Pitypang

Nagyon szeretem az áprilist, amikor az egész kert, az egész környék ragyog a pitypangoktól. Minden szempontból nagyon jó növény ez. A nyár közeledtének visszavonhatatlan bizonyítéka. Nagyon hasznos gyógynövény. S annak ellenére, hogy keserű szeretem megenni úgy, mint a snidlinget, de még magában is. Talán azért, mert tudom róla, hogy milyen jó a gyomromnak. Meg aztán a gyerekkoromat is idézi, azokat az azóta sem látott szépségű árokpartokat, ahol a bóbitáját fújkáltuk. Mostanában meg sokszor biztatásképpen is gondolok ezekre az egyszerű, szerény, de a szükséges helyre eljutó szárnyas magvacskákra.

Szerző: empszi  2008.04.15. 20:44 8 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr715913505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorozs 2008.04.16. 06:59:28

Hogy is van...? "Nem vetnek és nem aratnak..." Eljutnak valóban mindenhova, pedig nincs bennük görcsös akarás, megfelelni vágyás... Csak vannak, de nagyon vannak... Igen, nekem is nagyon tetszenek...

klikk 2008.04.16. 09:48:33

Én is szeretem, de csak nézni. :-)

pp 2008.04.16. 09:51:08

Apu csinált belőle mézet..vagy valami ilyesmit egyszer. Nagyon finom volt. :) De csak úgy megenni én sem tudnám sztem. :)

M 2008.04.16. 10:09:37

Dorozs, örülök, hogy látlak, és nem nyelt el Párizs! :) Klikk, már úgy is megéri. :) PP, örülök, hogy jöttél! Még nem ettem pitypangmézet, de szívesen megkóstolnám. :)

skyppy 2008.04.16. 10:10:36

..tényleg meg lehet enni csak úgy?..itt is nagyon sok van, és szeretem is őket a szép szinükért,de az evésre még nem gondoltam..:-))

M 2008.04.16. 10:13:32

skyppy, kifejezetten ajánlják gyomorbántalmakra a virág szárát összeaprítva bele az ételbe, vajas kenyérre stb. (De én megeszem magában is). Van, aki a levelét is teszi salátába. (Mondjuk figyelni kell, hogy hol szedi az ember, mert vannak nagyon szennyezett helyeken is (pl. forgalmas út mellet.)

csibike 2008.04.16. 16:01:25

M: Szerintem még senki nem írt ilyen szépet a pitypangról :))

M 2008.04.16. 19:47:17

Hát, igen, Csibike, köszönöm! :)
süti beállítások módosítása