Téli napforduló

Ma van az év legsötétebb napja, a téli napforduló. Az évkör jeles napjainak egyike. Ma a legrövidebb a nappal, és így a leghosszabb az éjszaka. Túl sok érzelem kavargott körülöttem, bennem ma, azért is választottam inkább egy ilyen semleges képet. Objektív. Csak ráció. Semmi érzelem.

Augusztus óta ma voltam először emberek között (az orvosi rendelőket leszámítva.) Hát nem éppen szívderítő okból mozdultam ki. Ma volt Jani bácsi temetése. Jani bácsi nem volt a rokonom. Egy ember volt a faluból. Szerettem. Élt hetvenegy évet. Azt hiszem, augusztus 20-án láttam utoljára. Akkor volt egy nagyon kedves tanítványom világra szóló esküvője a pécsi székesegyházban. Majdnem az egész falu ott volt, úgy ahogy ma is majdnem az egész falu ott volt az egerági templomban. És egy másik nagyon kedves tanítványom ült a gyászolók között a nagyapja temetésen. Itt a templomban ravataloznak. Először mise, aztán a temetési szertartás. Ez a szokás. Láttam, sokan örülnek, hogy én is ott vagyok. A könnyes szemük kicsit elmosolyodott. Szóltak szavakkal, szóltak a szemükkel. „Maga is itt van, végre! Meggyógyult? Imádkoztam magáért…”

Ma van a téli napforduló. Holnaptól, ha lassan is, de napról napra több lesz a fény.

Szerző: empszi  2007.12.21. 17:53 7 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr275913600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.12.21. 19:08:19

M! Igen...holnaptól már kifelé megyünk a sötétségből...szeretem ezt a napfordulót, mindig a reményt hordozza magában. Ölellek szeretettel.

Tilly 2007.12.21. 21:09:36

egy srófra járunk ugy-e? de te szépen összehoztad: fehér/fekete:)

Évi 2007.12.21. 21:25:38

Olyan vígasztaló már így a komor tél elején, hogy "látszik" a vége.

Vica 2007.12.21. 22:17:41

Látod, mégiscsak megéri, hogy olyan vagy, amilyen. Az ember többnyire egészen váratlan helyről kap biztatást. De jól van ez így. Szomorú, hogy elért az útja végére a bácsi, pár napja utaltál is rá. Remélem, jó halála volt, nem szenvedett sokat. Hogy is mondják? "Legyen neki könnyű a föld" Egy évvel ezelőtt ilyentájt én is temetésen voltam, közeli családi barátunk halt meg. Borzalmas lehet így készülni a karácsonyra :-((

S (Antal) 2007.12.22. 11:31:08

Igen, a Lazac-féle felfogást osztom: nem a legsötétebb aspektusa a fontos, hanem, hogy ettől kezdve egyre világosabb lesz. Ahogy a félig üres pohár esete. (Mármint a buddhisták számára micsoda öröm, hogy üres félig :) )

Lazac 2007.12.22. 13:42:39

Köszönöm Anti! %smile%

Dorozs 2007.12.23. 04:37:01

"Csak ráció. Semmi érzelem." -- nem hiszem hogy ez így igaz lenne, de hát éppen a post és a kommentek a jó példa arra hogy szerencsére: nem :) A kép tetszik (úgy kell nekem), habár nem emlékszem, mekkora is a dőlésszög. Az meg külön érdekes lehet, hogy miért ennyi... OK, OK, a post nem erről szólt :):) Békés karácsonyt...
süti beállítások módosítása