Te mit tapasztalátál ebben a témában? 

 

Jé, az érzések farsangján mennyien öltöznek éhségnek!

 

 

Ha űrt érzek a gyomromban, egész  biztos, hogy éhes vagyok? A megoldás, de legalább is az enyhülés mindig szájon át érkezik...?

 

Ahogy lapozgattam a túlsúlyosságot tárgyaló könyveimet, egyre több dolog világosodott meg előttem ebben a témában. Megtudtam, hogy rengeteg érzést kezelünk úgy, mintha éhesek lennénk. Érzünk valami űrt a gyomrunkban, s máris segít egy-két falat. Nem is gondolunk rá. Ha este össze kellene írnunk, hogy mit is ettünk aznap, eszünkbe sem jutna.
 
Hogy a problémáinkra az evésben keressünk megoldást, már csecsemőkorunktól gyakoroljuk. Felfigyeltünk már arra, hogy ha kisgyermek sír, a felnőttek első dolga, hogy valami édes löttyöt adjanak a szájba. A cumiról nem is beszélve. Pedig ezer és egy oka lehet, ha egy kicsi sír. De a problémakezelés első ötlete mindig a táplálás. Ez később sem változik. Könnyebben kap a gyerek valami édességet, mint egy kis figyelmet. (Ezzel nem szólom meg az anyukákat, én sem jöttem erre rá időben.). Ez a szokásunk felnőtt korunkig megmarad. Van valami problémánk? Hopp egy falat. (Vagy egy korty „lazító”, vagy egy cigi, de a megoldás valahogy szájon át érkezik...)
 
Szóval rengeteg érzés, még a szomjúság is sokszor éhség formájában jelentkezik. Így arra jöttem rá, hogy ha evésidőn kívül eszembe jut az evés, először iszom egy pohár vizet. S ha ez nem segít, akkor el kell gondolkodnom, hogy most mire is vagyok éhes valójában?

 

Szerző: empszi  2007.07.17. 07:53 11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr35913754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazac 2007.07.17. 09:28:28

igen, ez valóban így van. Szeretem, hogy Brigi születése óta tiszta vízzel itatja Kolost, és a cumin sincs semmi édes izé....egészséges kajákat kap, anyja minden nap főz neki. Ezt a vízivást bevezetem.:) Szép napot M!

S (Antal) 2007.07.17. 09:36:58

Ennek a blognak a következő hatása van az életemre :) : 1. Elhitette velem, hogy kövér vagyok. Ez rögtön lerombolta az önérzetemet. :) :) :) 2. Rájöttem, hogy csak háromszor eszem naponta vasárnap kivételével, amikor délután általában édességezünk. Ettől vagyok kövér? :) 3. Kövérségem másik forrása, hogy én van amit sajnálok a kutyáknak vagy a tyúkoknak adni, inkább eleszem előlük. Rájöttem a blog hatására, irigyebb vagyok a kutyáknál, mert tőlük irigylem a kaját! :) :) :) Szóval így állok! :)

M 2007.07.17. 09:58:48

Lazac, én is örülni fogok neki, hogy ha majd így gondozzák az unokámat. Remélem, jó menyeket választanak majd a fiaim... :)

M 2007.07.17. 10:01:54

Anti! 1. Mindenki azt hisz el, amit el akar hinni..., igazából "elhitetni" senikivel nem lehet semmit, bizonyám... :) 2. Biztosan, amennyiben kövér vagy... 3. No, látod, minden élmény, tapasztalat jó valamire. :)

S (Antal) 2007.07.17. 10:55:38

Tehát tényleg kövér vagyok? ( :) ehhez hallj egy olyan naivás hanglejtést! :) ) Egyébként tényleg a ez a protestáns lelkinehézség az oka, hogy kaját nem szabad kidobni. Nem is érzem magam éhesnek evési időn kívül. Persze azért Meg tudom érteni az itt írtakat. Nekem nagyon emberi élményeket ad. Szeretem őket, mert igazán emberiek! A monostorban nagyböjt idején csak én tartottam volna teljes böjtöt nempénteken is. Mivel nem volt, csak húsos kaja, próbáltam mással kiváltani. Egy öreg szerzetes azt mondta, mindig haggyak meg egy falatot, jelezvén, hogy megehetném, de nem teszem. Először elszörnyűködtem rajta, hirtelen újra kálomista lettem: kidobni egy falatot, de aztán megértettem. Mégsem ezzel váltottam ki a húst.

M 2007.07.17. 11:38:16

Anti, akárhogy próbálkozol, sem azt nem fogom mondani, hogy kövér vagy, sem azt, hogy nem vagy az. Csak azt mondom, hogy ez úgy van, ahogy érzed. És ezt mondom mindenkinek... Hol jövök én ahhoz, hogy ezt én állapítsam meg? Rám Te azt mondod, hogy sovány vagyok. Viszont rengetegen mondanák az ellenkezőjét. De magamnak épp jó vagyok. És ez a döntő. Nnnna!

M 2007.07.17. 11:42:02

A böjttel kapcsolatban - azt hiszem - elveszett valami fontos ősi tudás. Viszont jó lenne megtalálni... Van azonban egy mankó: "Tartsd meg a szabályokat, és a szabályok megtartanak téged."...

Rosslyn 2007.07.17. 12:34:16

Nagyon jó ötlet, kipróbálom!

Rosslyn 2007.07.17. 12:36:51

Ezt az utolsó "mankót" pedig kitűzöm a hűtőmre :) De tényleg!!

Némber 2007.07.20. 23:01:49

ez olyan, mintha valaki szájából hallottam volna pár napja. bárcsak jobb lenne a memóriám..

M 2007.07.21. 07:06:44

Némber! Örülök, hogy jöttél! :) :) :) Gyere máskor is! Úgy érzem, neked egyáltaln nincs súlyproblémád, de igyekszem úgy írni erről a témáról, hogy a kilóknál sokkal több dologról essen szó...
süti beállítások módosítása