Az elsõ fürjtojás

Ez látható a képen. Lehetne itt egy olyan kép is, amin a nyolc nagy lepény látható, ami a mai lovasvacsorára készült. Azért kíváncsi vagyok, hogy milyen lett. Két kiló lisztbõl nyolc lap lett tepsinyi méretben. Elõsütöttem addig, amíg éppen kezdett színe lenni. Hagymás paradicsomos mártás készült rá, mint a múltkori tekercsbe. Meg csináltam egy üveg muzsdéjt. Ha jól emlékszem öt gerezd fokhagymához tettem egy kiskanál sót, és kb. másfél deci olajat kevertem hozzá, egy kanál fehér balzsamecetet, egy kanál mézet, egy csokor apróra vágott petrezselyemzöldjét, õrölt borsot, és 4,5 dl tejfölt. Ezt szántam a kemencében sült krumplihoz mártogatósnak, meg kicsi fasírtgolyókat sütöttem. Reggel lementünk a falusi piacra. Most végre egy kicsit többen voltak az árusok, és az is jó, hogy behozták a parkba az egészet. Aztán Sanyi elment anyósomért. B. is vele ment. Elég gyorsan hazaértek. Addig takarítottam. Aztán ebédet fõztem. Közkívánatra csülökpörköltet. Ebéd után egy kicsit pihentem, de aztán folytattam a pakolást fönt. Majd jött a leírt kajakészítés. Este a gyerekek pakoltak, ez persze parával jár. Nagyon elfáradtam.

Szerző: empszi  2012.08.12. 22:10 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr545912243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása