Nagyon jó ez a falun élés, egy hátránya azonban van: a közlekedés. Mindenképpen jó, ha van autód. Mert a tömegközlekedés nem járul hozzá, hogy civilizált földlakónak érzed magad. A következő fokozat az lenne, hogy kellene egy terepjáró az ilyen napokra, mint a mai. Az a szabadság és tágasság érzés, amit a falu a járható utak napjain ad, csorbát szenved, ilyenkor, amikor jegesek az utak. Viszont, ha nem kell sehová menni, ilyenkor is nagyon szép itt.

Szerző: empszi  2007.11.30. 13:11 18 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr405913622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2007.11.30. 13:52:11

Nálunk is 30km-re van a nagyváros, de legalább terepjáró nem kell...%wink%

Gabi 2007.11.30. 16:22:27

Nem tudom, hogy hol lasz, de mivel falun, ezért irigyellek. Sajnos én Bp-en születtem és itt is élek. Nem mertem megtenni azt a lépést, hogy vidékre költözzek, pedig rengeteget gondolkodtam róla. Aztán arra gondoltam, hogy dolgozni majdnem biztos, hogy városban fogok és akkor állandóan utazgathatok reggel és este. És a gyerekek miatt is maradtunk, mert a középiskola, és most már az egyetem is Bp-hez köti őket. Egyébként minden nap megnézem, hogy mit írsz, de csak ritkán szólalok meg.

skyppy 2007.11.30. 16:27:24

...én szeretek városban lakni...ebben a városban...laktam falun, nem az én világom..én szeretem,hogy van éjjel - nappal nyitvatartó bolt, elérhető az orvos....van a közelemben mindig valaki...nem zavar az sem,hogy nincs kertem (rengeteg itt a park..)és most hogy egyre idősebbek leszünk, bizony jól jön az összkomfort....ehh vesstek meg, de ez van....:-))))

M 2007.11.30. 17:06:31

Syppy, szó sincs megvetéséről! Sőt értem! S ha lenne annyi pénzem, akkor lenne egy városi lakásom is, és hangulatomtól függően lennék itt vagy ott. :) Igazából mi nem élünk "benne" a faluban. Ez egy teljesen új utca a falu szélén, azt szeretem benne leginkább, hogy a végtelen határba látok az ablakból meg a teraszról. Tíz éve vagyunk itt, de még mindig elfog néha az az érzés, hogy "nyaralok" Ez lehet, hogy azért is így van egy kicsit, mert gyerekkoromban csak akkor láttam hegyet, ha kirándultunk. Most meg jobbra a Mecsek, balra a Tenkes, néha előttem ködben a Papuk. No és azelőtt meg (a faluba költözés előtt) alattunk volt az éjjel-nappal nyitva tartó bolt. Egy buszmegállónyira az uszoda, és néhányra a belváros. No, nem lehet mindent egyszerre akarni... :)))))

Tilly 2007.11.30. 17:34:57

ismerem, imerem: keskeny telek, nyaralás-ézés, városon kivűl, s falun sem belül, nem tartozni sehová, de az otthon hazavár:DD itt jó lakni szeretem, csak néha kell hogy más legyen(?)

M 2007.11.30. 18:31:17

Gabi, volt idő, hogy én meg mindenképpen Bp-en szerettem volna lakni, de nem úgy alakult. Ebbe a faluba munkám hozott. Itt kaptam állást gyes után. (Előtte soha nem jártam itt) Négy évig kijártam. A gyerekek akartak itt lakni., meg a férjem, aki egy bérház harmadik emeletén született, és soha nem lakott kertes házban addig.Persze, amikor középiskolások lettek a fiúk, akkor már morcogtak hogy időhöz, buszhoz vannak kötve, de maradhattak a Mamánál a városban, ha program volt. Az is lényeges oka, hogy itt vagyunk, hogy itt tudtunk telket venni házépítéshez, előtte meg szolgálati lakást is kaptunk, hogy a lakáseladás és a házfelépülés között legyen tető fölöttünk. És a panel már túl kicsi volt. Most mind a két fiam Bp-en egyetemista. A megye Baranya, a város Pécs, a falu Egerág, Pécstől délre 15 km. Kis magyar valóság. :)

M 2007.11.30. 18:32:45

Tilly, igen, ez az, így van! :)

M 2007.11.30. 18:34:26

Margit, általában itt sem kell, de ma jól jött volna. :)

skyppy 2007.11.30. 20:17:58

M...:-)))....a megvetés csak képletes volt..olyankor használom amikor tökéletesen ellentétes a véleményem mindenkiével....jól érzem magam az emeletes házban...a hegyek pedig csak karnyújtásnyira vannak...de a lányom már biztosan kertes házban fog lakni...már mondta...:-))))

Ircsike 2007.12.01. 05:30:53

En is szeretek falun elni. Gyonyoru a taj, jol jarhatoak az utak, csend, nyugalom es a nagyvaros 15 percre van autoval. Nagyon szep hetveget kivanok Neked Draga M!:)

M 2007.12.01. 07:02:45

Ircsike! Voltam nálad, de valamiért nem tudok kommentet írni. (Olyan helyre kerülök, hogy nem tudom, hol vagyok - kicsit hiányos a műveltségem. :) )

S (Antal) 2007.12.01. 17:06:39

Eddig úgy. tudtam, a ti falutokban nem él megesjedve. Habár tólünk északra még tigris is volt nemrég csak úgy vadon.

M 2007.12.01. 17:25:37

Anti, hát tényleg nem él itt jegesmedve, csak azért került ide, mert olykor irigylem a jégen menni tudó talpát, és tegnap is éppen ez volt.

S (Antal) 2007.12.02. 21:09:43

Képzeld, mi történt! Itt poenkodunk az egerági megesjedvén meg a bükkösdi tigrisen, aztán ma egy igazi farkassal találkoztam. Igaz csak olyan nádi farkassal (Canis auratus), mint Toldi, viszont ő jobban migijedt, mint én.

M 2007.12.03. 13:37:29

Anti, a nádi farkas témához azt tudom mondani, hogy van egy ismerősöm, aki a GATE-n (Szt. István egyetem Gödöllő) tanít, s ezeknek az állatoknak a tanulmányozásával, megfigyelésével is foglalkozik. Érdekes, hogy egy csomó állat él körülöttünk, s nem is tudunk róla. (Egy csomóról, akiről meg jobb lenne nem tudni, többet is tudunk a kelleténél! :)))) )

debi 2008.01.13. 21:03:15

Köszönöm,hogy létrehoztad ezt a csodát,napok óta órákat itt tartózkodom. Hatalmas élmény,jóértelemben kicsit irigy vagyok .... Debelyácskó Tibor

M 2008.01.13. 22:21:46

:) Köszönöm!
süti beállítások módosítása