Osztjuk az észt

Van egy vicc:
- Mi az abszolút finnugor?
- ???
- Amikor a vogulok „osztyák”az észt.

Ez most onnan jutott eszembe, hogy van egy érdekes embertípus. Még nem fejtettem meg a titkát, de napok óta töröm rajta a fejem. Az az alapállása, hogy végre valahára felismerte, hogy segíteni kéne, sőt lehetne is a baján. Talán az is felrémlik benne, hogy esetleg ő is tehetne valamit. Veszi a bátorságot, és olyan helyekre sedereg, ahol felszedhetne valamit a témában. Talán még egy kérdést is feltesz. Már majdnem meghallgatja a választ is, … ám, mégsem! Mikor nyitod a szádat, hogy a legjobb tudásod szerint elmondj neki valamit, akkor ő belevág, és elkezdi neked osztani az észt. Neked. Annak az embernek, akitől valójában ő szeretne tanácsot kapni. Olyanokról mesél, amit te átéltél, ő meg csak szeretne átélni, viszont olvasott róla valamit valami képesújságban, vagy mesélt neki hasonlóról a szomszéd…. És most elmondja neked! A tutit! Mintha legalább is te szerettél volna tőle megtudni valamit… Nos, hát miért kell nekem ilyen helyzeteket elviselnem? Eddig nem volt erre jobb ötletem, mint hogy gyakoroltam az embertársaim iránti türelmet. Mert sokszor hallottam, hogy a türelem rózsát terem. S a rózsa szép virág…

Szerző: empszi  2008.03.12. 13:17 8 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr365913532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2008.03.12. 15:50:41

......óóóóóó,ezt nagyon ismerem,egyszer már közel voltam,hozzá hogy megfojtom,én tanítottam volna, de 2 szó után már mondta is,hogy tudom,tudom...na ezt a szót azóta is utálom...és nagyon is együttérzek veled,tudod szeretne most a te fényedben sütkérezni,okosnak látszani,vagy csak egyszerűen olyannak aki elkápráztat téged,az írót, a tudásával....nincs mese, legyél türelmes,vagy lődd le...:PPP

skyppy 2008.03.12. 15:51:54

..kimaradt, de talán érthető,hogy egy volt kolléganőmről van szó...:-)))))))

Dorozs 2008.03.12. 17:21:28

Szép és tüskés :)

bhkatyca 2008.03.12. 19:18:36

Hogy a manóban tudnék neked emailt küldeni? Küldjél már nekem egyet légyszi,mert írnék a vasárnapról. bhkatyca@freemail.hu Puszi

Tilly 2008.03.12. 19:49:33

már amelyik..:) egyrészt, másrészt van aki a harangvirágot szereti!

S (Antal) 2008.03.12. 20:44:35

Jó! Csak a Baján nagy B-vel, mert helynév ragozva. :):):):)

Ircsike 2008.03.13. 06:46:11

Jot mosolyogtam, mert elkepzeltem a szituaciot es a Te vegtelen turelmedet. Lelki szemeimmel latok egy hatalmas csokor (es meseszep) rozsat, mert megerdemled!:D A konyved fantasztikus... remek es koszonom ..... bovebben kesobb!:) Legyen szep a napod! Szeretettel olellek!

Lazac 2008.03.13. 15:11:12

Látom megint lesz miről beszélgetnünk %smile%
süti beállítások módosítása