Görénység

Olyan jó, hogy van delete gomb a gépen. Most majdnem írtam egy negatív bejegyzést, de aztán az jutott eszembe, micsoda dolog, hogy éppen ezt akarom megörökíteni. Nem javítana az semmit a dolgon. Éppen azon vagyok, hogy az időnet és az erőmet a lehető leghatékonyabban használjam fel. Nos, ebbe nem fér bele, hogy olyan dolgokra szánjak időt, ami nem visz közelebb a célomhoz. Mert tényleg úgy gondolom, hogy ami nem visz közelebb, az eltávolít. A tőlünk független dolgokat nem tudjuk megváltozatni, csak azt, hogy hogyan viszonyulunk. Például most ahhoz viszonyulok a lehető legpozitívabban, hogy a konyhában a szerelők éppen most igyekeznek megszüntetni a dugulást a mosogatónál. Remélem, hatékony lesz a csőgörény.

Szerző: empszi  2008.08.29. 17:19 16 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr205913386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2008.08.29. 18:38:08

remélem, a negatív bejegyzés csak a dugulás miatt volt...:-)))..egyébként miért ne írhatnál itt le negatív dolgokat is??..elvégre nem azért van, a blogod,hogy itt kidühöngöd magad, aztán lehiggadsz....ez is Te vagy:-)))

Aranyhal 2008.08.29. 19:52:32

Ferenced nincs itten Mohács környékén most? Igazán eljöhetnél vele.:)

SA 2008.08.29. 20:12:35

Hiányoltam, hogy nem blogolsz valami kaját, erre itt egy görény. Bevallom, az első pillanatban meg is ijedtem. Aztán rájöttem, nem enni akarod. Időnként én is sokat kínlódok a dugulással. Volt egy időben egy csodaszerem, ami a lefolyót tisztán tartotta és az emésztőgödör levét öntözővízzé alakította. Egy spéci baktériumflóra volt, ami még fűtésre alkalmas gázt is termelt, bár ezt nem tudtam kihasználni. Egy ideje nem tudom beszerezni. Nem tudja valaki, kapható-e valahol?

M 2008.08.29. 20:30:46

skyppy, hát persze, hogy csak a dugulás miatt... :))))))))) Aranyhal, Ferencem holnap reggel megy vissza Bp-re. Hétvégén bemutató valahol, hétfőtől egyetem. Anti, görényt nem eszünk. Egyébként aranyos a görény. Nem is tudom miért mondják görénynek a nem megfelelően viselkedő embereket. (És a csőgörény meg végül győzött, ám nehéz meccs volt.)

SA 2008.08.29. 21:54:14

Aranyos, aranyos, de görény módra viselkedik. Nagyon sunyi módon támadja le a kisebb háziállatokat. Meg aztán ha veszélyben van, a bűzmirigye olyan kellemetlen szagot áraszt, hogy én pl. hetekig az orromban éreztem. Ennél rosszabb csak a hullaszag volt. Nagynéném mosdatása után egy évig éreztem a kezemen a szagát. Görényt nem eszünk, csak éhinség idején. Gyorsan és fájdalommentesen kell kivégezni, hogy a búzmirigyét ne ürítse ki. A nyúzást hátul kell kezdeni a mirigy kivágásával, ügyelve, hogy meg ne vágjuk, mert a ráömlő bűzanyag a húst is áthathatja. Ehető az hátsó és az első comb a lapockával, valamint a gerince meg a vékonyka pauflekje. Kevés zsírt tartalmaz ezért bóvebb zsiradékban kell sütni. Erősebben kell fűszerezni, mert a megszokott húsoknál édeskésebb, az öregebb béldányok az ügyesen kivágott mirigy ellenére kissé "görényszagúak". Mivel olyan nagy éhinségben, amikor görényhúst eszünk, nem szokás a 90 napos diétát tartani, nem írom le, hogy illeszthető be, bár egyértelmű lenne. Na, milyen? Egyébként én már sok nemszokványos állatot ettem. A frankofon területeken szokásos tengeri és szárazföldi puhatestű és csúszómászókon kívül varjút, szamarat mag ilyesmiket. Ragadozót csak medvét, bár lehet hogy kínai étteremben mással is megetettek már.

SA 2008.08.29. 22:01:03

Az előző kommentemet csak erős idegzetűek olvassák! Azok is csak egészséges humorérzékkel! Egyszer egy kecsketömegmészárlás után csináltam rakottnyelvet. Egy vendégünknek nagyon ízlett, és megkérdezte, hogyan csináltam, Hát elmondtam: fogtam a kecskét és a kést ... A nyelvgyök körülvágásánál tartottam, amikor a kíváncsiságát elnyomta előadásom képiessége.

klikk 2008.08.29. 22:06:07

Erős idegzetű vagyok, elolvastam. Én arról tudnék mesélni, hogy végezte ki a csibéimet. :-( Volt egy díszkakasom, egyik éjjel hallom, kiabál. Akkor még nem zártam be őket, azután épült nekik házikó. Lényeg, hogy már a nyakán megsebzett állatot félig elhurcolta, de ahogy kiszaladtam, elmenekült a görény. A kakast napokig etettem pépes étellel, itattam, s meggyógyult.

SA 2008.08.29. 22:31:31

Igazán erős idegzet a mai evangéliumhoz kell. Ott emberfejet hoznak tálcán.. Azért a biblia se egy leányregény! Milyen díszkakasod van? (Egyébként díszbaromfit is eszünk)

klikk 2008.08.29. 22:44:37

Már nincs meg, most már csak igaziak vannak. Selyemtyúkocskák voltak, 2, egy kakassal. Hát, én nem eném meg fekete a húsuk, meg olyan szépek. De mindegyiket sajnálom.

SA 2008.08.29. 22:51:15

Nekem az a legközönségesebb törpetyúkjaim vannak. Az eredeti cejloni dzsungeltyúk formájú háziasított változat. Illetve visszavadultak. Teljesen ellenórizhetetlen a szaporodásuk, a fák tetején alszanak és mindent lelegelnek. Nem tudom kordában tartani őket, ha mégis elkapok belőlük, simán megesszük. A fácánhoz hasonló a husa, csak kissebb. Mivel nem művi takarmányon vannak, különösen finomak. A mellük fehér, a többi kék husú, és talán egészségesebb, mint a hormonos tápon nevelt csirke. Akarok egy légpuskát, mert már elviselhetetlenül elszaporodtak.

kuvik 2008.08.29. 23:36:24

A nyaka is ehető. Rengeteg patkányt eszik és ő is éjszakai vadász, mint én, a kuvik. Táplálékkonkurens.

klikk 2008.08.29. 23:40:29

SA! Nem ismerem azt a fajtát, de érdekes ez a visszavadulás. Én is azért tartom őket, hogy ne hormonos, gyógyszeres húst egyek. Régen voltak galambjaim, az nem nagyon ízlett, bár az is igaz, sajnáltam őket. Kuvik! A görény megeszi a patkányt is? Rém ronda mind a kettő, a természete miatt. De ragadozóknak is kell lenniük.

klikk 2008.08.29. 23:40:58

M! Jól elvoltunk itt a görénnyel. %mrgreen%

Manólány 2008.08.30. 07:37:54

Miket nem tud meg az ember lánya egy szegény görény mellet

Manólány 2008.08.30. 07:38:32

t.( bocsi lemaradt.)

dédike 2008.08.30. 07:57:07

A górény is alakul. tavasszal nálam déliharangszóra jelent meg csibe ebédre. Így én útálom sunyi modora miatt.
süti beállítások módosítása