Úgy látom, alig van néhány ember itt a blogvilágban, aki a saját nevét használja. Van, akinél meg is értem. Most az utóbbi napokban tapasztaltam egy-két furcsa dolgot némely bolgokon. Egyesek eltűnnek, majd jönnek újak, akik viszont pár nap alatt annyit tudnak mindenről, amennyit hónapok alatt sem lehet könnyedén összegyűjteni. Mikor csodálkoztam ezen egy ilyen helyen, valaki azt írta rá, hogy „költözőmadár”. Látom, itt is el kell telnie egy kis időnek, míg kinövöm a naivitásomat...

Aztán vannak olyanok, akik tényleg ki szeretnék névtelenül írni magukból a titkaikat, s ehhez keresnek megértő társakat. Ezt is értem. Ezt az "utazás sötétben" állapotnak nevezem. Azért, nevezem így, mert többször is volt olyan élményem, hogy összehozott a sors éjjeli útra egy-egy vad idegennel, aki ott a sötétben közös járműben - haladva valami részben közös cél felé - a legmélyebb titkait mesélte le nekem…

Én magamat nem értem. Fogalmam sincs, hogy miért is nem használom az igazi nevemet. Aki ismer, úgyis tudja, hiszen nem titokban blogolgatok. A több mint ötszáz ismerősöm az iwiw-en láthatta jónéhányszor az üzenőfalon, hogy ideinvitálom. Aki meg nem ismer, annak nem mindegy, hogy M vagy Gy? Szóval, fogalmam sincs, hogy miért jobb ez így nekem. De most még legalább egy kicsit így marad.

Szerző: empszi  2007.06.13. 16:56 30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr775913800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S 2007.06.13. 17:15:00

Anonymus a "blogjában" P-nek nevezte magát. Gy. M-nek. A blogol.hu blogjai mind magyarul íródnak. Én azt nem értem, miért angol nevet választanak legtöbben. Rajtam kívül még nem láttam teljes valósnevű blogozót. Az adatlapukon viszont sokan vállalják a nevüket. A blog jellegétől is függ, kell-e, érdemes-e nevünket felvállalni. A névtelen blogozás pedig izgalmas játék. Én is kísértésbe estem, megtegyem-e. Időm nincs rá.

Csillagvihar 2007.06.13. 17:22:22

Izgalmas is, jó játék is. :) A legérdekesebbnek eddig azt tartom, hogy jónéhány blogbarát került már át a való világomba, de egyetlen blogra invitált valóvilágbéli batátom, ismerősöm sem volt kíváncsi a virtuális énemre. Pedig tudom, meglepődnének. Ás én pontosan tudom, miért nem használom az igazi nevemet, mint ahogy azt is, miért magyar nevet választottam :).

margit2 2007.06.13. 17:47:48

Igen, elgondolkodtató "szórakozás" ez a blogolás... Én is csak véletlenül csöppentem bele. %wink%

S (Antal) 2007.06.13. 18:10:18

Csillagvihar, miért magyar nevet választottál? M, mit jelent az M? Szerinten a Moon kizárva. Margit2, mi az a "2", ki az "1"? Több kérdésem nincs.

szepy 2007.06.13. 18:27:55

Kedves M! Jártál nálam a blogom eltünésésvel kapcsolatban, még kommenteltél is, és gondoltam meglátogatlak én is.:-) Majdnem a frász jött rám, mert amikor a kezdőoldalamon a kommenteknél rámentem a nevedre, pont az jött ki, mint nekem amikor eltünt a blogom. Most máshonnan jöttem, és így szerencsére sikerült. Már azt hittem rossz a feltételezésem, a blogom eltünésévével kapcsolatban. Külömben tettszik a blogod, biztos jövök máskor is. Az én nevem mögött annyi a huncutság, hogy engem régen így becéztek, és k.b. 1 éve így hívtak a barátaim. Most hogy megszünt az az életforma, visszaváltoztam Andivá.:-) A blognál meg szerintem kifejezetten jópofa ha ilyen jellegű nevet ad meg az ember. Köszönöm a látogatásodat, remélem találkozunk még.;-)) Kellemes estét.

M 2007.06.13. 18:29:14

Én is ejátszottam a gondolattal, hogy lehetne egy teljesen fantázia-ént írni. De hogy ez jó legyen ígazi írói vénára lenne szükség, meg rengeteg időre.

M 2007.06.13. 18:31:35

Csillagvihar, ez érdekes. Bár állandóan hívogattam az ismerőseimet a blogvilágon kívülről, de csak egy írt kommentet, bár mondták többen, hogy jártak nálam.

szonika 2007.06.13. 18:32:13

Sokáig szerettem volna, hogy akiket személyesen ismerek, azok lássák azt is, amit itt virtuálisan művelek. Ennél is tovább szerettem volna viszont, hogy akiket virtuálisan "ismerek", megismerjem személyesen is. Egy ideje már (nem olyan rég óta) egyiket se szeretném. Szerintem az ehhez való viszonyulás idővel változik az emberben.

M 2007.06.13. 18:34:20

Kedves Szepy! örülök, hogy jöttél, gyere máskor is!

Csillagvihar 2007.06.13. 18:39:21

S(Antal), miért magyar? Leginkább azért, amit írtál. Egy magyar blogon, magyarul írok. Ráadásul Csillagvihar egy (nem magyar néven publikáló) magyar írónő tündére. :)

M 2007.06.13. 18:45:03

Szia, Szonika! Azt hiszem, én még az első fázisban vagyok. Kíváncsian várom a változásom... A változás nagyon érdekes is lehet...

M 2007.06.13. 18:49:43

Szia Margit! Te voltál a kapaszkodóm az első lépéseimnél itt a blogvilágban. Hozzád írtam az első kommentet. Érdekes lenne végigondolni, hogy miért volt ez így..., nem volt tudatos..., de biztos van válasz, ha most nem is tudnám megfogalmazni.

M 2007.06.13. 18:58:07

SA (most itt hogy is szólítsalak?)! Miért M? Hát, Moon, az tényleg nem volt eddig a válaszok között, bár van jónéhány válasz. Azzal függ össze, amit mostanában csinálok, ezzel a "hernyóból lepke" "projekt"-tel... De kedvelem a Moon-t is, Alessia találta ki, s végső soron a Hold is lehet a változás jelképe..., bár ez egy kicsit azért más...

margit2 2007.06.13. 19:14:39

Szia Antal! Évekkel ezelőtt regisztrálni szerettem volna az index fórumon. Kézenfekvő volt, hogy a keresztnevemen, Margit néven. Az index nem fogadta el, mert már ilyen volt. Margit1-et sem fogadta el, ezért lettem Margit2. Mivel hűséges típus vagyok, ettől fogva mindenhol Margit2 néven szerepelek az interneten! ... Hát ez a történet! %wink%

szonika 2007.06.13. 19:14:46

Morphoses?

M 2007.06.13. 19:35:24

Igen, Szonika, pl. ez is...

S (Antal) 2007.06.13. 19:42:51

M! Várjuk az M-eket! Margit2! Te akkor is itt első vagy.

M 2007.06.13. 20:32:14

Kedves S! Egyszer majd írok az M-ekről is. Meg egyébként már írtam is itt. A metamorfózist írtam. Mert leginkább ez. Meg Módszer is (így M-mel Módszer). Meg én magam. Meg még más... majd...

S (Antal) 2007.06.13. 20:33:40

Várjuk, de türelmesek is vagyunk. M, mint Majd idejében...

Blue Ocean 2007.06.13. 21:17:51

Szép álmokat!:-)

Alessia 2007.06.13. 22:05:58

Nekem a nick név az egy játék, 7 éve hívom így magam különböző net-es helyeken, így regisztrálok ha könyvet vagy színházjegyet rendelek.... a youtube-on... szóval mindenhol. Ugyanakkor semmi titkos nincs, mint tudjátok, engem is meg lehet találni. Nekem m-mel még mindig a Moon jön be leginkább.... :)

skyppy 2007.06.14. 05:42:18

...érdekes kérdést tettél fel,a válaszok is különbözőek...az én nevem a véletlené...minden általam érdekes nick név foglaltat jelzett...de ez az egy nem...amúgy skyp továbbfejlesztett változata...:PPPP....és miért nem rendes néven?....ez eszembe sem jutott,hogy a saját nevemet használjam...nem fontos.... és nem is akarom,hogy bárki megtaláljon...csak az akinek én megengedem...ez egyfajta paranoia,de jó arra,hogy megvédjen....nem befojásolja az írásaimat, a személyiségemet...ez csak itt él, a virtuális valóságban....:-))))

ametiszt 2007.06.14. 21:02:02

az a legérdekesebb,hogy miután a blogról többekkel is találkoztam már,a találkozó után sem a rendes nevemen szólítanak,hanem a nickemen... a valós világból hozzám is csak benéznek az ismerősök,senki nem kommentel...de csak egy-két barát...nem érdekli őket...azt hittem,azért,mert nem ismerik a blogolás íratlan szabályait,talán nem tudnak tájékozódni...de ez az elmélet megdőlt,amikor az egyik blogomon regényt írtam,és elárultam nekik,mivel kezdődik...na azt naponta olvasták 200-an,de semmit ,egyetlen szót sem kommenteltek...viszont a munkahelyemen elmondták a véleményüket,és ha egy nap nem írtam,másnap reklamáltak...

M 2007.06.14. 22:40:23

Nagyon érdekes és tanulságos válaszokat kaptam. Örömmel fogadnék még néhány hasonlót. Igazán érdekel ez a dolog.

klikk 2007.06.14. 23:25:17

Az én nevem a "számítógép-tudásomat" jelképezi. Csak klikkelni tudok, de elég az. Bár...Megtanultam fényképezőgépről, telefonról képet feltölteni. "mrgreen" A többi nem is érdekel.

zöld 2007.06.14. 23:29:12

sokáig Dóri voltam. (már úgy értve, hogy itt, mert amúgy még mindig az vagyok:)). megadtam a címemet valakinek, majd megbántam, mert már kevésbé tudtam őszinte lenni. töröltem. most meg zöld vagyok, mert zöld a szívem.

Charma 2007.06.14. 23:31:23

én úgy kezdtem, ohgy a legszemélyesebb dolgaimat szerettem volna itt kiirni magamból, amit senkivel sem beszél(het)ek meg. aztán kezdődött azzal, hogy egy ismerősőm megtalált és folytatódott azzal, hogy többen is kezdtek olvasni, igy az egész elment más irányba... de nem baj, jó igy, megtalálom a módját, hogy azt is elrejtsem az irásaimban, amit nem akarom, hogy tudjanak, hogy értsenek...:)

Jaguár 2007.06.15. 07:38:09

Rólam azt tartják, hogy egy igazi ragadozó vagyok, és a kedvenc állatom is a jaguár - hát ezért vagyok Jaguár. Írhatnám a saját nevemet is, az se mondana többet senkinek, de talán a jaguár találóbb... Én nem reklámozom sehol a blogomat, aki megtalál, az megtalál. Amúgy pedig - mivel személyes dolgokat is írok - nem igazán lelkesednék azért, ha "bizonyos személyek" is engem olvasgatnának (gondolok itt iwiwes ismerősökre például, kollégákra stb.) Írok, ami eszembe jut - az írás segíti rendezni a gondolataimat. És jó, hogy sokszor kapok visszajelzéseket is. És jó, hogy skizó éneimmel találkozhatok itt...

ametiszt 2007.06.15. 09:39:11

én napcseppként kezdtem...a legbensőbb gondolataimat,érzéseimet írtam le...aztán vad idegen emberek jöttek,akik sem a körülményeket nek ismerték,sem engem...mégis olyan bántó kinyilatkoztatásokat tettek,hogy kezdő blogolóként ijedtemben töröltem a blogot...kár volt,ma már tudnék védekezni...aztán lett az ametiszt...miért ez a név? próbáltam olyat kiválasztani,ami közel áll hozzám...ismerem a köveket...az ametisztet nagyon szeretem... a saját nevem is vállalom természetesen,hisz aki itt személyesen ismer,az úgyis tudja,az ismerőseim tudnak a blogról...ez nem egyfajta titkolódzás,azt hiszem,a blogolás nicknéven jó...

Solka 2007.06.15. 11:26:23

Nos. Az én nevem a Sol-ból, mint a napisten nevéből ered. Hosszú történet, de a lényege, hogy a Sol-t becézve lettem Solka (vagyis Napocska). Mindenhol ezt használom, ahol valaki már előttem nem regisztrálta le. (Sajnos van olyan oldal, ahol már előfordult.) Ez a név nekem kb. három és fél éve létezik. Szeretem ezt a nevet, és a családom is használja néha már. Én nem szeretem, ha a külső életemből idekeveredik valaki. Az első blogomat a munkatársaim miatt szüntettem meg. Nem túl jó dolog, ha a raktárosok a lelkivilágomon nevetgélnek.
süti beállítások módosítása