Smoothie

Egy ideje gyümölcsrecepteken agyalok. Szeretném, ha tudnék segíteni az érintetteknek, hogy ki tudjanak lépni a "csak gyümölcs" nézõpontból. Abból, hogy a gyümölcsnap azt jelenti, hogy "elrágcsálunk egy almát". Mostanában az idõm egy részét azzal töltöm, hogy a gyümölcsök ürügyén igyekszem gyönyörködni a világ csodáiban. És ez a terep alkalmas is erre. Ennek révén jött valahogy elém az a smoothie-téma. A szmúszi (vagy mi?) eredetileg jéggel összeturmixolt gyümölcs volt. Ma már számtalan változata van. De gyümölcsturmix-divat a '70-es években is volt. De a turmix szóban valahogy benne van a tej fogalma is - lehet, hogy csak nekem, de lehet, hogy másnak is. Így amit akarok az nem lehet turmix. Mondhatnám gyümölcskrémnek? Mert igazából az. A lényeg - ez én is "feltaláltam" néhány éve, csak akkor még nem tudtam, hogy smoothie - hogy egy vagy több gyümölcs pépesítve van. De az, hogy gyümölcspép olyan rosszul hangzik. Pedig éppen 24 éve készítettem elõször, amikor Misi kisbaba volt. Mindenféle akciók során szereztük be a banánt, narancsot már kicsit könnyebb volt szerezni, alma meg volt rendesen. Aztán már akkor is volt botmixerem. S pépesítettem neki a gyümölcsöket. Aztán persze Ferencnek is. Majd amikor elkezdtem a gyümölcsnapokat, akkor jutott eszembe, hogy ezekkel a gyümölcspépekkel is változatosabbá lehet tenni ennek a napnak az étrendjét. Most hogy abba a helyzetbe kerültem, hogy nyilvánosan írogatok recepteket, ezeket a gyümölcspépeket is szívesen ajánlanám, de minek nevezzem. A smoothie kézenfekvõ lenne, de minden idegszálam tiltakozik ellen, hogy egy ilyen idegen - sznobízû - szót használjak egy teljesen egyszerû dolog megnevezésére. De a pép meg annyira rosszul hangzik. Most még talán a gyümölcskrém a legjobb azok közül, amik eszembe jutnak, de ez sem a legjobb. Azt hiszem, ezt a dilemmámat a fõzõs blogra is felteszem, hátha mond rá valaki valamit.

Szerző: empszi  2010.12.05. 20:56 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr675912886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2010.12.05. 22:48:24

...ezt a szót most hallom elõször...:o...viszont gyümölcs pépet én is készítettem a gyerekeimnek, még nem volt foguk...utána sajnos nem akarták megenni, mert szerették rágni pl. az almát,répát... ...késõbb fordult a kocka, iskolás korukban ismét a pépet szerették, fõleg az üzletit, amit itt "výživa"-nak hívnak... magyarul tápláló...táplálék félét jelent...

skyppy 2010.12.06. 03:31:38

írd azt gyümölcs krém....krémes gyümölcsök....:-)))....szóval ehetõvé akarod tenni ezt a finomságot....én nagyon szerettem, kekszet is tettem bele, na ja a gyerekeknek volt:-))

mclub 2010.12.06. 19:50:01

amerika, skyppy, igen, azt hiszem, maradok a gyümölcskrém névnél. Ma megint felteszek párat a fõzõs blogra. :) Most egy ideig ez lesz. Teljesen belehabarodtam ebbe a dologba.:)
süti beállítások módosítása