Te hogy látod ezt?

 

Telik az idő vagy csak múlik?


- Mit csinálsz?
– Eszem.
Sokkal jobban hangzik ez a válasz, mint az, hogy semmit. Az evés „legális” időtöltés.

 

Számtalan fontos dolgot tapasztaltam, olvastam, értettem meg a súlycsökkentő utazásom során, melyek első látásra igen távol esnek ettől a területtől, de ha jobban belegondolunk, észrevesszük, hogy igencsak összefügghetnek vele. Az egyik ilyen kérdés az időbeosztás kérdése. Ez első hallásra csak azoknak fontos kérdés, akiknek kevesebb az idejük, mint a feladatuk. De az sem kisebb baj, ha csak úgy „lötyögünk” összevissza. Ha nincsenek megfelelő céljaink, s nem tudjuk az időnket értelmesen eltölteni, akkor tör ránk az unalomevés. De ez akkor is előfordulhat, ha van ugyan mit csinálnunk, de azt nagyon unjuk.

Az egyhangúságból ránk törő unalomra például az orvosság lehet, hogy minden nap valami picikét szakadjunk el a megszokott rutintól. Elég néhány olyan apróság, mint hogy más úton megyünk, más boltba térünk be, rávesszük magunkat valami fontos, de halogatott dolog elintézésére.

Nagyon fontos, hogy ne csak múlassuk az időt, hanem töltsük is. Azaz ne csak azt várjuk, hogy legyünk már túl bizonyos perceken, elmúljon az idő, hanem igyekezzünk minden percünket hasznosan eltölteni, tartalommal megtölteni. Az úgy sokkal érdekesebb, sokkal kevesebb az esély az unalomra, és az unalomevésre. Természetesen a passzív pihenés is lehet megfelelő tartalma az időnek. Itt is a minőség számít. Bármiről kezdünk beszélni, végső soron mindig ahhoz lyukadunk ki, hogy nagy hangsúlyt kell fektetnünk a minőségre. A bóvli dolgok csak látszatmegoldások. De végső soron soha nem elégítenek ki, mindig hiányt, űrt hagynak maguk után.

Szerző: empszi  2007.08.05. 07:45 27 komment

Címkék: m időbeosztás unalomevés

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr435913719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vica 2007.08.05. 09:14:22

Végre valami, amit sose csináltam/éreztem életemben :-) Még soha nem unatkoztam, és mindig sajnáltam azokat, akik csak úgy tengenek-lengenek, nem tudván mihez kezdeni magukkal. Igaz, ez nem attól van, mert olyan tevékeny és tettekész lennék, sajnos. Egyszerűen úgy alakult az életem, hogy 9-10 évesen felfedeztem magamnak a könyvek csodálatos világát, és attól kezdve, hacsak nem volt valami halaszthatatlanul fontos elfoglaltságom, olvastam, olvastam és olvastam. De az se zavart, ha éppen nem volt könyvem, mert mindig volt mire gondoljak, és a körülöttem lévő világra is rácsodálkoztam. Mert rengeteg ismeretterjesztő írást is elolvastam és ettől nyilván másként tekint az ember a környezetére is. Viszont így utólag úgy látom, jócskán túllőttem a célon és teljesen eltűntem egy csigaházban. Emberi kapcsolataim alig voltak, ami azt illeti, még mindig csak kukucskálok kifelé, bár azért szert tettem néhány személyes barátra a neten keresztül :-))

Vica 2007.08.05. 09:31:53

Azt viszont sajnos tapasztaltam (mint ahogy írtam is már korábban), ha nagyon utálom (a házimunkát nem unom, hanem nem szeretem, az nem ugyanaz, szerintem), amit csinálok, pihenés ürügyén bizony képes vagyok enni, bár ezt össze szoktam volt kötni az olvasással is, ert a számomra az a pihenés, ha betűk lógnak a szemem előtt. Egészen bizonyos, hogy a jelenlegi túlsúlyom részben ennek köszönhető. Ezek az evések nem nassolások voltak, mert nem TV nézés, utazás, egyéb elfoglaltság közben eszegettem, és nem is csipszet, aprósüteményt, egyéb rágcsákat. Hanem rendesen megterített asztalnál, esetleg tálcáról, rendes ételt, szenvicset, gyümölcsöt. És valójában beilleszthetők voltak a napi ötszöri étkezésbe, azaz tízóraiztam és uszonnáztam is időnként. Csak éppen túl soknak bizonyult az együttes ételmennyiség. Hiába igyekeztem vigyázni, hogy lehetőleg egészséges ételek legyenek. Jól mondtad korábban, nagyon jól be tudjuk magunkat csapni azzal, hogy hát hiszen egészséges/fogyókúrás ennivalót fogyasztunk, mi baj lehet belőle?

eipi-1 2007.08.05. 10:48:31

Én sosem eszem unalmamban! :) Nem szeretek enni, haszontalan időtöltésnek tartom! Elveszi az időm mástól! Evés közben általában unatkozom... Egyébként nem szoktam; már nagyon rég nem unatkoztam... csak evés közben néha

Blue Ocean 2007.08.05. 10:56:15

Nagyon igaz amit itt leirtál. Bár én nem unalmamban eszek,hanem mert szeretem az izeket!:-) Unatkozni sosem szoktam.:-) Ölellek!:-)

szepy 2007.08.05. 11:02:51

Én ha unatkozom, akkor takarítok.:-) Szeretni én sem teretem, de néha muszály.:-) De ha úgy fogok a takarításnak, hogy most esedékes, sokkal nehezebben megy. Én evés közben álltalában olvasni szoktam. Erre vannak a pletykalapok. Máskor nincs idő ezeket olvasni, pedíg jó kis kikapcsolódás. Szép napot M!

eipi-1 2007.08.05. 11:05:08

Igen, én is gondoltam már az olvasásra, de akkor tovább tart megenni az ételt; inkább igyekszem gyorsan túllenni rajta! :) Talán ilyen kapszulákat kellene szereznem valahol, amilyeneket az űrhajósok fogyasztanak! :D

M 2007.08.05. 13:58:21

eipi-1! Azt hiszem, be fogom építeni a fogyókúrás módszerembe a fizika és a matematika magas szintű tanulmányozásának szükségességét a vékony alkat érdekében. :D :D :D Ugyanis a tiédhez hasonló gondolatokat az evésről csak a nagyobb fiamtól szoktam hallani, aki szintén magas szinten műveli az említett tudományokat, s hasonló lehet a testtömeg-indexe, mint a tiéd. Szerintem itt valami tudományos tézis alapja körvonalazódik! :D

M 2007.08.05. 13:59:22

Szepy! Én régen vizsgaidőszakban takarítottam mindig nagyon lelkesen.

M 2007.08.05. 14:00:10

Blue! Igen, ezt is nagy motiváció! :)

M 2007.08.05. 14:02:10

Vica! Nem akarlak elszomorítani, de az evés közbeni olvasást nem tanácsolnám. Azt tudom erről ugyanis, hogy ha valaki evés közben mást is csinál (akár olvas, akár tévét néz), akkor sokkal többet eszik, mint amennyi szükséges volna számára, mert nem jut el a tudatáig, hogy már eleget evett, s így általában túleszi magát.

eipi-1 2007.08.05. 14:29:42

Én ismerek egy fizikust - ráadásul a példaképem -, aki iszonyatosan nagy koponya (talán 10 ilyen ember lehet Magyarországon); Ő szeret enni... nem, nem kövér, de nem is olyan, mint én. Valószínűleg a testtömeg-indexünkbe a rendszertelenség is beleszól. Nem tudom, a fiad hogy van vele, de én össze-vissza kelek-fekszek és eszek. Éjfél előtt képtelen vagyok lefeküdni aludni; és kávé; az egy fontos dolog :)

M 2007.08.05. 14:53:37

Hát, még lenne itt dolguk a kutatóknak, mire kiderülne, kinek miért van túlsúlya. De szerintem, még el sem indultak igazából a jó úton ez ügyen. A nagy felfedezés a következő nemzedékre vár. Ki tudja, lehetet, hogy a fizika, a matematika, vagy az informatika fejti majd meg a rejtélyt. Addig marad az én módszereM.... :)

Vica 2007.08.05. 17:21:48

Kedves M! Nem szomorítottál el, hiszen amúgyis igyekszem felhagyni azzal, hogy a pihenés ürügyén egyek :-)) Erre jó módszer a kötött idejű kosztolás. Az meg még rettentő távol van, hogy ne egyem meg, ami a tányéromon van, így inkább kevesebbet szedek már egy ideje, mint korábban. Repetázni, "csak még egy utolsó falatot" bekapni nem szoktam.

Vica 2007.08.05. 17:22:40

Á, a fizika-matek-informatika nem véd az elhízástól, ld. engem... :-))

Vica 2007.08.05. 17:27:32

Kedves Szepy! Lehet, hogy azért nem szeretek takartani, mert nem szoktam unatkozni? .-))

szepy 2007.08.05. 17:43:09

Kedves Vica! Lehet ;-) Akkor Te egy örökmozgó vagy? Persze én is szeretem az édes semmittevést, de egy idő után el kezdem unni magam, és ha már a net sem köt le, akkor jön a takarítás. (Ilyen nagyon ritkán van.)Természetesen NEM csak akkor! Mint minden rendes háziasszony, és családanya, én is rendszeresen takarítok, de közben legalább nem eszek! :-))))) Sajnos én is nagyon szeretem a bendőmet, és nem is vagyok sovány, de szerintem még épp határeset. Szép napot mindenkinek!

Vica 2007.08.05. 17:53:21

Kedves Szepy! Dehogy vagyok örökmozgó. Mondhatni, ellenkezőleg :-( Olvasok, meg morfondírozok folyamatosan, az agyam, az pörög állandóan :-))

Rosslyn 2007.08.05. 19:43:16

Huh, akkor itt én vagyok az egyetlen, aki szokott unatkozni. Bár mióta dolgozom, egyre kevesebbet. Az unalom rendkívül lélekromboló szerintem. Beleestem abba a hibába, hogy unalmamban ettem, mostanában igyekszem tudatosan valami, ha nem is túl hasznos, de az evésnél jobb elfoglaltságot választani.

mari 2007.08.05. 23:34:55

Hoppá.Senki vagyok,senki!!!Szomorú, kövér, elkeseredett,de soha nem engedem,hogy az iskolázottságom megzavarja a tanulmányaimat így tanulhatok tőletek is:))))

Ircsike 2007.08.06. 05:58:21

Nagyon jo olvasni a blogodat. Sokat lehete tanulni belole...:) Koszonom! Szep napot es hetet Neked! Szeretettel olellek!:)

M 2007.08.06. 07:32:32

Mari! Jól teszed :) , és gyere máskor is! Itt a kedved is jó lehet, mert itt mindenki valaki. :) (NEM tudok kacsintós pofát írni!)

M 2007.08.06. 07:33:57

Ircsike! Örülök, ha mondhatok valami hasznosat! Neked is szép napot!

M 2007.08.06. 07:38:33

Rosslyn, annyi rejtély van körülöttünk, ha csak néhányat elkezdünk kibogozni, máris kevés lesz az időnk. Azt hiszem, itt kulcsszó lehet az, hogy méltó célok.

Lazac 2007.08.06. 13:18:51

Én sem szoktam unatkozni. Régebben olvastam evés közben...de már nagyon régóta csak az ételre figyelek, amikor eszek. Ma korán reggel levezettem 250 km-t, hajnalban....Szekszárd magasságában hazafelé rámtört az éhség, de annyira, és hányingerrel jött....ilyent már régen nem éreztem. Azonnal bevertem 2 túrórudit gyorssegélyként.:)

M 2007.08.06. 14:08:36

Lazac! A 250, az teszt, hogy figyelek-e? :)

skyppy 2007.08.06. 18:55:08

...nem tudom,én nem szoktam unatkozni,legalább is a szó szoros értelmében,és mégis,így belegondolva,mégiscsak csipegetek,lehet hogy amit én nem nevezek unalomnak,az valójában mégis az?.....

Lazac 2007.08.07. 06:05:27

M! Nem teszt volt, tényközlés.:) Pusza
süti beállítások módosítása