Kedvenc helyem

A múltkor egy kommentben SA azt kérdezte, hogy melyik a kedvenc pécsi utcám vagy terem. Hát ez. Ha végtelen lehetõségem lenne rá, akkor pl. ezt a házat szívesen megvenném. De van több nagyon szép hely a városban. Sõt nagyon sok nagyon szép hely van. S ha egyszer végre elkészülnek a megkezdett építkezések, akkor nagyon szép lesz. Ma délután sétáltunk egy kicsit a belvárosban. Igazából a történeti múzeumba szerettem volna elmenni, mert azt terveztem, hogy az ötödikeseimet elviszem, és elõtte szerettem volna megnézni, mert nem voltam már bent legalább tizenöt éve. Hát be van zárva. Átépítés miatt. Így most nem megyünk a kicsikkel. Az ókeresztény sírkamrákba majd tavasszal akarok elmenni, hogy kapcsolódjunk a tananyaghoz. Most õsemberes dolgokat akartam nekik mutatni. De majd kitalálok valamit. Szóval ragyogó idõ volt, és rácsodálkoztam a városra.

Szerző: empszi  2010.10.10. 19:01 11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr775912945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2010.10.10. 19:25:52

igazán szépek....és miért éppen ezek?....

M 2010.10.10. 19:43:53

A ház azért, mert a belváros szívében van, mégis csend és nyugalom, hatalmas kerttel. Egyszerre van mindenhez közel, és mégis távol a pörgéstõl. A másik kettõ a közelében van, és nagyon jól mutattak a napsütéseben. A székesegyház és a püspökség épülete. Nekem a szabadságot és a biztonságot juttatja eszembe ez a zárt tér, ami az ég felé van nyitva. (Felfelé vezetik a tekintetet a tornyok.)

SA 2010.10.11. 20:01:22

Igen, az a szép és híres kanonoki ház, nem is tudom, most mire használják. Aztán a Székes porta speciosája Kiss György dombormûvével a Magyarok Nagyasszonyáról. Nemrég én is Kiss György szobrot blogoltam. s végül a káptalani levéltár. Valaha évekig naponta kétszer is erre jártam. Több ilyen korszaka is volt az életemnek. Ezért is melengetik a képeid a szívemet. :D

SA 2010.10.11. 20:15:16

Nekem a Havihegy volt a legkedvesebb helyem. Ellopták.

SA 2010.10.11. 22:24:21

(Tõlem kérdezel valamit? Nem értem, kicsit bõvebben! Köszi elõre is!)

M 2010.10.12. 06:34:45

SA, igen tõled. Arra szerettem volna rákérdezni, hogy lopták el a Havihegyet. (Tényleg nem túl szószátyáran kérdeztem. :D)

SA 2010.10.12. 17:10:58

Mikor voltál ott legutoljára? Menj fel, és meglátod. Ez már bûncselekmény, amit ott mûveltek. Ha egy kamionnyi szemetet hordtak volna oda, kevésbé lenne rombolóbb, mint amit városrendezés címén tettek.

M 2010.10.12. 19:17:13

Hát, elég régen voltam ott. Mit tehettek?

SA 2010.10.12. 19:34:24

Menj fel! :D:D Vasárnap 14 órakor van szentmise. (Ma reggel az Árkádon át mentem, mert fáztam. A földszinten egy kinyúlt kapucnis anorákban kávézott annak a szomszédvárosak a plébánosa, akihez misére jársz. Hétvégén beugrik hozzánk.)

SA 2010.10.12. 19:37:31

Bocsi, nem 14, hanem 16 órakor. Lõrinc Sándor atya a piuszból.
süti beállítások módosítása