Napiaha

Ma aratták a közvetlenül a kertünk végében lévõ búzatáblát. "Kénytelen voltam" :) megörökíteni. De igazából nem ez volt a legérdekesebb a napomban, meg különben is írtam már a héten az aratásról. De azért legyen itt a kép.

A nap meghatározó élménye tanuláshoz kapcsolódik. Már reggel kezdõdött, amit írtam is, hogy ennyit kellett megérnem ahhoz, hogy figyeljek arra, hogy ha virágokat akarok fényképezni, akkor figyeljem meg elõbb, hogy hogyan reagálnak a napszakok változásaira. Azaz, melyik virít este, melyik reggel. Aztán valamiért összeszámoltam, hogy hány évig folytattam különbözõ szintû tanulmányokat. (Hát több év jött ki mint az eddigi életem fele.) Ennek ellenére , ma szóba került egy francia gondolkodó, aki állítólag ismert, de még az életben nem hallottam a nevét. És ehhez szervesen kapcsolódik, amire Amerika hívta fel a figyelmemet, hogy a katáng nem azonos a búzavirággal. Annyira érdekes, ha így összecsengenek a dogok. Akkor "kell" a témával foglalkozni.

A twitteren Wolf Gábornak volt (vagy van?) egy olyan bejegyzéssorozata, hogy "napiaha" Ezzel a címkével jegyzi be, hogy mi az, amit aznap tanult, és ez nagyon jó ötlet. Mármint az, hogy igyekszünk tuatosan is tanulni folyamatosan. Hiszen a tanulás nem más, mint a világ felfedezése.

A végtelen és csodálatos világnak csak töredékét tudnánk megismerni akkor is, ha egész életünk minden napján annyit tanulnánk, mint egy szorgalmas iskolás (vagy mint egy kisgyerek élete elsõ két évének napjaiban.) De sokan úgy vannak vele, hogy nem kell már annak tanulni, aki "kijárta már az iskolát". De lehet, hogy ott kéne kezdeni, hogy végiggondolunk, hogy mi is a tanulás voltaképpen. Mondom, nekem a tanulás a világ felfedezését jelenti. Öröm.

Szerző: empszi  2010.07.18. 22:47 5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr845913033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2010.07.18. 22:50:06

Mi az a twitter?

M 2010.07.18. 22:55:03

Egy közösségi oldal. Olyan, mint egy üzenõfal. 140 karakteres szövegeket lehet beírni, s ezt az ismerõsök látják, mint egy üzenõfalon. Nézd meg: http://twitter.com/ pszichowellness néven vagyok fenn.

amerika24 2010.07.18. 23:11:52

...de nagyon igaz, és mennyire tetszik ez a bejegyzés...:) ...minden nap tanulok valamit, és képzeld, minden nap úgy érzem, még semmit se tudok...:o...folyton találok valamit, vagy valakit, ami,aki eddig ismeretlen volt számomra...és mennyi sok ilyen van még...:)

skyppy 2010.07.19. 05:03:34

M nem tudom, nekem nem jön be a twitter, sem a facebook, igaz az iwiw sem vonz.....:-))) érdekes lenne leírni minden nap mit is tanultam...amikrõl írsz a katáng és a búzavirág különbségét ismertem, gyerekként a mezõn éltünk nyáron:-)))

M 2010.07.19. 06:58:09

amerika, egy idõben figyeltem, hogy mi is az, amit reggel még nem tudtam, de estére már tudom. Meg a gyerekeknek mondom mindig az iskolában, hogy figyeljenek minden órán, hogy mi az, amit becsengetéskor még nem tudtak, de kicsengetésre már gazdagodtak vele. Hogy mennyire figyelik, az más kérdés... :) Skyppy, Az iwiw nekem személyesen arra jó, ha valami ritkán megszólított ismerõssel kell gyorsan kapcsolatot teremtenem, akkor "kéznél van". Egyébként meg a facebook és a twitter is azért kell. amiért a honlap is: hogy a pszichowellness-szel valahogy átlépjem az "ingerküszöböt", minél több formában létezzem a virtuális térben is, ha már ilyen virtuális világban is élünk . Ha ez nem lenne, én sem foglalkoznék ezekkel. De lehet, hogy így sem éri meg.
süti beállítások módosítása