Hisztéria

Néha az az érzésem, hogy próbálgat az élet, hogy hogyan reagálok a dolgokra, és csak akkor „léphetek tovább a játékban”, ha megfelelő a reakcióm. Most azt gondolom, talán az a feladatom - hogy miden kísértés ellenére – hiszti nélkül viseljek el helyzeteket. A múltkor a kazán döglött be, most a gépem. Nem hisztiztem. Jött a szerelő (a gépet elvittük, majd haza is hoztuk) és most ebben a pillanatban jó mind a kettő. Hisztizni tényleg nem érdemes, mert nem old meg semmit. De akkor meg miért lenne jó ilyenkor sikítani, ordítani, sírni. Talán abban reménykedünk, hogy ha ezt tennénk, akkor valaki megszánna, mint kicsi korunkban hasonló esetben. Ám kinőttünk már az óvodából, ezért hisztizni sem érdemes, de azért a hiszti természetrajzát (csábító erejét) szívesen megfejteném.

Szerző: empszi  2008.06.16. 18:24 11 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr755913461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2008.06.16. 19:50:37

..azt gondolom a hisztit mint olyat -vagyis a haragod,dühöd kifejezését - elveszik amikor felnősz...uralkodnod kell magadon minden körülmény között,mert ezt várják el tőled...és amikor ,megteheted minden rosszalló tekintet nélkül, élsz vele,én legalább is így voltam...bevallom volt már,hogy dühömben toporzékoltam, sőt belevágtam egy jó nagyot a falba ......annyi haszna volt,hogy levezettem a feszültséget...mostanában már nem élek ezekkel a lehetőségekkel...:-)))...már van megoldó képletem az ilyen hezetekre....:-)))

skyppy 2008.06.16. 19:51:08

..amúgy az én gépem is szervízben volt,a múlt héten...fájó volt a hiánya...:-))))

kiezem 2008.06.16. 21:38:42

hiszti. remek tema! :) en profi vagyok benne... sajnos, vagy halistennek? bar nem tudom, igazan hiszti-e az, ha az ember tehetetlen duheben - ahelyett, h. felrobbanna vagy gutautest kapna - pl. a padlohoz vág egy keznel levo barmit. nalunk mar csak egy vaza talalhato (sajnos), de még elek! :)

Döm deux döm 2008.06.16. 23:22:40

Jól beszélsz kiezem. Mindenkinek szüksége van arra, hogy kiadja magából a feszültséget (és ezzel elősegítse a probléma megoldását, mert ilyenkor az is nagy lépés, ha tudunk nem túl sok idő múlva józanul gondolkodni) ahelyett, hogy gutaütést kapna. Mert azért a hiszti ez. Illetve, ha ezt csuinálod másoknak. Ami azért nem olyan jó. Jobb magadban. Nem feszélyez semmi :D

M 2008.06.17. 07:24:14

No, most megint a hiszti szélén állok. Ma reggel már megint lefagyott a gép. Újból bekapcsoltam, aztán se kép, se hang. Nem ad jelet a monitornak. Eltelt másfél óra, újból megpróbáltam, most megy. De meddig? Ez mi a pitypalatty?

Manólány 2008.06.17. 16:04:34

Ma én is szerettem volna egy vázát földhöz vágni.... Nem tettem, még mindig kicsit nagyon dühös vagyok. Kiezem sajnáltam a vázát, de engem senki nem sajnál. Ez van.

kiezem 2008.06.17. 19:26:01

Manolany! :) ha nem vagtad foldhoz a vazat, akkor vagy nem voltal eleg duhos, vagy pedig tuuuuuuuul ertekes a vaza! :) kuldok egy sajnalos -simit neked! :)

M 2008.06.17. 20:30:21

Most van egy kölcsöngépem. Az enyém a szerelőnél. Kitudja meddig. Öt percre hagytam nyitva az autó ablákát, az idő alatt akkora eső lett, hogy csurom víz lett az ülés... azért még gondolkozom a dühkitörés és a bénító hiszti esetleges különbségéről. Egy dükitörés lehet, hogy mégis hasznos lenne. Egyébként én már vágódeszkát is vágtam úgy falhoz hogy kettétört. (Szóval vannak az elvek, a törekvések, meg a pillanatnyi helyzet. :) )

kiezem 2008.06.17. 22:39:53

draga M! ha gonodlkozol rajta, az nem az igazi! :) egy "rendes" duhkitorest csakis hirtelen felindulasbol lehet "elkovetni" ! :) na igen: elvek es pillanatnyi helyzet :)) a benito hiszti is hiszteria, avagy azt nem nevezik annak, mert nem latvanyos? te is voltal mar ugy, h. olyan lehetetlenul tehetetlen duh tombolt benned, erod elhagyott, és keptelen voltal nemhogy foldhoz vagni, de megfogni barmit is?

Manólány 2008.06.18. 05:08:49

M. tegnapi napom örült nehéz volt. Segítenél, ha van időd?

margit2 2008.06.18. 17:01:39

Nem mindig lehet higgadtan, és jól dönteni sajnos...
süti beállítások módosítása