Erdő a fákból

Többeknek volt születésnapja napja mostanában itt a blogon. Ennek kapcsán elgondolkodtam, hogy hamarosan elkezdődik az utolsó negyvenes évem. Az utolsó tíz év szinte elröpült, de ha utólag visszagondolok, azért hihetetlen minden történt egy-egy tízes alatt.

Az egyjegyű évek voltak a felhőtelen gyerekkor évei. A tündérvilág, ahova csak visszaálmodom magam néhány mosolygós álomban.

A tizes évekkel elkezdődött a nagy vándorlás. Költözés, új iskola, idegen lettem, majd gimnazista. Nagy álmok és ébredések, tanulságok és tanulmányok. Érettségi és Szeged, és minden, ami vele járt.

A húszasokban: Diploma, munkahely és kórház, házasság, transzszibéria és Peking, saját lakás és két gyerek.

A harmincasban: a rendszerváltás és ami vele járt, egy rövidke és egy máig tartó munkahely, Franciaország majd a karambol, költözés, szolgálati lakás és építkezés. És közben nőttek a gyerekek.

A negyvenesben főnök voltam, és „tekintélyes” „falusi tanító”, majd elegem lett az egészből, és jött a nagy változás. Közben a gyerekek csendben felnőttek, már csak ritkán vannak itthon. Átrendeződött néhány viszony. Kishíján áteveztem a túlpartra, de végül mégis maradtam. Írtam egy könyvet, és van még egy bő évem ebből a tizesből.

Szerző: empszi  2008.09.20. 18:09 7 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr685913359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2008.09.20. 19:50:08

M! Én három részre osztom az emberi életet: Fiatalkor, felnőttkor,és a "de jól nézel ki" kor.Sajnos én már ebben vagyok! %lol%

mk 2008.09.20. 21:04:48

M! En azt vallom hogy mindenki annyi idos amennyinek erzi magat... :) Ha ezt vesszuk, meglehet, en még gyerek vagyok!! Bar maholnap (lasd blogom!) atlepem a felszazat, valahogy nem erzem az "időskort", es talán nem is nézek ki annyinak. mondom: talan. :)

SA 2008.09.20. 21:24:04

Érdekes ez a tízes bontás, mintha a tíz év valami természetes életperiódus lenne. És tényleg annyira elhisszük, hogy azzá válik. Pedig inkább ilyen határok vannak: 7, 16, 28 33, vagy másmilyenek. Bár nem csak a húszéveseké a világ...

dédike 2008.09.21. 06:42:10

Margitka, még utána jön a tezsem veszem, nem bírom kor. Sajnos az érzet és a valóság nem mindíg jár együtt. A látszat nem minden.

Alíz 2008.09.21. 20:20:47

Érdekes a visszapillantásod tízéves lebontásban. Hosszú idő tíz év és olykor mégis nagyon rövid. Ha azt nézzük, hogy mennyi minden történik tíz év alatt, hosszú idő, ha pedig azt, hogy tíz év alatt a kiskamasz komoly felnőtté cseperedik, akkor nagyon rövid idő. Hirtelen a fiam jutott eszembe, aki tíz évvel ezelőtt még kamasz volt, most meg komoly, feleősségteljes, érett férfi. Ki hitte volna?...

csibike 2008.09.21. 21:07:20

Én csak csendben mosolygok és eszembe jut mindaz, amiről a blogomban "beszéltünk"... :)

Dorozs 2008.09.25. 20:29:38

... és még sok sok a következőkből... 100-ig meg se állj!
süti beállítások módosítása