Egyszer volt egy nagyon különleges álmom. Tél végi tájat láttam. Az elolvadó hó alól mocskos, nyálkás, undok látványt nyújtó táj tűnt elő. A kétségbeesés szélén azon gondolkoztam, hogy hogyan lehetne mindezt eltakarítani. S ekkor a földből kis növények bújtak elő. Gyorsan növekedtek, és ragyogó sárga csillagvirágokat bontottak. A virágok ereje az égből áradó mennyei aranysugarakból táplálkozott. S ahogy szemmel látható gyorsasággal nőttek ezek a ragyogó virágok, feldolgozták, felélték a talajt borító korhadékokat. Így minden csodálatosan kitisztult. Azóta tudom, hogy a rosszat eltakarítani reménytelen, a jóval kell kiszorítani, az a megoldás.

Szerző: empszi  2007.11.20. 06:19 8 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr645913638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.11.20. 06:35:49

Köszönöm szépen...nagyon jó jött ez most így reggel. %smile% *ölel*

klikk 2007.11.20. 08:09:07

Ez a küzdelem...

margit2 2007.11.20. 08:36:34

Ez így igaz! A lényeg, a végeredmény jó legyen! %smile%

S (Antal) 2007.11.20. 17:04:48

Az az undorító nyálkás nedvesség a talaj tél végi regenerálását végző baktériumok, gombák és más kicsiny élőlények élőhelye. Ezek nélkül nem tudnának a tavaszi növények oly ponpában kihajtani. Teremt a Jóisten bármit is, ami rossz lenne?

M 2007.11.20. 17:56:48

Anti, igen. A természetben. És az álom szimbolikájában? Az ÉN álmom összefüggéseiben? És egyébként is ez az egyik legnagyszerűbb álmom. És számomra akkor is azt jelenti, hogy ne akarjam kisöpörni, feltakarítani a rosszat, mert valahol SEMMI úgysem lehet. De a rosszat jóval ki lehet szorítani. És akkor a világ is jobb lesz. És kérlek, ne magyarázd meg természettudományos alapon, hogy miért nincs igazam. :)

Blue Ocean 2007.11.20. 18:30:21

Ez érdekes. De igaz!:-) Én mostanában rengeteget álmodom. De olyan butaságokat. Pl. eltévedek Pesten, akkor veszek hajót, meg ilyen lököttségek..:-) Mndjuk nem néztem utána hogy mit jelenthet.:-) Szép estét!:-)

S (Antal) 2007.11.20. 21:19:36

Megint az immanens és a transzcendens gondolkodás különbsége. Immanensen Neked van igazad, nagyon szép kép az álmod. Transzcendensen nekem van igazam, mert úgy nincs is rossz. Miért nem fér meg a kettő felfogás, ha az emberi lét ebbe a két világba egyszerre lett beleteremtve!

skyppy 2007.11.21. 04:24:55

..én is szoktam álmodni, de nem emlékszem rá...ahogy felébredek azonnal kiesik....M a férfiak racionálisabban gondolkodnak..nekem tetszik a te álomfejtésed...:-)))
süti beállítások módosítása