Mindent a maga idejében

Hát, igen tényleg az volt a baj, hogy tegnap este akartam búzavirágot fényképezni. Azért nem találtam egyet sem, mert már becsukták a szirmukat. Viszont reggel már itt virítottak a közelben. Mondom én, hogy sokat tanulok ezzel a fényképezéssel. Eddig ezt sem figyeltem meg

Tegnap este egy pókot is találtam. Elég kicsi volt, de mégis félelmetesnek tûnt. Tudja valaki, hogy milyen pók lehet ez?

Szerző: empszi  2010.07.18. 13:42 6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr865913034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2010.07.18. 17:56:13

...nem szeretnélek megsérteni, még véletlenül sem...de szerintem ez a mezei katáng...:)...a pókot viszont nem ismerem,csak annyit látok, hogy nagyon csúnya...:) ...most megkeresem az én búzavirágos képem, és felteszem, egy "guglis katáng kíséretében"...:)...mert azt még nem fotóztam, de amint találok egyet , kicserélem sk-ra...:)

2010.07.18. 18:09:23

Igen ez katáng (Cichorium intybus), aminek a gyökere a cikóriakávé. A pók meg valamilyen farkaspók (Lycosida). Hogy pontosan melyik, azt csak finomabb részletekbõl lehet eldönteni. A képek viszont egyre jobbak! Nekem, mikor még annyi ideje volt digigépem, mint neked, nem voltak még ilyen képeim, lassabban tanultam meg a használatát. Van még egy tényezõ a képminõséggel kapcsolatban, amirõl mindig elfelejtkezünk. A filmes gép csinált egy képet, amit nagyításkor és a híváskor még korrigáltunk. A digitálisokat meg nyersen akarjuk használni, pedig sokkal könnyebb korrigálni, mint a papírt. Nem kell vegyszerben pancsolni meg ilyenek.

SA 2010.07.18. 18:10:20

Én voltam az elõzõ komment. Úgy látszik, amíg távol voltam, kiment a gépbõl az azonosságom.

M 2010.07.18. 22:22:59

amerika, egy cseppet sem haragszom, sõt...! Nagyon örülök, hogy megint tanultam valamit. :) Restelltem, de eddig nem is figyeltem meg rendesen ezeket a virágokat. És simán összekevertem õket. (Az igazság az, hogy nem is gondoltam, hogy ez két külön virág. Hát ez gáz... :) ) Most már nyitott szemmel keresek tényleg búzavirágot. De attól tartok, hogy tényleg nincs a környéken. Ezért köszönöm amit tõled kaptam a blogodon. :) SA, köszönöm a pók-információt és a fényképekrõl mondottakat is. Fekete-fehér képeket régen tudtam hívni, nagyítani. De a digitális képek módosításhoz nem értek. És amint írtam, hogy már kb. 110 éves koromig van programom, ha még ezt is felveszem a listára, akkor még néhány évet hosszabbodna ez az idõ. Igazából nem is a jó képekért, hanem a világ felfedezéséért fényképezek. Hogy jobban észrevegyem, hogy mi van körülöttem, illetve dokumentáljam a szép vagy érdekes, figyelemre méltó dolgokat. Persze, szeretnék minél jobb képeket csinálni. De ez még csak távoli cél. Most még az elsõ lépésnél tartok. :)

SA 2010.07.18. 22:31:12

Ha legközelebb felétek járok, viszek egy kis programocskát pedrájvon. Ha van a 110 évedbõl három perced, megtanítom használni. (A három perc túlzás, digitális analfabétákra talán igaz, de Teneked kevesebb idõ is elég). Kb. 10 másodperc egy kép javtás.

M 2010.07.18. 22:56:40

:) 10 másodpercem talán még van. :)
süti beállítások módosítása