Pünkösdi tanulságok

„Természetesen” elszúrtuk az autópálya kijáratot. Mert eddig még egyszer sem teljesítettük résmentesen a távot. Tehát azt az útvonalat „el kell egyszer szúrni. „ Persze, nem mindig ugyanott, csak valahol. De sebaj, gondoltuk, megyünk a régi úton a maradék pár km-en. Vagyis mentünk volna, ha nem lett volna lezárva. Aztán végül csak visszamentünk az autópályára, és még jó idõben meg is érkeztünk. Bementünk a templomba, és ott majd kinéztem a szemem, hogy hol ülhetnek a hozzánk tartozók. Nyújtogatom a nyakam, figyeltem a frissen érkezõket is, de csak nem látom, akiket keresek. Mígnem az elõttem lévõ padból rám integet valaki. Akkor látom, hogy a közvetlenül elõttem lévõ két padsorban ül a család, akikhez hivatalosak voltunk. Elõttem, konkrétan egy méteren belül!

Hát, elég nagy tanulság volt mind a kettõ. Az is, hogy mennyire lehet elõre programozni a nemkívánatos dolgokat is, ha azt mondogatjuk, amit éppel elkerülni akarunk. Pedig már a biciklivel ismerkedõ gyereket is megtanítják, hogy oda nézzen, ahova jutni akar, s arra ne tekingessen, ahol nem szeretne kikötni. Aztán meg nem árt arra is gondolni néha, hogy a megoldás lehet közvetlenül az orrunk elõtt is, nem feltétlenül a távolban kell keresni.

Aztán az is érdekes volt, ahogy a számomra szokatlan templomban éreztem magam. Katolikus lévén nem túl sok református istentiszteleten voltam életemben, konfirmálásom meg még soha. Nem nagyon tudtam, vannak-e, s ha igen, akkor mik a tradicionális gesztusok. Így ott kezdõdött a zavarom, hogy mit is válaszoljak, amikor a tisztelet úr „áldás, békesség” –gel és kézfogással köszöntött az ajtóban, gondoltam nem válaszolhatok neki „katolikusul”, így köszöntem egy nagy valószínûséggel érthetetlen jó napot kívánok-ot, meg szép érthetõen elmondtam, hogy kihez jöttünk. Ez így el is volt intézve. Aztán meg, hogy mikor kell felállni, leülni, azt ellestem azoktól, akik tudták. Közben meg együttérzõn gondoltam azokra, akik a katolikus közegben vannak hasonló helyzetben.

Szerző: empszi  2010.05.24. 12:47 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr325913089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2010.05.24. 18:49:08

Látod, így voltam én is, másokat figyeltem, mikor kell letérdelni a katolikus templomban. Letérdelni, amit egy kálomista sohasem tesz. Aztán már nem is vagyok kálomista. Konfirmáláson voltál? Milyen érdekes, hogy a magát magyarabbnak tartó ref egyház mondja latinul, mi csak egyszerûen bérmálásnak mondjuk. Meg van,(inkább volt), aki szokott bérmálkozni. :D:D:D

M 2010.05.24. 20:22:15

Még jó, hogy csak VOLT! ... :)
süti beállítások módosítása