Bányafelügyelet

Állandóan beszakadoznak a faluban mindenféle gödrök. Állítólag régen ez itt a falu pincesora volt, és a falu a patak túloldalán állt. A 18. sz-ban építették ide, ahol most van. Hogy mindez miért történt már senki nem tudja. Az rémlik, hogy egyszer azt olvastam valahol, hogy volt egy nagy tûzvész, és akkor égett le a falu, meg az akkori temploma is, ami még fából volt. Az 1722-es összeírásban még egy fatemplom szerepel.

Ma amikor jöttem hazafelé, akkor láttam ezt a bányafelügyelet feliratú autót. Igen kíváncsi vagyok, hogy õk mire jutottak az üregekkel kapcsolatban. A

zt azért remélem, hogy itt a mi környékünkön nincsenek hasonlók. Itt - ezen a részén a falunak- a rómaik korában éltek emberek. Többször eszembe jut, hogy hányan, miféle népek nézhették ugyaninnen a naplementét, ahonnan én szoktam. Mélységes mély a múltnak kútja. Vajon mit találna benne az arra hivatott bányafelügyelet.

Szerző: empszi  2010.11.30. 18:37 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr565912891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása