Kalóriasűrűség és répás tészta

Mostanában leginkább a pszichowelness-tábor foglalkoztat. Lépésről lépésre gondolom végig, hogy mire is lesz majd érdemes figyelnünk. Ezért most majd többször fogok itt „hangosan gondolkodni” a témába vágó dolgokról. Ma például a kalóriasűrűségen járt az eszem, mert kitaláltam egy jó kis sárgarépás tésztát. Én ugyanis annyira megszoktam, hogy mindent - így a főtt, sült, kelt tésztákat is - rengeteg zöldséggel eszem, hogy már, ha tésztát kér a család automatikusan körülnézek, hogy milyen növény van itthon, amit én szívesen ennék pl. a spagettihez. Ma sárgarépát és hagymát találtam. Abból csináltam ragut a tésztámra. És közben meg a kalóriasűrűségről fogalmaztam néhány sort, íme:

A meghízás, lefogyás kérdése egy bizonyos szinten nagyon egyszerű. Aki több kalóriát eszik meg, mint amennyit a szervezete felhasznál, az meghízik. Az tud lefogyni, aki kevesebb kalóriát fogyaszt, mint amennyire a szervezetének a megfelelő működéshez szüksége van, hiszen, ebben az esetben kénytelen a szervezet a tartalékaihoz nyúlni, s így tud beindulni a fogyás. Annak, hogy egy adott napon kevesebb legyen a bevitt, mint a felhasznált kalória, több lehetséges útja is van. A legegyszerűbb tanács, az egyél kevesebbet, mozogj többet. Hát, ez valóban egyszerű. Egyszerű mondani. Ahhoz azonban nagyon keményen kell edzeni, hogy jelentős mennyiségű kalóriát elégessünk. Így kizárólag mozgással megszabadulni a feleslegtől, csak kivételesen sportos emberek tudnak. Az „átlagembernek” marad az együnk kevesebbet tanács. Kevesebbet enni viszont nem könnyű. Az embernek nagyon sok esetben a nyugalom érzéséhez szüksége van arra, hogy számára megnyugtató mennyiségű étel legyen a tányérján, és azt meg is egye. Szükségünk van a teltségérzésre a megnyugváshoz. No, itt segít a kalóriasűrűség vagy inkább a „kalóriaritkaság” :). Vagyis, hogy abban az adott mennyiségű ételben kevesebb legyen a kalória, azaz, csak ritkásan :) legyen benne. Ezt pedig a magas rosttartalmú ételekkel, a teljes kiőrlésű magvakkal segíthetjük. Például: egyáltalán nem kell száműznünk a lángost sem az étrendünkből még akkor sem, ha fogyni akarunk. Csak ne csupán lángossal lakjunk jól. Együnk meg mellé egy hatalmas tál salátát, vagy sok-sok savanyúságot.

Szóval ilyesmin agyaltam, és a répás tészta pedig így készült: Lereszeltem két jó nagy sárgarépát, összevágtam két fej hagymát, forrósítottam egy kis olajat, s beledobta először a hagymát, megpirítottam egy kicsit, majd hozzáadtam a reszelt sárgarépát, sóztam, borsoztam, jól átforgattam, kb. öt percig kevergettem, belezúztam egy csomó fokhagymát, levettem a tűzről, belecsavartam egy fél citrom levét, nyomtam bele csípős Piros Aranyat, és ezt tettem a spagetti tésztámra. Én igencsak meg voltam vele elégedve. (Lehet, hogy durván hangzik, de még céklasalátát is ettem hozzá.) :)

Szerző: empszi  2009.01.30. 18:15 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr415913262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranyhal 2009.01.30. 19:02:37

Szerintem meg tök jól hangzik :):):)

Ircsike 2009.01.31. 05:37:33

Egyaltalan nem hangzik durvan!:) Az en kedvencem a teljeskiorlesu lisztbol keszult teszta rengeteg lecsoval.:) Vidam, szep hetveget a finom etelekhez!:)

margit2 2009.01.31. 23:26:21

Érdekes, persze én megkóstolnám! %razz%

SA 2009.02.01. 17:47:17

Daucus carota sativa. Már csak sárga változata ismert. Plinius még csak a fehér murkot ismerte. A XVII. században már fehér, lila és sárga színben termesztették. A mai elterjedt narancssárga változatát a holland királyi ház részére tenyésztették ki. Színanyaga a karotin provitamin. Attól narancsszínű, hogy a karotin molekulájában olyan hosszan található kettős kötés közvetlenül egymás mellett, mint a narancs színű fény hullámhossza, ezért azt jobban lnyeli, mint a többi színt. A sok kettős kötés miatt "antioxidáns", mgköti a rákkeltő anyagokat, amiket szerintem helytelenül "szabad gyököknek" neveznek. A paradicsom piros színe is ilyesmi, csak hosszabb a konjugált kettős kötés benne. Sőt a szerves festékek szite mind ilyenek, ppontosan beállítható színtézis során a szín a konjugáció hossza szerint. Azért nem igyatok rálk ellen akrillfestéket!

Alíz 2009.02.01. 19:32:56

Egész jól hangzik, kipróbálom. :)

oximoron 2009.02.01. 21:42:55

Gyöngyi! Van nálam neked valami! Ugye, megteszed? :) ölelés, mk:)

Ildikó61 2009.02.02. 17:07:26

Én is megkóstolnám, természetesen céklával.
süti beállítások módosítása