Eszék-Kopács-Tökös- velük

Szóval megjártam Eszéket és Kopácsot, no, meg Tököst. Hétfõn Eszéken voltunk. elõször az Óvárosban kalandoztunk. A Dráva-parton múlattuk az idõt, voltunk a belvárosban, meg megint a Dráva-parton, a szállodasoron, a gyalogoshídon. Kopácson volt a szálláshelyünk kedves szállásadóknál egy régi falusi házban. A gyerekkoromat hozta elõ a kukoricacsutka, a sok fecskefészek, kacsa, liba, a kamra padlóján felnyitható pinceajtó meg ilyesmi. Hatalmas békakoncert és a Tüskevárt idézõ vízi világ. Kedden bográcsban fõztük az ebédet a laskói iskolások társaságában, majd elindultunk a környékre a gátra, a még a Monarchia idején üzembe állított "pumpához", ahol az öregebb darab már múzeumi tárgy, de a kicsit fiatalabb még mindig üzemel, és ezer liter vizet szivattyúz át a másik mederbe percenként. A magas vízállás és az elsõ fokú árvízi készültség miatt nem volt egyszerû bejutni a területre, de Zs-nak sikerült elintéznie. A tökösi kastély volt az utolsó állomásunk. Ezt még a Habsburgok építették a 17. században, aztán a szerb-horvát-szlovén király tartotta itt fogva a testvérét a húszas években. Késõbb Tito vadászkastélya lett, ahol Kádár is többször megfordult. A délszláv háborúban szétlõtték a szerbek. Most a horvát állam tulajdona. A külsejét nagyjából helyrehozták.

Szerző: empszi  2010.06.09. 18:20 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr915913076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SA 2010.06.09. 18:33:08

Osztály a Tvrdában. Brigi, a kopácsi lány is veletek volt?

M 2010.06.09. 18:37:22

Nem, csak én voltam a 13 gyerekkel. (öten nem jöttek) meg a sofõr, akinek 15 éve voltam az osztályfõnöke. Ideális létszám volt. Éppen befértünk a falu kisbuszába. De Brigi unokatetvére kalauzolt bennünket a Kopácsi-réten és Tökösön.

SA 2010.06.09. 21:31:05

Ha csak a kép van, és rejtvény, hol készült, akkor a kontyolt tetejû házról (arzenál) rájöttem volna, hogy Eszék, de ha azt levágtad volna, akkor a következõ tppeim lennének: Buda, Szigetvár, Eszék, Komárom (Mindegyik a monostori kivételével) Torinó. Ez a tipikus XVII század végi XVIII század eleji fal. Gondolkodtam ezekrõl az erõdökrök egy posztot a hökkentõn, de szerintem a kutyát se érdekelné. Pedig az elmúlt egy évben szépen bejártam ezeket.
süti beállítások módosítása