Struccpolitika

Úgy döntöttem, amikor ezt a blogolt írni kezdtem, hogy itt nem fogok beszélni olyan dolgokról, melyekkel a hírközlők naponta borzolják a kedélyeket. Néha azért mégis kísértésbe esek, hogy ne menjek el szó nélkül egy-egy vérlázító hír hallatán. Ma majdnem, eltértem a saját elképzelésemtől, mert ugye „…mindennek van határa, és ez már nálam is kiverte a biztosítékot…” De mégsem teszem. Úgy gondolom, akkor döntöttem jól, amikor elhatároztam, hogy csak annak szentelek időt, energiát, amin javítani tudok. Az a kérdés, hogy struccpolitika-e ez. Ha most azt hazudnám magamnak, hogy minden rendben van ebben a világban, akkor nyilván az lenne. De nem ugyanaz a helyzet akkor, ha tudom, hogy mi minden nincs rendben, de nem szánok arra időt és energiát, hogy túráztassam rajta az agyam, hisz segíteni úgysem tudok. Mi lenne jobb attól, ha felhúznám magam rajta, s ahelyett, hogy valamit építenék ez idő alatt, ami kiszorítja a rosszat, dühöngök a jelzőkkel nem is illethető dolgokon. Ha éppen döntési helyzetbe kerülök, és van hatása annak, amit tenni tudok, akkor természetesen megteszem. Mélyen hiszek abban, hogy a bűnök magunkban hordják a büntetésüket. Meg abban is, hogy ha egyre többen igyekszünk megvalósítani a „Személyes Történetünket”, akkor egyre kevesebb tere lesz a negatív dolgoknak ebben a világban. És egyébként is ez csak egy jól hangzó téves hiedelem a struccról, hogy nemszeretem dolgok esetén a homokba dugja a fejét.

Szerző: empszi  2008.01.13. 06:59 6 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr495913575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blue Ocean 2008.01.13. 07:43:49

Vidám szép napot!:-)

Lazac 2008.01.13. 08:50:52

Néha én is struccpolitikát folytatok a magam nyugalma érdekében...igyekszem nem bosszankodni olyanon ami tőlem független...nekem az a nehezebb amikor a közvetlen környezetmben történnek számomra bosszantó dolgok...na azokat nagyon nehéz megállnom, hogy ne avatkozzak bele.

Vica 2008.01.13. 10:47:54

Szerintem igazad van abban, hogy nem tekinted struccpoltikának azt, ha nem idegesíted magadat olyan dolgokon, amelyek nem rajtad múlnak. Legfeljebb azt kell megnézni, valóban jól húztad-e meg azt a határt, amely megmutatja, hol kezdődnek a kompetencidába tartozó ügyek. Azonkívül fontos, hogy valamiféle véleményt alkossál a kívülesőkről is, hogy ha bármilyen szintű döntési helyzetbe kerülsz, tudjál választani (mert ugye dönteni csak akkor lehet, ha van legalább kettő alternatíva...) Ja. A strucc tényleg nem ilyen hülye... (különben már régesrég kihalt volna, mint a szerencsétlen dodó)

M 2008.01.13. 15:58:33

Blue, szép napot! Lazac, igen, a testközelben zajló dolgokkal ez még sokkal nehezebb, mint a híradóból jövővel. Vica, szerintem is nagyon fontos a vélemény, az kell! Sőt, elengedhetetlen, s ha lehet dönteni, szólni, akkor kell is. Csak "üresjáratban" rágódni, dühöngeni nem érdemes.

Tilly 2008.01.13. 18:28:35

nem tudom, jó lenne a külvilágot kizárni, de lehetetlen, kérdés, jogy mit kezdesz vele... nem az idegeskedés s lényeg szerintem, hanem a közömbösség vagy a megvezethetőség..., nem tudom melyik ártalmasabb...

M 2008.01.13. 19:49:55

Látod, Tilly, ezt én sem tudom. De talán, ha mégis mondanék néha valamit a híradóból jövő dolgokról az lenne az értelme, hogy kiderüljön nem vagyok közömbös (csak már sokszor belefáradtam, hogy nyilvánvaló dolgokat magyarázzak, meg nagyon nehéz dolog ez a kommunikáció). Ahhoz meg hogy valaki engem megvezessen, egy kicsit korábban kell felkelnie.(No, ez most nagyon nagyképűen hangzik, de általában igazolni szokta az idő, amit gondolok "híradós" hírekről.
süti beállítások módosítása