Reggel azt hittem, hogy nagy hó lesz, úgy esett, és hatalmas fekete felhők voltak. De aztán ragyogóan tiszta lett az idő. Elolvadt a hó az utolsó szemig. Annyira tiszta lett a levegő, hogy láttam innen az ablakból a Papuk csúcsait. Ez viszonylag ritkán fordul elő. Egyszer majd megnézem ezt a hegyet, melynek csak a csúcsait látom néha. Egyébként meg a könyvembe szánt receptekkel kínlódtam. Pedig a receptek adták az egész könyvírási ötletet. Úgy volt, hogy teljesen elképedtem, amikor már többedszer hallottam elvileg főzni tudó, háztartást vezető asszonyoktól, hogy milyen unalmas lehet ez a „szétválasztós diéta”, mert van vagy három étel, amit enni lehet. No, akkor az az ötletem támadt, hogy szerkesztek egy könyvet, benne az év minden napjára egy hideg-, egy melegétel és egy leves. Csak, hogy lássák, hogy ez milyen egyszerű. Aztán el is kezdem egy bevezetőt írni ehhez a leendő receptgyűjteményhez. Egyre dagadt ez a „bevezető” szöveg, egyre mélyebbre ástam, s egyszer csak azt vettem észre, hogy írtam egy könyvet, melyből már csak azt ételajánlatok hiányoznak. Most már nagyon sokkal kevesebb recepttel megelégszem, mert ha nem, soha nem lesz kész a könyvem. Tudnék többet is írni, de rájöttem, hogy unok recepteket gépelni. A receptek arra valók, hogy főzzünk belőlük, nem arra, hogy legépeljük őket! Azért remélem, ötletadónak, bátorítónak ennyi is elég. Meg majd a honlapomra kellene egy jó kis receptgyűjteményt csinálni az ételtársításra figyelő étrendhez. Ma Gabi volt itt látogatóban. Egy nagyon aranyos kis cikláment hozott. Azóta felfedeztem, hogy illata is van. Örülök, hogy itt volt. Most megyek vissza receptgépeléshez. (Igen, tudom, az interneten is vannak, s be lehet másolni. De ezeket is át kellene igazítani, szövegszerű szöveghez kicsi karcsú a copy-paste. Akkor inkább megírom.) No, gyerünk! A képen ez a Papuk, ha hihetek Mr. Google-nek.

Szerző: empszi  2007.11.27. 15:37 16 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr585913626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blue Ocean 2007.11.27. 18:34:54

Hát ciki, de nem tudom hol van ez a hegy.:-(( Szép estéd legyen! Ölellek!

margit2 2007.11.27. 18:48:15

Szerintem Neked túl sok a mondanivalód, ahhoz, hogy receptekkel bíbelődj!%wink%

M 2007.11.27. 18:48:42

A Dráván túl, Horvátországban. Régebben én sem tudtam. Szép estét neked is! :)

M 2007.11.27. 18:50:48

Margit, ezt hogy csináltuk? Ja, igen, elkezdem írni a választ Bluenak, közben Anyukám szólt, ez alatt írtál Te.

S (Antal) 2007.11.27. 22:23:24

Ma ilyen színűnek láttam, de múltkor egészen közelről zöld volt. Néha a Dráva közeléből is Zöld. A mai Horvátországnak ezt a részét Mária Terézia térképészeinek elírása óta Szlavóniának hívják. Előtte Zágráb környéke volt Szlavonország. Szlovénia meg Kraina volt. Szlovákia meg nem volt. Ma már minden más. Vajon a régieknek miért nem kellett szétválasztós diéta? Igaz, évente többször böjtöltek.

Alessia 2007.11.27. 22:24:20

Hú... ez mintha élne...., nem??? :O

Manólány 2007.11.28. 06:48:23

Nagyon szépek ezek a hegyek. Kicsit írigyke vagyok, hogy Te ha felkelsz és kitekintesz az alblakon ilyet látsz. A receptek érdekelnének. Nekem kéthét anyag is elegendő lenne:) Nem küldenéd el? Szép napot.

Tilly 2007.11.28. 20:01:05

ismerősek ezek a hegyek, az enyéimet könyvhegyeknek hivom:)

M 2007.11.28. 20:04:24

Tilly örülök, hogy jöttél :) !

M 2007.11.28. 20:07:33

Manólány, ez azért egy kis túlzás. Ha nagyon szép az idő, akkor az ég alján látom a csúcsokat, de nem sokban különbözik a látvány attól, mintha egy felhősávot látnék.

M 2007.11.28. 20:09:53

Anti, köszönöm az információkat. Egyébként a régiek nagyrészt a "szétválasztós diéta" szabályait követték, csak nem nevezték annak.

Tilly 2007.11.28. 20:12:52

*kezdő gasztró-világban* - és nálad is :)mi a szétválasztós diéta ?- jó a link is válaszként:) köszi

M 2007.11.28. 20:29:37

Amit a testkontroll meg az un. 90 napos diéta ajánl. Meg amivel én lefogytam, meg ami majd a könyvemben is benne lesz :D

S (Antal) 2007.11.28. 20:38:41

Igen, pontosan ezen gondolkodtam én is. Amit Tőled tudok a szétváldiétről, aszerint spontán azt tették a régiek. Hol veszett ez el mára?

M 2007.11.28. 20:44:54

A kereskedelemben meg a mértéktelenségben. A mindent akarásban. A mindent egyszerre és azonnal akarásban.

Blue Ocean 2007.11.29. 09:36:02

Köszi!:-)
süti beállítások módosítása