Pitypang a tányéron

Tegnap vettem észre a kertben, aztán ma úgy gondoltam, az nagyon szép hivatás lenne neki, ha tányérdísz lenne belõle. Ha véletlenül valamiben az merülne fel, hogy tányérdísz csak ehetõ dolog lehet, akkor elmondom, hogy a pitypang ehetõ. Minden része, sõt kifejezetten gyógynövény. Hogy mennyire finom, az persze ízlés dolga. Keserû. De én kifejezetten szeretem a keserû ízeket. vét csak cukor nélkül, a tarlórépát, no és a csokik közül is csak a fekete csokit, és abból is a minél feketébbet. No, jó 90 %-ig, mert a 99%-os már nálam is rezgeti a lécet. Én még az ezerjófû teát is szeretem. Pedig az aztán..., Ahhoz képest a pitypang semmiség. Igaz, a pitypangvirág szárát is meg az ezerjófüvet is annak idején még gyomorpanaszos koromban a belügyeim javítása céljából fogyasztottam. De nemcsak a virág szárát ettem meg, hanem magát a virágot is. (Bár ez nem szerepelt a javaslatban, ez csak olyan szorgalmi feladat volt.) Soha nem felejtem el Misi egyik barátjának a döbbent arcát, amikor meglátta, hogy megeszem a pitypangot. Szegény gyerek, nálunk elég sok megpróbáltatásban részesült, úgymint olajbogyó, teljes kiõrlésû lisztbõl sütött kenyér, ezerjófûtea, no és a pitypangvirág, bár a többivel ellentétben ezt nem kóstolta meg. :)

Szerző: empszi  2011.03.05. 21:50 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr715912794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loreley 2011.03.05. 22:11:17

Milyen boldogan tesz eleget a hivatásának. Csak úgy virít, a rántottak között.

amerika24 2011.03.06. 07:38:17

...ismerem a jótékony hatását...de enni nem ettem még... ......mézet viszont szoktunk fõzni a virágjából, ez csuda jó és egészséges... ...az ezerjófû tea viszont borzasztó keserû...a kisebbik lányommal talán egyszer meg tudtam itatni, többször sem...pedig akkor nagy szüksége volt rá...

mclub 2011.03.06. 22:06:53

Loreley, vöröslecsébõl van a rántott. Majd felrakom a fõzõsbe, de ez most az EK-ba készült. Ja, de fenn is van, csak nem a zöldes rizzsel. :) Amerika, van belõle méz? Az biztos nagyon finom lehet! Hogy készül?

amerika24 2011.03.07. 07:01:33

...megkeresem a pontos receptet, és elhozom Neked...:)

mclub 2011.03.07. 21:02:33

Köszönöm, Amerika! :)

amerika24 2011.03.08. 19:03:38

...az ÚjSzó oldalán megtaláltam azt a receptet, amit én is használok... ...találsz még itt elég jó infókat...:) http://maszol.ro/egeszseg/pitypang_jatekos_egeszseg_2008_04_11.html

mclub 2011.03.08. 21:41:07

Amerika, köszönöm! :)
süti beállítások módosítása