Halász

Még a blogban sem elmesélhető személyes okból fontos nekem, hogy emlékezzem arra, hogy éppen ma olvastam azt a történetet, melyről ez a kép szól. Ezért elhoztam Angelicotól. Köszönet érte. :)

Szerző: empszi  2008.09.09. 18:39 21 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr515913370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2008.09.09. 19:14:54

Nekem az a legnagyobb problémám, hogy ha Péter helyében állnék, és kilépnék a vízre, lemerülnék, mint egy balta. Minden egyéb problémám is erre vezethető vissza. (Ez is blogban alig elmondható, személyes dolog volt a részemről.)

Aranyhal 2008.09.09. 21:47:01

Talán Péter éppen ezért marad a ladikban. %lol%

SA 2008.09.09. 22:27:19

Nem marad a hajón. Kilép. és elsüllyest volna, ha Jézus nem emeli ki. (Evangéliumi történet)

M 2008.09.10. 06:35:03

Anti, most mit mondjak? Amit mondhatnék, úgyis tudod. Gondold végig! Aranyhal, :)

SA 2008.09.10. 08:08:21

Ezután nyomban szólt a tanítványoknak, szálljanak bárkába, és evezzenek át a túlsó partra, addig ő hazaküldi a népet. Miután hazaküldte, fölment a hegyre, hogy egyedül imádkozzék. Közben besötétedett, s ő ott volt egymagában. A bárka már jópár stádiumnyira járt a parttól, hányták-vetették a hullámok, mert ellenszél fújt. Éjszaka a negyedik őrváltás idején a víz tükrén elindult feléjük. Amikor a tanítványok észrevették, hogy a vízen jár, megrémültek. "Kísértet!" - mondták, s félelmükben kiabáltak: Jézus azonban megszólította őket: "Bátorság! Én vagyok, ne féljetek!" Erre Péter így szólt: "Uram, ha te vagy, parancsold meg, hogy odamenjek hozzád a vízen!" "Gyere!" - felelte. Péter kilépett a bárkából és elindult Jézus felé a vízen. Az erős szél láttára azonban megijedt, és amikor merülni kezdett, felkiáltott: "Uram ments meg!" Jézus kinyújtotta a kezét és megfogta. "Te kishitű - vonta kérdőre -, miért kételkedtél?" Amikor beszállt a bárkába, a szél nyomban elült. Akik a bárkában voltak, leborultak előtte, és megvallották: "Valóban Isten Fia vagy!"

Aranyhal 2008.09.10. 08:13:57

Köszönöm ezt a tartalmas magyarázatot Anti. Nem ismerem sem a Bibliát, sem az Evangéliumot, ( bár Angelico szerint ettől nem vagyok rosszabb ember) vagy ez a kettő egy? Na most jaj nekem, feltettem egy kérdést, és a válasz is érkezni fog rá ha jól sejtem. %lol%

SA 2008.09.10. 08:24:47

Mi a kérdés? (Itt arról van szó, hogy kishitűek vagyunk, legalábbis én az vagyok.)

Aranyhal 2008.09.10. 10:29:30

a kérdésem az volt, hogy a Biblia és az Evangélium vajon egy és ugyanaz-e? hiányosak az ismereteim ezen a téren, bevallom őszintén, bár egy nagyszerű pap már megnyugtatott, hogy ettől nem vagyok rosszabb ember.:)

margit2 2008.09.10. 12:13:39

Ilyen részletesen én sem ismertem a történetet. %smile%

SA 2008.09.10. 16:12:40

Sőt, az üdvösség sem a vallási ismereteken, de még a vallási gyakorlaton sem múlik. A lényeg csak és kizárólag a Szeretet. (A Biblia egy gyűjtemény, benne több könyv, levél, vers, stb. van. Az evangéliumok (4 van belőlük) a Biblia újabb keletű részének, az Újtestamentumnak az első részét teszik ki.)

M 2008.09.10. 16:32:33

Anti, én most itt inkább a meghívásra gondoltam, de ez is jó, ha szem előtt van. Aranyhal, egy cseppet se csodáld. Amikor Te jártál iskolába, ez nem volt tananyag, meg általános beszédtéma sem. És teljesen egyetértek Angelicoval, ebben a kérdésben. (Nagyon figyelemre méltó, amit írt erről.) Egyébként a Biblia egy könyvgyűjtemény. Kb. 70 db. időben nagyon távol keletkezett (kb 2000 év alatt) könyveket, iratokat foglal magába. Két fő része van: az Ószövetség és az Újszövetség. Az ószövetség könyvei (negyven valahány) Krisztus előttiek. Ezekben van pl. a teremtéstörténet, a vízözön, Mózes története stb. Az Újszövetség első négy könyve a négy Evangélium, melyek Jézus életét, tanítását mesélik el. (Evangélium nem egy van, hanem négy, de ugyanarról szól mind a négy csak más-más tollából: Van Máté, Márk. Lukács és János evangéliuma. (Tehát az Evangélium a Biblia része.) Bocsánat, most nagyon tanár nénis voltam. De most már tananyag az iskolában, amit leírtam. És ez szakmai ártalom. :D (De nagyon kérek mindenkit, hogy matekból, fizikából, kémiából ne kérdezzen tőlem semmit. De még informatikából se. Bár ha belegondolok, még van tantárgy, amit felsorolhatnék. :D

M 2008.09.10. 16:34:07

Margit! Újra itthon! Megyek, nézem, van-e élménybeszámoló! :)

M 2008.09.10. 16:38:21

Na, Anti, egyszerre írtunk? ez hogy sikerült?

SA 2008.09.10. 17:46:27

Mi az a meghívás? Mit írtunk egyszerre? Mi az a redox reakció? Mit mond ki Newton II. axiómája? (Tennap szülőin voltam. Voltak ottan pedagógász szülők. Az egyik kérdezte, tudok-e neki állást. Sajna nem, mert nem megfelelő a végzettsége, bár a képesítése megfelelt volna. Kémia szakos. Megkérdeztem, hogy mit is tanulnak általános iskolában kémiából: kvantunmszámok, atomorbitálok, s, p d, f állapot, elektronkonfiguráció. Ezeket én kvantumfizika szigorlatra úgy-ahogy tudtam. Már értem a kémia tantárgy olyan nagyon nem kedvelt helyzetét. Mi a helyzet a magyarral?)

SA 2008.09.10. 18:01:53

És van egy adalékom. Eredetiben, ahogy az evangelista írta, így hangzik: Καὶ εὐθέως ἠνάγκασεν τοὺς μαθητὰς ἐμβῆναι εἰς τὸ πλοῖον καὶ προάγειν αὐτὸν εἰς τὸ πέραν, ἕως οὗ ἀπολύσῃ τοὺς ὄχλους. καὶ ἀπολύσας τοὺς ὄχλους ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος κατ’ ἰδίαν προσεύξασθαι. ὀψίας δὲ γενομένης μόνος ἦν ἐκεῖ. τὸ δὲ πλοῖον ἤδη σταδίους πολλοὺς ἀπὸ τῆς γῆς ἀπεῖχεν, βασανιζόμενον ὑπὸ τῶν κυμάτων, ἦν γὰρ ἐναντίος ὁ ἄνεμος. τετάρτῃ δὲ φυλακῇ τῆς νυκτὸς ἦλθεν πρὸς αὐτοὺς περιπατῶν ἐπὶ τὴν θάλασσαν. οἱ δὲ μαθηταὶ ἰδόντες αὐτὸν ἐπὶ τῆς θαλάσσης περιπατοῦντα ἐταράχθησαν λέγοντες ὅτι Φάντασμά ἐστιν, καὶ ἀπὸ τοῦ φόβου ἔκραξαν. εὐθὺς δὲ ἐλάλησεν [ὁ Ἰησοῦς] αὐτοῖς λέγων, Θαρσεῖτε, ἐγώ εἰμι· μὴ φοβεῖσθε. ἀποκριθεὶς δὲ αὐτῷ ὁ Πέτρος εἶπεν, Κύριε, εἰ σὺ εἶ, κέλευσόν με ἐλθεῖν πρὸς σὲ ἐπὶ τὰ ὕδατα· ὁ δὲ εἶπεν, Ἐλθέ. καὶ καταβὰς ἀπὸ τοῦ πλοίου ὁ Πέτρος περιεπάτησεν ἐπὶ τὰ ὕδατα καὶ ἦλθεν πρὸς τὸν Ἰησοῦν. βλέπων δὲ τὸν ἄνεμον ἐφοβήθη, καὶ ἀρξάμενος καταποντίζεσθαι ἔκραξεν λέγων, Κύριε, σῶσόν με. εὐθέως δὲ ὁ Ἰησοῦς ἐκτείνας τὴν χεῖρα ἐπελάβετο αὐτοῦ καὶ λέγει αὐτῷ, Ὀλιγόπιστε, εἰς τί ἐδίστασας; καὶ ἀναβάντων αὐτῶν εἰς τὸ πλοῖον ἐκόπασεν ὁ ἄνεμος. οἱ δὲ ἐν τῷ πλοίῳ προσεκύνησαν αὐτῷ λέγοντες, Ἀληθῶς θεοῦ υἱὸς εἶ. Hát egy kicsit más. Nem tudom, miért fordították ennyire másra. A lényeg ugyan benne van, de pl. a βλέπων δὲ τὸν ἄνεμον ἐφοβήθη nem azt jelenti, hogy erős szél láttára, hanem, hogy amikor a szelet nézte. Figyeljétek meg, mennyi ilyen érdekes részlet van még benne!

M 2008.09.10. 18:05:50

Igen, Anti, megfigyelem. :D Tök érdekes. Vannak benne olyan betűk, mint annak idején a fizikában - vagy mi. :D

Aranyhal 2008.09.10. 18:09:17

M! Nagyon köszönöm Neked....igazán. Jó volt tegnap is Angeliconál, meg ma itt nálad olvasni erről, és most már kicsit többet tudok erről. Nagyapám lelkész volt, nazarénus, de sohasem kényszerített minket gyerekeket semmire. Így utólag úgy érzem, talán kicsit többet kellett volna tőle tanulnom, de hát korán elment...még gyerek voltam. Köszönöm mégyegyszer.:)

SA 2008.09.10. 18:14:42

:D :D Ha neked errül a fizika jut eszedbe... Azért figyeld meg, hogy hangzásában még magyarosan formált morfémahangoztatással is mennyire hasonlít a muncsányra. Épp csak azok a üi meg eö hangok hiányoznak, amik az írott nyelvből számomra megfejthetetlen okokból a beszélt modern görögben megvannak. Vlak hatás! Ezt a Κύριε, εἰ σὺ εἶ szöveget, ha hallanám, bizony felkapnám a fejem, hogy "cse?". Vagy nagyon el vagyok balkanizálódva?

SA 2008.09.10. 18:23:54

Tyű, a nazarenusokat mindig csodáltam ! A reformáció három ága közül az elsőhöz, a münzerihez tartozik, amit Európából teljesen kiírtottak a többi protestánsok a katolikusokkal összefogva. Amerikában lelt a maradékuk menedéket, ott alakult ki több, szigorúbb és enyhébb változata (amisok, memmoniták, stb.) Onnam került már a XX. században vissza magyarországra a nazarenus változat. A kommunizmusban tiltott vallás volt, de az anabaptista csoportokra jellemző kitartással túlélték, sőt gyarapodtak. Sok ismerősöm van közülük, bár, mivel vallási okokból sok gyerekük van, egyetlen családot megismerve is sok ismerősre lehet szert tenni. Hozzáteszem az én vallásom is sok gyereket ír elő, és sajnos én csak ötöt tudtam teljesíteni. Rossz katolikus vagyok.

SA 2008.09.10. 19:01:36

MEGVAN! LEESETT! A MEGHÍVÁS! Hát Jézus nem a vízen jár, az a zöld a part! És hívja Pétert, aki hálót vet! Akkor: Mikor a galileai tenger mellett járt, látott két testvért, Simont, aki másik nevén Péter, és testvérét, Andrást. Halászok voltak és hálót vetettek a vízbe. Így szólt hozzájuk: Jöjjetek utánam! Én emberhalászokká teszlek titeket." Ők mindjárt ott is hagyták a hálót és csatlakoztak hozzá. Írjam le görögül is? :D

M 2008.09.10. 21:14:49

Anitiiiiiiiiii......... :D
süti beállítások módosítása