Akácos

Szeretem az akácot. Gyerekkoromban akácfák voltak az házak elõtt az utcán. Májusban mindig csodálatos illattal töltötték meg a levegõt. Úgy, ahogy most is. Rengeteg akác van körülöttünk Szõkéd felé egész erdõ. Meg Pécs felé is a patakpart irányába. És bodza is van. Az éppen közvetlenül az ablak alatt. Minden pillanatban hála tölti el a szívemet, ha arra gondolok, hogy milyen nagyon szép ez a hely. Ez az érzés azért mégsem tudja teljesen elnyomni bennem azt a feszültséget, amit a kialakulatlan dolgaim miatt érzek. Pedig úgy érezem, minden nagyon jó úton halad. Csak valahogy minden teljesen átalakult az elmúlt pár évben. Néha úgy érezem, fényévekre van tõlem az, amit négy éve volt. Valami véget ért. De hát, mindig véget ér valami. Semmi nem olyan most, mint az elõbb volt, és semmi nem lesz olyan holnap, mint amilyen most. A kérdés csupán, hogy érdemes-e ezen keseregni. Az élet állandó változás. S akármilyen jó is egy korszak, azét a tökéletestõl távol van, nem lenne jó, ha ott megállna az idõ. Aztán ami velem négy éve volt, azt sok mindennek lehetett volna nevezni, csak tökéletesnek nem. De néha mégis megérint, hogy hiányoljam, hogy annyi minden elsüllyedt abból az idõbõl. Ám, nem akarok ezen merengeni, visszakívánni meg végképp nem, mert akkor nem látom jól mindazt, ami most van. Kicsit jobb lenne, ha jobban látnék. Átvitt értelemben, de konkrétan is. Ma valahogy különösen nehezen megy ez a tisztánlátás. De igyekszem. S az akácokban azért lehet bízni. Azok akárhogy is alakul, ha jön a május, kivirágoznak.

Szerző: empszi  2009.05.12. 20:35 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr705913212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2009.05.13. 22:18:42

:D Egy időben azzal élcelődtem, hogy ehető-e, ami a képen van. Ez viszont tényleg ehető, a virág is, levél is, sőt a termése is. A szárairól leválasztott virág nemcsak nyersen, hanem egy kicsit sűrűbb palacsintatésztában kisütve igen finom.

M 2009.05.15. 06:24:32

Az oviban ették a gyerekek, emlékszem. Én nem, mert attól féltem, hogy "bogár" van benne.

Lazac 2009.05.15. 06:26:13

de szerettem én is enni gyerekkoromban ! %smile%

M 2009.05.15. 06:29:34

Lazac! De jó hogy itt vagy! Egy vízi ember a szigeten, és mégsem kalóz!!!! :)

Alíz 2009.05.15. 06:43:54

Én még most is eszem az akácot, mert csuda finom. Nagyanyám pedig mindig sütött akácos palacsintát, ami ténleg csudafinom volt. Tényleg! Hát ezt kipróbálhatnám én is, kiváló tésztanapi csemege lenne belőle. De előbb nyíljanak ki nálunk is az akácok. Hja, az a 900 méternyi tengerszin fölötti magasság ennyit tesz. :) Ja, és a bodzából igenjó üdítő készíthető és sokkal finomabb egészségesebb, mint a kereskedelemben kapható lónyálak. Ami a múltat illeti, eccer valaki aszonta, nem jó hátra nézegetni, előre kell tekinteni mindig, mert akkor nem botlasz meg az apró akadályokban. :)

amerika24 2009.05.15. 09:37:49

Nagyon szeretem az akácvirágot és én ettem is...bogárral együtt...:) "Én azt mondom neked, hogy a jelen az egyetlen valóság. A jövő csupán a képzeleted, a múlt csak az emlékezeted. Nem léteznek. Csupán a jelen pillanat létezik. Ha teljesen éber vagy a jelenben, ha összegyűjtöd a tudatosságodat a múltból, a jövőből és a jelenre összpontosítod, akkor megismered a szabadság izét."....idézet Osho könyvéből....

Ev 2009.05.15. 10:02:47

Bajáról hazafelé autózva a bejegyzésedre gondoltam... Az út két oldala tele van hófehér akácfákkal. Gyönyörű.

nem az osho 2009.05.15. 15:50:36

Az az az Osho, akinek 365 Mercédesze volt, é minden nap másikban k-t minden nap más nőt, mert olyan nagyon bölcs vallást, vagy mit talált ki? És az az Osho, akit Indiából kirakaktak, aztán a világ több országából is. Nincs olyan bölcs, aki hiteles is?

Dorozs 2009.06.08. 17:42:40

Fantasztikusan jó kép...! :)
süti beállítások módosítása