Kávétorta

Nem én sütöttem, B-tõl kaptam. Nagyon finom. Ha leírja a receptjét, majd beleteszem a fõzõs blogomba. Gyerekkoromban ettem kávétortát utoljára, akkoriban divat volt, s azóta meg nem találkoztam vele. Valahogy a süteményeknek is van divatja? Akkor még a lakodalmakba mindig úgy hordták össze a süteményeket. B. is azt mondta, hogy ez tipikus lakodalmas süti volt náluk. A sütik hangulatokat idéznek, emlékeket hoznak elõ. Az ízek mellett és illatokra is nagyon tudok emlékezni. Talán a szagmemóriám a legjobb.

Szerző: empszi  2010.10.23. 20:43 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr985912932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2010.10.24. 08:43:35

Tényleg, vannak konjunkturális sütik. Méteres, olyan fantával fõzött pudingos tetetejû, meg egy csomó letûnt süti. Folklorisztikusan terjedtek a receptek ("szájról-szájra"). Voltak tájvariánsok, (nyelv-, azaz sütijárások), pl Debrecenben kicsit más volt a hatlapos. Aztán eltûnnek a kollektív tudattalanban, hogy újra elõjöhessenek egy óvatlan pillanatban, és egy jó nosztalgiaevésre megvendégel minket a múlt.

skyppy 2010.10.24. 20:48:16

:-)) M a süti finom, a terítõd meg csodaszép....anyukám horgolt annak idején ilyeneket.. ja és imádom a lakodalmas sütikéket:-)))

M 2010.10.25. 20:07:54

SA, népköltészeti sütireceptek, ez jó, ezt én szoktam írni a fõzõs blogmban - ha nem is sütikre, mert ott nem nagyon vannak sütik. De majd lesznek. :) Skyppy, a terítõ anyósom mûve. Minden asztalunkra horgolt már. Én szeretem ezeket a terítõket. A mai bejegyzésben egy csöpp látszik egy másikból a plakát alatt az ebédlõasztalon. :)
süti beállítások módosítása