Olajos dió

A múltkor írtam, hogy a zölddióval kísérletezem. Találtam sok okos dolgot itt: http://www.opet.byethost32.com/Dioskonyv/12-01/1.htm# Többek között ezt is. HAMIS DIÓOLAJ Hozzávalók: 8 zölddió 1 l napraforgóolaj 1 kis darab fahéj 10 g só 8 db pörkölt kávészem A zölddiókat egy vastag tûvel többször megszúrjuk, és a többi hozzávalóval együtt az étolajba tesszük. Hûvös, sötét helyre állítjuk, 10 napra. Leszûrjük, hûvös, sötét helyen tároljuk. Dióolaj helyett használhatjuk, mintegy 2 hónapig. Elkészítettem negyednyi mennyiséggel, csak három szem dióval (nem kettõvel) Ma bontottam meg, meg, és két dolgot tapasztaltam. Elõször is, hogy összekevertem a dolgokat és éppen hogy nem hûvös helyen tartottam, hanem a dióeszenciával együtt kitettem a napra. Lehet, hogy ez az olajnak nem tett jót, viszont a diónak igen. Nem az olajat kóstoltam meg, hanem a diót, ami elvileg ebben a receptben csak melléktermék lenne. Nagyon ízlett. Persze, ehhez hozzátarozik az én extrém ízlésem, de ez van. Leginkább az olajban eltett fekete olajbogyóhoz hasonlított nekem, és azt én nagyon szeretem. Azt hiszem, ha egy módom lesz rá jövõre fogok így készíteni zölddiót,. de nem is annyira az ízesített olajért, hanem magáért a dióért. De pár nappal korábban jobb lett volna leszedni, mert egy kicsit már kemény volt benne a héj.

Szerző: empszi  2011.07.20. 21:30 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr345912650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása