 20:12:10

Kedves M! Igen, jó lenne sok mindent elengedni, és talán képes is leszek erre. Van mit, bőven. A savassághoz: úgy általában nincs sok gyomorsavam, szerencsére, legalábbis azt hiszem. Viszont van néhány dolog, amit ha eszem, fáj a gyomrom, nem ég, fáj. Ez elég furcsán alakult, mert pl. a paradicsomot és a paradicsomos ételeket imádom, de meg kell kicsit bolondítani édesítőszerrel, különben fáj az evés után a gyomrom. És pl. húslevesbe nem teszek, mert akkor is fáj. Aztán újabban a citromos teától is, ezért ha nem üresen iszom, akkor jaffaszörppel savanyítom (az kifejetetten savanykás/kesernyés narancsszörp), Viszont az ásványvíz citrommal semmi panaszt nem okoz. Meg a lecsó sem (azt sem édesítem .-) Ha belegondolok, talán tényleg az eddigi stresszes éveim tehetnek erről a furcsaságról, gyerekként a mustárt is képes voltam csak úgy magában egy tubussal elnyalogatni...
süti beállítások módosítása