Korkontroll

A túlsúlyon kívül a másik jelenős téma, melyen sokat gondolkodom mostanában: az öregedés. Ma elém került egy cikk ebben a témában.
http://hvg.hu/egeszseg/20080925_egeszseg_aktivitas_korkontroll.aspx Még mielőtt bárki is vigasztalni kezdene, el kell mondanom, hogy engem egyáltalán nem zavar a korom, és nem is tartom szomorú dolognak, hogy múlnak felettem az évek. Ez az élet rendje. Ez a természetes. Egyszerűen csak érdekel, hogy hogyan, miben változom, mit tudok meg, amit eddig még nem tudtam. Ahogy mondani szoktam, húsz-, harminc-, negyvenéves már voltam. Most arra vagyok kíváncsi, hogy mit is hozhat az ötven. Persze az is érdekel, hogy hogyan lehetne a testemet minél jobban „jól funkcionáló” állapotban tartani, mert még sok évre vannak terveim, melyek megvalósításhoz szükségem van a jól működő testemre. Ám vannak idegesítő folyamatok, melyeket meg kell tanulnom kezelni. A legnehezebben azt viselem, hogy romlik a szemem. De a munkabírásom is csökken. Ám nyilván van arra is mód, hogy a „Többet ésszel, mint erővel” közmondásnak egyre jobban érvényt szerezzek a jövőben. Érdekes, hogy mire taníthat, milyen lelki fejlődést adhat a testem teljesítménycsökkenése. Nem hiszek abban, hogy az öregedésnek, öregségnek az emberi méltóság csökkenéséhez kellene vezetnie. Sőt, épp ellenkezőleg. Kíváncsi vagyok a cikkben említett könyvre. Lehet, hogy ezt fogom kérni a 49. születésnapomra.

Szerző: empszi  2008.09.28. 14:02 6 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr85913348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csibike 2008.09.28. 18:14:34

A szem+munkabírás problematika előszelét már én is érzem :)

M 2008.09.29. 18:47:19

Ó, igen Csibike, mint a kommentekből is látszik, hozzád áll legközelebb ez a téma! :D :D :D

klikk 2008.09.29. 19:59:42

Én félek. :-( Nem mindig, nem most, csak néha.

M 2008.09.29. 20:22:32

Az ismeretlen sokszor félelmetes. Ám sokszor a semmitől (attól, amit elképzelünk) félünk, mit a gyerek a sötét szobában.

klikk 2008.09.29. 20:40:43

Igen. De nagyon igyekszem élvezni azt, ami most van.

M 2008.09.29. 20:57:04

Igazad is van, de én azt remélem, hogy később is lesznek jó dolgok, aminek majd akkor is lehet örülni.
süti beállítások módosítása