Te hogyan látod ezt?

Nincs kudarc, csak visszajelzés

Ha valami nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, akkor valamit máshogy kellett volna tenni, mint ahogyan azt tettük.

Első hallásra ez is igen meredeknek tűnő megállapítás. De ha kiaknázzuk a Doktor Pszichiáternél tett látogatásom tanulságait, akkor beláthatjuk, hogy egyáltalán nem volt kudarc, kidobott idő, elpocsékolt pénz a vele való találkozás. Megközelítőleg sem azt az eredményt hozta, mint amire számítottam, amiért odamentem. Hiszen nem veregetett vállon, nem dicsért meg, nem biztatgatott, hogy csak így tovább. Ennél sokkal többet tett. Rávilágított néhány olyan dologra, melyek rendezése nélkül nem juthattam volna el oda, ahova indultam. Az aznapi célom, hogy megdicsérgessenek nem valósult meg ugyan, de nem is lett volna jó – ma már tudom -, ha megtörténik. Ha nem rendezem magamban azokat a dolgokat, melyeknek a rendezetlenségét a Doktor észrevette - konkrétabban, ha maradtak volna még megoldatlan konfliktusaim, szőnyeg alá söpört problémáim, el nem végzett feladataim, fel nem vállalt felelősségem, ha nem vállaltam volna a kíméletlen szembenézést önmagammal -, akkor nem jutottam volna oda, ahova indultam. Ha valaki tévedésből a más vonatra száll, mint ami a céljához viszi, vagy nem a megfelelő útelágazónál tér le, nem az tesz vele jót, aki nyugtatgatja, hogy jó ez így is… Az nem kudarc, ha korrigálnunk kell az útirányt.

Még amikor sok évvel ezelőtt elkezdtem ismerkedni a szövegszerkesztővel, nem egyszer előfordult, hogy a gép „önálló életet élt”. Nem akarta azt csinálni, amit én szerettem volna. Lassan azért csak beláttam, hogy a gép annak alapján „cselekszik”, amilyen billentyűket lenyomunk. A képernyőn nem az jelenik meg, amit szerettünk volna megjeleníteni, hanem az – keményen, őszintén -, aminek megjelenítésre a gépnek valójában parancsot adtunk. Itt semmire nem megyünk az „én jót akartam” szöveggel. Egyszerűen azokat a billentyűket kell lenyomni, melyek célra vezetnek, és kész!

Egyéb célokkal sincs ez másként. Ha kitűzünk egy célt, és teszünk is érte elég sokat, mégsem a kívánt eredményt kapjuk, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy a „szükséges billentyűket” nyomtuk-e meg, azaz valóban azt tettük-e, amit azt az eredményt hozza, amit szeretnénk. Egyáltalán nem biztos, hogy azt kell jobban erőltetni, amit eddig is csináltunk, hanem azt kell megtenni, ami azt az eredményt hozza, amit szeretnénk. Úgy ahogy a szövegszerkesztőnél sem az megoldás rossz nem kívánt eredmény esetén, hogy erősebben ütöm a számítógép billentyűit, nem erősebben kell ütni, hanem a jókat, a célravezetőket kell használni…!

Szerző: empszi  2007.08.28. 06:21 9 komment

Címkék: visszajelzés m

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr365913694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac, aki vadevezős 2007.08.28. 06:38:50

Ez ma megint egy jó kis útravaló volt M! Köszi szépen. Szép napot neked.

Blue Ocean 2007.08.28. 18:51:56

Szép estét!:-)

margit2 2007.08.28. 19:42:24

Szerintem is nagyon fontos a környezetünkből jövő visszajelzés, ennek hiányában gyakran mellékvágányra futnánk! %wink%

skyppy 2007.08.28. 22:13:36

...az utolsó mondat nagyon tetszik...gondolkodom azon,hogy mottónak kirakom az irodám falára...:-)))

M 2007.08.29. 05:43:52

Lazac! Még jó, hogy ilyesmit adok az útra! Hogy nézne ki, ha én csomagolnám a szalonnát meg a sütit? :D :D :D

M 2007.08.29. 05:44:38

Blue, neked is minden jót!

M 2007.08.29. 05:46:26

Margit! Ez így van, s mégsem gonolunk rá eleget. Valahogy az elő reakció inkább a megsértődés, pedig annál haszontlanbb érzés nem sok van.

M 2007.08.29. 05:50:11

Skyppy, jó lesz! Úgyis tervezek beindítani valami "híres ember leszek" projektet, s akkor majd, ha ez sikerül, dedikálom is neked a plakátodat! :D :D :D

skyppy 2007.08.29. 06:27:21

..M...megvárom...:-))..
süti beállítások módosítása