Ma jó volt

Ma egyszerűen gyönyörű idő volt. Úgy alakult, hogy sok helyre kellett mennem a faluban. És ilyen utak alkalmával mindig apró érdekességeket gyűjthetek. Pl. a „postáskisasszony” mondja, hogy valaki valahonnan felhívta (az egerági postát), hogy olvasott rólam az újságban, s ez tényleg így van-e ezzel a fogyás dologgal, ahogy ő olvasta. No, ha én most valami nagyváros egyik lakótelepén élnék, hiába hívnák fel a helyi postát bizonyosságot szerezni, nem valószínű, hogy akadna bárki ott a hivatalban, aki hiteles tanúmul szegődhetne. De egy faluban nem lehet kamuéletet élni (legalábbis nem sokáig). Aztán meg találkoztam egy nénivel, akit elég ritkán látok, s természetesen az volt az első kérdése, hogy vagyok. (Mindig megkérdezik ezt azok az emberek, akiket ritkábban látok. És ez a kérdés mindig azzal a tartalommal hangzik el itt, hogy a másfél évvel ezelőtti „élménytúrám”-ból felgyógyultam-e teljesen.) Persze, mondtam, jól vagyok, mert ez így is van. És akkor megjegyezte a néni , hogy ennek örül, mert imádkozott értem „akkor”, meg nemcsak ő, hanem sokan a faluból, mert én olyan vagyok, hogy érem megtették sokan... Ha ez így túl direktnek is tűnik, mégis az őszinte szeretetet éreztem ki belőle. És nem most először történt ez meg velem, csak más és más nénivel. És ilyenkor mindig örülök, hogy itt élek. A (néha) soknak tűnő hátrány ellenére azért mégiscsak az előnyök javára billen a mérleg a falu kontra nagyváros ügyben. Még akkor is ezt mondom, ha voltak itt nehéz napjaim is egyes emberek miatt, meg még akkor is, ha a múltkor azért nem tudtam elvállalni a stúdióbeszélgetést annál a tematikus tévénél, mert nem tudtam kétszáz kilométer távolságot áthidalni. Meg akkor is, ha az autó szinte létszükséglet…

Szerző: empszi  2009.01.26. 19:38 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr595913264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2009.01.26. 22:11:55

Egérágon van még posta? Ne nagyon írj róla, mert még észreveszik, és bezárják! :)

SA 2009.01.26. 22:13:26

Eltévesztettem: nem Egérág, Égerág. Bocsi!

kiezem 2009.01.26. 23:31:08

SA, szerintem Jégerág! :) ottan tuti, hogy van még posta! M, draga, nocsak-nocsak! Ugyehogynemdebar ez már a világhír kezdete? :) orulok, bar szerintem nem a mi hirharsonank kovetkezménye, de akkor is! :) a tabort pedig "hotthalaloskomolyan" (na, kit ideztem?) gondolom. oleles, mk:)

Aranyhal 2009.01.27. 06:30:54

Szeretek ilyeneket olvasni Tőled :):):)
süti beállítások módosítása