Most megmondom a frankót a túlsúlyról és a fogyásról

Vannak egyszer a mindent elárasztó reklámok, melyek egyrészt azt sugallják, hogy vedd meg ezt is, azt is, ez ilyen finom meg olyan jó. Csoki, sonka, fagyi, ízvarázs, XXXL-es menü most olcsóbban, meg a „finom” üdítők, melyekkel a mennyben érezheted magad és a többi és a többi. Másrészt ott vannak a tökéletes testűre retusált szereplők, akikhez hasonlítani kellene, mert ugye, az a boldogság záloga. hiszen azt az ilyen-olyan életérzést akkor birtokolhatjuk, ha rájuk hasonlítunk. Ám, ha mindent megveszünk – és megeszünk, amit az előbb kínáltak, akkor csak valami csoda közbeiktatásával lehetünk olyan tökéletes testűek. Á, de sebaj! A csoda is kapható. Persze, csak akkor, ha nem vagy annyira lúzer, hogy nincs rá pénzed.

És ez még csak az érem egyik oldala. Mert mindez milyen hétköznapokban zúdul ránk? Már nemigen van ember, aki biztonságban érzi magát – úgy általában. A családok és a hagyományos közösségek nagy része szétzilálódott. Jórészt egymásnak ellentmondó útjelzőkkel, egyértelmű játékszabályok nélkül élünk. Emberek tömegei vegetálnak egyedül, sőt magányosan. Állandóan résen kell lenni ebben a kiismerhetetlen, idegen, fenyegető, veszélyekkel teli dzsungelre emlékeztető világban. Alig van olyan közeg, ahol lazítani, pihenni lehetne. Pedig erre elengedhetetlen szükségünk van. Ha nincs mód valós lazításra és védelemre, akkor maradnak az illúziók. Enni megnyugtató. Az ősi biztonság érzését varázsolja körénk. Visszarepít tápláló édesanyánk karjaiba. És szépen lassan, de biztosan körénk épül a védőkerítés is, a távolságtartó, elrejtő, egyre vastagodó hájréteg.

És mit tenne velünk egy fogyókúra? Elvenné az evés megnyugtató, örömadó hatalmát és a jó kis védőfalunkat.

Szerző: empszi  2008.09.27. 18:52 10 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr335913349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alíz 2008.09.27. 19:18:32

A fiam szerint, aki a Scala JWT (Jay Walter Thompson) bukaresti fiókjánál art director, szinte semmit sem "saját meggyőződésből" vásárolunk meg, hanem azért, mert valamelyik reklámcég kreatívcsoportja, így találta ki. Mellesleg a reklámipar manipulációiról az egyik világszinten elismert reklámguru - Frederic Beigbeder - szenzációs könyvet írt. Sajnos, én csak a román változatához jutottam hozzá - de szerintem magyar változata is kell legyen -, 199 lei a címe. A magyar cím valahány forint kell legyen. Ugyanis az amerikai 3 dollárról konvertálták át a különféle valutákra. Na, ebben a könyvben részletesen ír Beigbeder arról a jelenségről, amiről Gyöngyi is. Érdemes elolvasni. (Azonban írok privátban is :))

M 2008.09.27. 20:06:25

Ezt találtam: ISBN: 9789637910869 VONALKÓD: 9789637910869 SZERZŐ: Frédéric Beigbeder SOROZAT: KIADÓ: Geopress Zrt. KIADÁS: 2001 OLDALSZÁM: 280 KATEGÓRIA: Menedzserkönyv LEÍRÁS: Octave világcégek termékeit népszerűsíti, és ezért annyi pénzt kap, hogy bármit megtehet, bármit és bárkit megvehet: méregdrága ruhákat, luxusautókat, egzotikus utazásokat, prostituáltakat, kábítószert. A fogyasztói piramis csúcsáról azonban nincs továbblépés, a mindentől megcsömörlött Octave barátaival a véres erőszakban keres menekvést… Frédéric Beigbeder könyvében sötét képet fest korunk fogyasztói társadalmáról, ahol a legfőbb érték a pénz és maga a fogyasztás, ahol a reklám vált a legfőbb kultúraformáló tényezővé, és ahol a függetlenségét harsogó média is a jól fizető hirdetők uralma alatt áll. Ezt hangsúlyozza, hogy a kötet címe egyben a fogyasztói árat is jelzi (99 frank, 1999 forint, 26 900 líra, 14,99 euró stb), ezt támasztják alá a reklámszövegeket idéző, végsőkig redukált tőmondatok, valamint a kötet reklámszerű szerkezete, illetve a történetet átható, öncélú agresszió. Ajánljuk a reklámszakmában dolgozóknak, illetve mindenkinek, aki szeretné egészen sajátos szempontból megismerni a reklámkészítés világát. ÁR: 1999 Ft

Alíz 2008.09.27. 20:37:37

Ieg, erről a könyvről van szó. :)

SA 2008.09.27. 20:51:32

Nincs TV-nk, az újságok reklámjait átugorjuk, a reklámújságokkal, katalógusokkal bontatlanul begyújtunk. Akkor mi nem hízunk el?

M 2008.09.27. 21:02:45

Anti, hát lehet, hogy nem. Bár van még egy második bekezdés is. Meg ez nem egyenhasználatiutásítás egyenemberekre, csak azért nagyon megfontolandó. Pl. férfiaknál a túlsúly kialakulhat a megkerülhetetlenség, a látható hatalom és erő vágyából. És a nagydarab férfiaknak legtöbbször eszük ágában sincs kisebbnek lenni, ha csak valami orvosi probléma rá nem kényszeríti őket. De miért is akarnának, ha nekik így jó. Nem kötelező a BMI (=testtömegindex) -táblázat szerint élni!!! Meg egyébként mostanság, a "tekintélyes" (=pocakos) alakot fejlesztő zabálások helyett (és mellett) a testépítő szalonok a divatosabbak. De amiről írok, az neked SEM kötelező!

SA 2008.09.27. 21:21:39

Örülök, hogy nem kötelező reklámokat befogadni. :D:D:D Az evés közben édesanyánk ölében érezzük magunkat... érdekes, van benne valami! Egyszer már kommenteltem itt, hogy a folyamatos vegatáció elhagyásával az ember éhségre és fázásra ítéltetett. Ezt anyagcsere változással reagálta le, ami a természetes kiválasztódás során genetikailag kódolva lett. Legkevésbé az egyenlítő mentén, és leginkább az eszkimóknál. A kettő közt folyamatos az átmenet a génallélek khatásában és erősségáben. Mi magyarok olyan közepes tűrők vagyunk. Az ilyen ember, ha nem éhezik és fázik, elhízik, ha akarja, ha nem. Nincs sovány városi eszkimó, de az összes iglulakó sovány. A tekintély, megkerülhetetlenség jelzése pocakkal. Ez nagyon jó elmélet. Viszont én pici és láthatatlan szeretnék lenni. Olyan porszem Isten homokórájában, aki átszalad az életen, aztán lent megnyugszik. Ehhez nem kell pocak. De biztos, hogy a kockahas a természetes. Minden etnográfiai filmben, fényképen a természeti népek férfiait megereszkedett pocakkal látom. Mind megkerülhetetlen akar lenni?

SA 2008.09.27. 21:29:32

"... méregdrága ruhákat, luxusautókat, egzotikus utazásokat, prostituáltakat, kábítószert ..." ebből nekem talán az egzotikus utazás jönne be, a többi hidegen hagy. És tényleg ezek nem természetes szükségletek, csak úgy alalkíthatóak ki az emberekben az irántuk val vágy, ha természetellenes hiányt keltünk. A reklán ezt fogja meg. Pl. teljes életet élő embernek nem kell postituált, egyszerűen eszébe se jut. A luxusautó és drága ruha is ilyen, ha jobban belegondolunk. Nem a funkciója (öltöztet, közlekedni lehet vele) miattt veszik, hanem a szeélyiségük hiányait pótlandó valami álmegbecsülést vesznek vele. De az meg mire jó? Álérzések, amikor az igaziak is elérhetőek?

Aranyhal 2008.09.28. 06:52:39

Évszázadokon keresztül az ívódott az emberek lelkébe, hogy ha van mit enni, akkor nagy veszély nincs, akkor jólét van...talán ezeken a régi beidegződéseken kéne először változtatni...hogy nem dől össze a világ ha nem veszünk meg mindent ami azt sugallja....én speciel jobban szeretem a vásárolt nyersanyagokból saját magam által összeállított ételt enni, minden nap. Most is bébi cukkinit fogok ma grillezni szabad tüzön, csirkemllel.:):) Mert tudok élni!!!! :)

Csillagvihar 2008.09.28. 09:34:51

Erről az jutott eszembe, hogy "Vissza a természethez". Nézd meg, ösztönösen mennyire ugrásra készen élnek az állatok. A magányosak főleg, de azok is, akik falkásodnak. Has, kiccsé cserkészesedünk mindannyian: "Légy résen!"

M 2008.09.28. 13:58:05

Anti, sok biológia ok van, de legalább annyi pszichés. Aranyhal, hát, igen, mert manapság nem az a legnagyobb veszély, hogy nincs kaja, mert az azért akad hál' Istennek errefelé, csak tudattalanul rögtön ez a védekezési forma ugrik be, mert ezt azért elég sokáig gyakorolta az emberiség. Csillagvihar! Örülök, hogy látlak! A dolgot az bonyolítja - szerintem - hogy a viszonylag egyértelmű fizikai veszélyek helyett/mellett inkább jóval komplikáltabb általhatatlanabb, megfogahatatlanabb veszélyeknek vagyunk kitéve. És a szorongás általában sokkal nagyobb, mint a tényleges fenyegetettség. Olyasmit élünk át sokszor a kiismerhetetlen, rohanó, kavargó világunkban, mit amikor a gyerek fél a sötét szobában.
süti beállítások módosítása