Nos?

Táplálkozási babonáink II.

A tegnapi bejegyzés folytatása

A következő közismert, elgondolkodtató alapigazságként kezelt, de ki tuja, honnan származó tanács a következő: Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj úgy, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus. Most abba még bele se menjünk, hogy ez a hasonlat csak a mennyiségre akar rávilágítani, ugyanakkor inkább minőségi képsort rajzol elénk, és egy nyelvi eszköznek a szándékon túl is van hatása. Tehát nyelvi szempontból sem szerencsés.

De maradjunk annál, hogy arra szokták mondani, hogy legyen a reggelink nagyon bőséges, az ebédünk mértékletes, a vacsoránk szinte semmi. Amikor az emberek még a nappal együtt keltek és feküdtek, s kőkemény fizikai munkát végeztek egész nap, akkor talán helytálló lehetett ez a mondás. Mostanában viszont kevesebben végzenek ilyen jellegű munkát. Sokan inkább ülünk valahol, és jobban kell a fejünket használunk, mint az izmainkat.

Én évtizedekig tartó különféle próbálkozásaimból és sorstársaimmal folytatott nem kevés beszélgetésből azt szűrtem le, hogy igen sokan vannak olyanok (jómagam is ilyen voltam), hogy ha reggel elkezdik a bőséges evést, akkor azt tartják szinten estig. Szinte reménytelen vállalkozás visszavenni a mennyiséget egy napon belül. Annak viszont soha nem tapasztaltam hátrányát – pedig igen sok évig gyakoroltam – hogy délig nem eszem mást csak gyümölcsöt és télen még e mellé aszalt gyümölcsöt, olajos magvakat. . Érdemes mindenkinek ezt végiggondolnia saját tapasztalatai alapján.

Szerző: empszi  2007.08.15. 06:31 7 komment

Címkék: babona m

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr325913704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klikk 2007.08.15. 06:53:41

Egy bőséges reggeli után egész nap gyötör az éhség. Egy kefír nekem elég. Ha diétázom, gyakran gyümölccsel kezdem a napot, azzal jól elvagyok délig, kajára nem nagyon gondolok.

Lazac, aki vadevezős 2007.08.15. 08:14:26

Igen, ebben nagyon sok igazság van. Én is úgy vagyok mint klikk, ha reggelire sokat eszek, utána ez egész nap folytatódik....ha nem reggelizek, vagy csak egy joghurot, gyümölcsöt, akkor később sem vagyok annyira éhes. Szép napot M, írtam emilkét.:)

Ritu 2007.08.15. 10:06:17

Egy orvosprofesszor előadásait hallgattam egy életmódtáborban két hete. Ő tudományosan bizonyította, hogy a mérsékelt égövön az ember szervezete 12.00 és 20.00 között az emésztés fázisában van, 20.00 és 4.00 között a felszívódás fázisában, 4.00 és 12.00 között a szervezet a kiválasztás folyamataira áll rá. Ezeket nekünk is figyelembe kell vennünk, együtt kell működnünk saját testünkkel. Tehát 12.00-ig ne terheljük szervezetünket étellel, csak folyadékot és gyümölcsöt fogyasszunk, azt is lehetőleg turmix formájában. Ez azért fontos, mert az étel erőteljesen beindítja a gyomor működését, a elvonja a vért, az amúgy délelőtt sok vért kívánó vesétől, így a kiválasztás sem lesz megfelelő. A folyadék és a gyümölcs a székletürítést is segíti. A professzor azt mondja, hogy kellemetlenségek csak kezdetben vannak, amíg a szervezet el nem felejti rossz szokását, a reggeli nagy lakomákat Elnézést a hosszas fejtegetésért, de gondoltam ezt meg kell osztanom veletek. Úgy örülök, hogy valaki tudományosan alátámasztotta saját jó tapasztalataimat.

szepy 2007.08.15. 17:07:44

Én csak szép napot jöttem kívánni kedves M!

Rosslyn 2007.08.15. 20:25:21

Egyetértek. Szerintem sokkal könnyebb pl. egy egész napig nem enni, mint az ötször keveset enni.

M 2007.08.15. 21:54:06

Mindannyiotoknak köszönöm. A kommenteket elnézve a fent tárgyalt "ősigazság" leszavazva! :)

Ircsike 2007.08.16. 06:15:25

En is ezt figyeltem meg. Ha reggel "igazi" reggelit eszem egesz nap ehes vagyok.:(
süti beállítások módosítása