Vidéki vasárnap

Tegnap citromos orjalevest főztem meg sajtos rántotthúst fokhagymás sültzöldségekkel, rizzsel, paradicsomsalátával. (Az ételek neveivel sokszor bajban vagyok mert általában saját fejlesztések, aztán csak úgy a lényegük szerint mondok rájuk valamit.) „Természetesen” sütit nem sütöttem, mert szombaton hozott anyósom többfélét is. Meg fagyi is volt és gyümölcs is. Igaz Ferencért csak három körül mentünk, ebédkor még nem volt itthon, de mikor hazaért bepótolta, s így mégis együttebéd volt egy kicsit. Aztán Misivel és Ilonnal elmentünk a székesegyházba. Ilonnak nagyon tetszettek a szörnyek a szószéken. Este a szomszédéknál kerti parti volt tűzijátékkal bezárólag. Ez meglepi volt - nekünk mindenesetre, s anya nagyon megijedt. A kutyák is először nagyon meglepődtek, s bőszen ugatták a látványt, csak aztán jutott eszükbe, hogy be akarnak jönni, de akkor meg már minek.

Szerző: empszi  2008.07.21. 07:43 10 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr305913426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csibike 2008.07.21. 11:07:40

Nagy szerencsém, hogy mindjárt ebédelek :))

SA 2008.07.21. 16:37:45

Felénk is divat a tüzijáték. A mi kutyáink meszketve bújnaki egymáshoz az ólban ilyenkor. A kajanevekkel én is bajban vagyok. Híres hentes és mészáros volt a nagyapám. Annyira hagyományozódott a mesterség, hogy én magam is levágok és feldolgozok bármilyen állatot az elefánttól azs egérig. (Bár a példák pont olyanok, amit csak nagy ínségben tennék.) Ennek ellenére, nem tudom, mi az az orja. Meg azt sem, ki az az Ilon, bár ezt a tudást nem a hentesmesterséggel örökli az ember.

M 2008.07.21. 18:18:30

Csibike, mindent fölettek. Úgyhogy jobb, hogy nem rám vártál az ebéddel. :))) Anti, az orja a a disznó gerinccsontja. Ha úgy vágjuk le a húst a karajcsontról, hogy azért maradjon is rajta, akkor nagyon jó lesz az orjaleves. (Megfőzöm a húslevest sok zöldséggel, babérlevéllel. Leszűröm, és kap egy kis joghurtos habarást, meg belecsorgatott, felvert tojást, és visszateszem bele a felkarikázott zöldségeket, és a csontról leszedett húst. Apróra vágott petrezselyemzöldjét és vékony citromkarikákat teszek bele tálaláskor. Eredetileg disznóvágásos leves ez, persze a régi magyar konyhában nem joghurttal habarva, és nem is citrommal. Gyanítom telente a petrezselyemzöldje sem volt általános. Különböző vidékeken másként készítik. Itt Egerágon pl. semmi habarás, és orgyának mondják. Én már nem is tudom, hogy milyen úton alakult nálam ez az eredetiből ilyen nyári levessé.

SA 2008.07.21. 19:52:58

Ismerem, szoktuk csinálni, direkt emiatt szoktam a csontozást felüleudok egy rokon levest, ami viszont tényleg nyári: spárgatök vagy cukkini belét és magját főzd meg hagyományos húslevesnek. A hús erősségei nem főnek bele. Apukám, aki a husok nagy ismerője, hosszan találgatot, milyen állat lehet. Mikor megmondtam, csak azt mondta, hogy menjek a fenébe, de azért finom.

kiezem 2008.07.21. 22:14:47

M, draga, elarulok neked valamit..., ha legkozelebb meglatogatsz, itt az en szemem lathatod... :) http://smilimano.blogspot.com/2008/07/idezetes-nap.html

Manólány 2008.07.22. 06:36:32

Felénk is divat az e fajta kertiparti. Nagyon "élvezem" mikor hétvégén még éjfélkor sem tudok pihenni tölük.:(

margit2 2008.07.22. 16:48:15

Nagyon rég jártam Pécsen, úgy látom a székesegyház új tetőt kapott! %smile%

SA 2008.07.22. 20:41:57

A tetőn folyamatosan cserélik a rézlemezeket, és pár hónap alatt bezöldül, CaCO3 bevonat keletkezik, ezért szinte mindig más: rézvörös, majd a zöld árnyalatai foltokban, ahogy cserélik.

M 2008.07.23. 09:10:02

Anti, meg fogom próbálni. (A tökbelet ki kell belőle szűrni a végén, vagy az is ehető? Kiezem, meglátogattalak. :) Manólány, hát ez nem olyan tekintettel-levős divat. De nem divat tekintettel lenni... - sajnos. Margit, akkor be kell iktatni a programba ezt az útirányt! :) Anti, ezt én sem tudtam. Tényleg azért zöld?

M 2008.07.24. 12:03:11

Anti, megfőztem a töklevesedet. Jó lett! :) (Már meg is ettük. )
süti beállítások módosítása