19. Az orros

Csak így neveztem azt a csövet, melyet az orromon keresztül a gyomromba vezettek. Először azt hittem két cső. Aztán felfogtam, hogy csak egy, de annyira rossz volt, hogy akár három is lehetett volna. Egyetlen nagy előnyét élveztem, ezen keresztül nyomták le a gyomromba a ricinusolajat, s így nem kellett éreznem az ízét. Persze tudom, hogy szükséges volt és hasznos is egyébként ez a cső, de ezzel együtt felsebezte az orrom, a torkom, s időről időre öklendeznem kellett tőle. Egyszer meg kellett igazítani. Ekkor leszedték róla azt a rögzítő tapaszt, melyet még a műtőben tettek rá. Vesztemre ekkor éppen a grimaszolós nővér volt szolgálatban. Természetesen nem volt már számomra még egy olyan ragtapasz (meg azon kívül semmilyen), mely legalább elviselhetővé rögzítette volna a csövet a kisebesedett orromban. Egy gézdarabbal kötötte ki, melytől aztán még levegőt sem kaptam rendesen. Nem egészen értettem ezt a „büntessük a beteget az egészségügy helyzetéért” magatartást. Az oktatás is iszonyú helyzetben van, mégsem jutott eszembe soha tanárként ezért undok viselkedésemmel a gyereket büntetni. A dolog úgy rendeződött valamelyest, hogy a táskámban volt ragtapasz még egészséges koromból szükség esetére, például, ha a cipő feltörné a sarkam. Nos, egy ilyen ragtapasszal rögzítettem végül az orrost. De az igazi megkönnyebbülést és egy újabb lépést a gyógyulás felé az jelentette, mikor megszabadultam tőle.

Szerző: empszi  2007.10.26. 18:49 4 komment

Címkék: képtelen

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr495913661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosslyn 2007.10.27. 08:18:24

Te szegény! Én az ilyen eszközöktől rettegek legjobban az életemben. Olyan nekem is volt, hogy az oldalamból, a sebemből lógott egy (csak egy) cső, azt vígan elviseltem. De a különböző testnyílásokba vezetett izéktől rosszul vagyok, főleg ha öklendezni kell tőle...

Lazac 2007.10.27. 17:11:12

Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen még soha sem volt nekem.

M 2007.10.27. 18:12:11

Rosslyn rá ne gondolj, minek lenne neked ilyen! Egyébként még ezt is ki lehetett azt is bírni, bár tényleg ez volt a negatív rekorder.

M 2007.10.27. 18:14:53

Lazac! Ne is legyen! De azért ennél sokkal durvábbak is vannak. Láttam néhány dologot, amit nagyon nem szeretnék, de inkább nem is gondolok rá.
süti beállítások módosítása