Hétfõ

Ma folytattam a népszámlálást. Azt hallottam egy ismerõsömtõl, hogy nála a népszámláló nem akarta kitölteni a nem kötelezõ kérdéseket (Igen, jól mondom, nem a kérdezett nem akart válaszolni, a kérdezõ nem akarta kitölteni!). Hát ez elég érdekes. Aztán mikor rászólt, hogy õ akar válaszolni a kérdésekre, akkor kénytelen kelletlen kitöltötte a baloldali hasábot, de aztán közölte, hogy a többihez senkinek semmi köze, és elment. Hát ez… Ez meg mi? Szerintem fontos dolog, hogy legyen egy megbízható kép az országról. Az mindenféle propagandával ellentétben teljesen nyilvánvaló, hogy nem egyes emberekrõl gyûjtünk adatokat. Ez kb. kettõ perc gondolkodás után belátható. Azt nem vitatom, hogy van olyan információgyûjtõ lehetõség, mellyel személyenként mindent meg lehet tudni. De kinek kellene és mire egy ilyen személyes adathalmaz? Ha valakirõl kellenek adatok, azt be lehet szerezni nagyon sokkal könnyebbe módszerekkel, minthogy visszafejtsék ebbõl a kérdõívbõl, melyik kié volt. Ez nagy butaság. Mekkora munka lenne már az? Ki végezné ezt el? Hány ember és hány számítógépóra kellene ahhoz, hogy ezt megcsinálják? Persze olvastam olyasmit is, hogy a számlálók az autóban nyilván titkos vonalkódokat ragasztanak a kérdõívekre. Hát ez akkora baromság, hogy ha a kutya megenné, megdögölne tõle, és nem csak azért, mert pl. én a legritkább esetben megyek alutóval, csak külterületre, ahol messze vannak egymástól a házak. És mint a mellékelt ábra mutatja, nemhogy tikos kódot nem ragasztanak, ám olyanok vannak, akik nem gyûjtik rendesen az adatokat. Pedig az adott gyengénlátó ember szerette volna ezt a fogyatékosságát megmondani, például abban a reményben, hogy ha tiszta kép rajzolódik ki a gyengénlátók számáról, helyzetérõl, akár a segítség is jobban várható. Ám õt nem vették fel ebbe a listába. De most ebbõl megint lehet azt a következtetést levonni, hogy az az egész munka felesleges, sõt káros. Minden munka felesleges és káros, amit nem rendesen végeznek. Õszintén remélem, hogy nagyon kevés ilyen számlálóbiztos van az országban. És a többi 39.999 rendesen végzi a munkáját. Én egyébként megérem az ellenérzéseket az adatgyûjtéssel kapcsolatban. Igen, én is ahhoz a korosztályhoz tartozom, akirõl a hatalom gyûjtötte az adatokat – a 70-es, 80-as években - hatalmas besúgó apparátust mûködtetve, de az egészen más volt. Akkor is volt népszámlálás, de akkor sem a népszámlálók adatai nyomán korlátozták az emberek szabadságát, köztük az enyémet is. De én akkor sem titkoltam el magamról semmit. De most túl fáradt vagyok ahhoz, hogy errõl meséljek. Talán egyszer majd megteszem. Lehet, hogy érdemes lenne errõl is írni. Igen, fogok is írni ilyen emlékezésféléket. Talán…

Szerző: empszi  2011.10.10. 21:30 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr925912561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása