Gyerekkorom ízei

Lazacnál olvastam, megtetszett. Nos, mik is voltak?

Aludttej – márványosan elomló, friss házi tejbe aprított friss, ropogós héjú kenyér, (egyáltalán az a kenyér a Sándor péktől), bőrös virsli, főtt kolbász Szilveszterkor, paprikás fasírt, kacsasült, keszőcés lepény, az otthon készült kolbász és a szalámi, kolbászhússal töltött szalonna (tavasszal felvágva), reszelt tormával beborított főtt sonka húsvétkor, nyers füstölt sonka paprikával, paradicsommal nyáron.  

Pásztorpecsenye disznóvágáskor, friss töpörtyű,  füstölt disznósajt, házi kenőmájas,  meg ahogy frissen levették a füstről a kolbászt és a szalonnát. Sült csirkevér.

Pörkölt tökmag, sült tök,  Bambi csatos üvegből, lángos 2 Ft-ért, nagy kifli, Pilótakeksz, csokis nápolyi, a fekete medvecukor és a hasonló ízű Kasu és bocskorszíj, Tavaszi vagdalt (húskonzerv),   krumplicukor, szőlőcukor, pezsgőpor, jaffa szörp.

Sötétzöld héjú, piros bélű görögdinnye, Csabagyöngye szőlő, frissen aratott búza.

És már gimis koromból: a Melódia csoki és Csóka (jugoszláv) húskrém meg  Lesnik Maza (vagy valami ilyesmi) mogyorókrém Jugóból (meg a Kolinos fogkrém szintén onnan).   És lehet, hogy reggelig írhatnám.

Szerző: empszi  2008.08.26. 22:08 25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr875913389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klikk 2008.08.26. 22:14:39

%lol% Milyen sokat írtál. :-) A friss füstölt kolbász! :-)

M 2008.08.26. 22:17:17

Már akkor is szerettem enni. :)

klikk 2008.08.26. 22:25:07

Nem emlékszem, hogy valaha is válogattam volna. Egy rossz emlékem van, egyszer enni kellett disznóvágáskor a savanyú levesből. Na, az nem esett jól.

M 2008.08.26. 22:27:04

Én nem ettem soha disznóvágásos savanyúlevest. Lehet, hogy nem is főztek nálunk. Nem emlékszem rá. (De ezek szerint jobb is így.) :)

klikk 2008.08.26. 22:29:45

Nagyon finom, csak akkor nem esett jól. Belsőségből, szívből, tüdőből készül, babérlevél is van benne, s tejfölös habarás.

M 2008.08.26. 22:47:23

Hát akkor valószínűleg szeretném, ahogy így látom.

Manólány 2008.08.27. 05:53:11

Micsoda emlékeket hoztát ki belölem ezzel a felsorolásal, el sem tudod képzelni.

Aranyhal 2008.08.27. 06:43:52

Én még imádtam a véres hurkát frissen megsütve....disznóvágás után...már olyant sem lehet sehol sem kapni.:) Anyukám a könyvesboltban dolgoztt Mohácson, nem messze tőle volt egy pecsenyebolt, mindig átküldtek ha éhesek voltak, hurkazsírba mártott kenyérért amit kis savanyított cseresznyepaprikával ettek....jujj...tényleg lehetne reggelig írni, vagy most már estig.:) Mindig én mentem a pékhez a firss kenyérét, és mire hazaértem vele kiettem a csücskét némi meleg kenyérbéllel együtt....abbahagyom...mert elkések %lol%

margit2 2008.08.27. 06:52:35

... Húúú, de sok kedvencemet felsoroltál! %wink%

dédike 2008.08.27. 08:27:37

Össze folyt a nyál a számba!!!!!!!!!!!!!!!!Sájnos az is elő jött, hogy akik ezt megaddták már nincsenek velem. Bár merre járok, ha bocskorszijjat látok most is veszek Manólánynak. látni kellene, hogy csap le rá, a gyerekkorból megmaradt csillogással a szemében.

Doris 2008.08.27. 08:34:52

Miért nem emlékszem én semmire??? Csak egy kanalas gyógyszerre, amitől mindig öklendeztem, mert hányás íze volt.

SA 2008.08.27. 17:18:08

Frutti, Csilla szelet, Korfu cukorka, Keszüi kenyér, Tejfölös-túrós palacsinta tepsiben sütve, bütyök leves, aminek a tésztájából a tányérban lehetett a tészta felvágásával kiereszteni a rántást, addig vízszínű tésztafőzőlé volt. Kásás hurka kukorica vagy rízskásával, bélszínnel a közepén, vagy belevagdosva. Nekem külön ízvilág volt a kijevi fél év. Kapor mindenhez, halva napraforgóból, mogyoróból és mindenből, morózsennoje és pirocski kapusztával, túróval. A hazai régi ízekrre visszatérve: a legtöbbiket ma is meg lehetne csinálni.

M 2008.08.27. 20:09:10

Manólány, amikor Lazacnál olvastam engem is elárasztottak az emlékek. Margit, hasonló időben voltunk gyerekek. :) Dédike, én nem láttam bocskorszíjat már évek óta. Anti, amit lehet, ma is csinálom, de disznót 13 éves koromban vágtunk utoljára, és Sándor pék is meghalt régen.

M 2008.08.27. 20:10:22

Doris, örülök, hogy jöttél. Azóta talán valami jobb is eszedbe jutott már. :)

SA 2008.08.27. 21:44:44

Az az érdekes, hogy a nagy kollektivizáló kommunizmusban még voltak Sándor pékek. Ma már multik vagy frencsájzos maszekok kenyerét ehetjük. A globalizmus keményebba szocializmusnál?

mk 2008.08.27. 22:42:20

M! en is nosztalgiaztam egy sort még tegnap... nemtom, de a Melodia csoki ( a ketpupu mogyoros!) nekem a Kossuth-boltbol IS ismeros latvanyilag, tehat boven a gimis korszak elott megvolt már.

SA 2008.08.27. 22:48:41

Ez az! Melódia csoki! Vannak gyatra utánzatai, de azt már nem találni sehol! Öt púpja volt aszem. A Szovjetunióban voltak mindenféle egészen változó minőségű kiklóra kapható bombonok konfeti néven. Az egyik fajta azonos volt a melodiával, csak egypupu és igénytelen papirban. Egy kilót megettem.

mk 2008.08.28. 01:41:14

SA! akkor te biztosan emlekszel a siskines papirba csomagolt "uri" konfetire is, meg a 'batoncsiki' neven omlesztve (es papirsevoltraajta) kaphato nugatos csokicsodara... szerintem en Moszkva osszes konfetijat megkostoltam. a nevuket sajnos nem jegyeztem meg :( Mas. a moszkvai Kefir haromszog dobozban, csoda finom volt!

Doris 2008.08.28. 14:19:58

Hát, talán a Góliát szelet, amit mindig a papámtól kaptam. Azóta eltűnt, de a Balaton az pont olyan ízű. lehet, hogy azért veszek minden bevásárláskor magamnak?

SA 2008.08.28. 14:36:26

Én Kijevben éltem, de a Szovjetunió ilyen szempontból teljesen egyforma volt. Ugyanazok a konfettik, ugyanaz a gázvoda autómata üvegpohárral, ugyanazok a pirocskik. Legfeljebb a mai jégkrémekre kísértetetiesen hasonló morozivót Moszkvában morozsennojénak hívták. Voltmég egy gyakori, minden boltban jelen levő dolog: a gyeficit (ukránul deficit). A KGB-s figyelőinkre is emlékszem. Úgy bizonyosodtam meg, hogy kik is ők, hogy egy népes társaságban M. Bulgakov irodalmi munkásságát kezdtem méltatni. Aki félelmében nem ialt el, az volt a KGB. Viszont, mikor ketten maradtunk, már bátran szidta ő is a rendszert.

kiezem 2008.08.28. 14:51:51

SA! nekunk nem voltak kgb-s megfigyeloink... vagy csak rosszul emlekszem? :)

SA 2008.08.28. 19:32:06

Volt egy olyan ember, aki mindig figyelt, követett. Nem volt 24 órás szolgálat, de a nap nagy részében volt figyelés. Gyanus polavina kapitaliszt országból jöttünk! Nekem nagyon szép emlékem még Kijevből a tolmácsnő, sőt talán ő a legemlékezetesebb. Nem dolgozott sem a KGB-nek, sem a III/III-nak.

M 2008.08.28. 21:02:43

Kiezem, Anti, örülök, hogy közös témára akadtatok. (Nos, a tolmácsnőről tudok! :) ) Doris, a Balaton szeletet én is nagyon szeretem. :)

SA 2008.08.28. 22:09:38

Neked is akad tolmácsod, pl. Kínában. Vagy francia területen. Bár úgy tudom, ott egyedül is boldogulnál. Az én tolmácsom viszont nem azt a nyelvet beszélte, amit kellett volna, ezért időnként "ugrott" a szinkron. Tudtak az ukránok oroszul, csak nem nagyon akartak. Tudtad, hogy Ukrajnában több katolikus egyház a legnépesebb, mióta az ortodox egyház három felé szakadt?

Zsóka 2009.09.04. 23:42:03

kavicscukor,tejízű poharas tej,2 deci kókuszturmix 1,40-ért az Ágnes cukrászdában, pálcikás marcipánfigurák... A Melódia szeletet ismét lehet kapni!
süti beállítások módosítása