Lovak

Pénteken délelõtt hozták meg a két hucult az iskolába. Nem jut most eszembe a nevük. A kanca, azt hiszem, Zorka. A herélt nevem meg M-mel kezdõdik - talán. De nem volt idõ beszélgetni róluk, mert mire én odajutottam, I. már elment.Iskola után meg a piacra mentem, s mindenfélét vásároltam, amirõ. részletesebben a fõzõsblogban írok.

Gyakorlatilag a tanösvényhez tartozó terülten van a lovak birodalma. A tanösvény az iskola kerítésétõl a Pali-patakig tart, a lovak meg a patak túlpartján a Pali-dombon vannak. Pénteken még csak területük volt kijelölve, bekerítve villanypásztorral. Tegnap építették a beállójukat, de azt még nem láttam.

A hucul nagyon szívós ló. Ha lenne istállója, akkor se menne be. Ez a nagy füves terület az igazi élettere. Ilyen lovakon érkeztek a honfoglalók a Kárpát-medencébe. "Ronda, szõrös lovak", ahogy egy szomszéd ország ismert politikusa nevezte õket éppen a minap. Nem tudom, hogy neki talán egy kopasz ló jobban tetszene... No, de nem politizálok még ilyen szinten sem. Pl. azért, mert amíg az ilyen alakokkal foglalkozom, akkor sem az öröm pillanatait élem meg. Pedig éppen a napokban fogalmazódott meg, született meg bennem egy mondat:

Azért vagyunk a világon, hogy (mindannyian)örömünket leljük benne.

A 'mindannyian' azért van zárójelben, mert csak a gyengébbek kedvéért írtam oda. Olyan gyengébbekre gondolok, akik csak addig látnak, hogy úgy gondolják, lehet örömük más kárára. Pedig hát nem lehet igazából. Mert olyan ez az emberi közösség, hogy ha én beleengedek valami rosszat a világba, akkor az én világom is rosszabb lesz kicsit. Ha belepislek az uszoda viszébe, akkor nekem is pisis vízben kell úszkálnom. No, de jól elkanyarodtam a lovaktól. Pedig nekem így tetszenek ahogy vannak. Szõrösen és a nagy busa fejükkel. :) Azért is jó ló a hucul, mert nagyon nyugodt teremtés. És így a gyerekek társaságába ideális. Jól tûri a zajt, és a gyerekek néha nem éppen szakszerû közelítését. Most még persze nincsenek "összeengedve" a gyerekekkel. Ez egy hosszabb folyamat lesz. Meg lesz még több ló is reményeink szerint. S majd alakul, hogy hogyan is lesz ez a lovas élet.

Szerző: empszi  2010.04.18. 13:39 Szólj hozzá!

Címkék: iskola lovak Öröm

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr135913118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása