Mit szólsz hozzá?

 

 

Van élet a 90 napos után is!

 

Ez már nem fogyókúra többé, hanem kötött idejű ételtársításra figyelő étkezés. Nem egy diétát kell követnünk, hanem egy célt, és egy étkezési szokás csupán eszköz. Viszont fontos. A célok eléréshez ugyanis szükségünk van eszközökre, de különböző eszközökre, többféle eszközre, ugyanahhoz a célhoz, főként egy ilyen komoly célhoz.

Eltelt kilencven nap, és eltelt a nyár, véget ért az iskolai szünet. Lefogytam úgy tizenöt kilót tavasz óta. Nagyon büszke voltam magamra. Hamarosan kezdődik az iskola, a nyári szabadság után újra dolgozni megyek, majd mindenki nagyot néz… Hát igen, de nekem nem tizenöt kiló súlyfeleslegem volt tavasszal, amikor hozzáfogtam, hanem legalább negyven. És akkor most mi legyen? Ez már nem az első nyári szünet, amikor közel ennyit lefogyok. S aztán a következő tanév végére visszaszedem néhány kilóval megfejelve. Hát ez már igazán unalmas. Ha most ugyanazt csinálom, ugyanoda jutok. A diéta kilencven napos, de mi van akkor, ha nem számolom a napokat, hanem kitűzök egy konkrét célt?

Folyathatom-e, ez itt a kérdés. Ez nem leírt tudományos módszer, nincsenek kísérleti eredmények, táblázatok, mutatók, szakemberek ebben a témában. Viszont van rengeteg összegyűjtött információm, sok-sok fogyókúrás tapasztalatatom, és mindnek fölött itt a józanész. A megkérdezett orvosok véleménye az volt, hogy nem látszik ebben semmi veszély. Abból, hogy háromszor – és nem többször – eszem naponta, biztos, hogy nem lehet baj, hiszen ez az ötszöri meg ki tudja hányszori evés mánia csak az utóbbi évtizedek terméke. A nagyszüleim és a még öregebbek világ életükben háromszor ettek egy nap. Keményen dolgoztak, egészségesek voltak, magas életkort értek meg. Aztán nem is ettek összevissza mindenfélét. De ha ettek, azt méltósággal tették, nyugodtan, akkor, amikor annak ott volt az ideje. Tehát ez rendben van.

A következő kérdés, hogy abból lehet-e baj, hogy magában eszem a gyümölcsöt, s nem más étellel együtt? Nem találtam ebben sem semmi veszélyforrást. Azt, hogy délig csak gyümölcsöt eszem, azelőtt gyakoroltam több mint tíz évig. És semmi bajom nem lett belőle. Viszont volt olyan időszakom, amikor „rendesen” reggeliztem, s volt gondom az egészségemmel. Tehát, az biztos, hogy a gyümölcsreggelivel, gyümölcsnappal semmi gond.

Aztán mi baj lehet abból, hogy nem eszem állandóan húst? Ráadásul krumplival, rizzsel, tésztával. Van, aki egész életében nem eszik húst… (Bár ezt azért nem céloztam meg, és ezután sem tervezem, ugyanis azt tanultuk annakidején élővilág órán, hogy az embernek gumós zápfoga van, tehát mindenevő, s nekem a legkedvesebb tantárgyam az élővilág volt.) Végiggondoltam logikusan: semmitől nem fosztom meg magam, csak nem mindent egyszerre eszem meg. Egyszer egy kicsit több fehérjét, egyszer egy kicsit több szénhidrátot, no és rengeteg zöldséget. S abban legalább minden irányzat megegyezik, hogy zöldségeket enni egészséges. Ebben legalább nincs vita. Hát, akkor miről beszélünk?

Elhatároztam, hogy folytatom. a „90 napost”. Igen, így idézőjelben, mert valójában a kötött idejű, ételtársításra figyelő étkezési szokást követtem. Nem fogyókúráztam többé. Ez volt a vízválasztó. Ez már tudatos döntés volt, vagyis ez volt az a pillanat, amikor az a tavaszi döntésem tudatossá vált, hogy megtalálom a módját, hogy a súlyproblémámmal végleg leszámolok. És itt fogant meg az M gondolata, de ezt akkor még magam sem tudtam.

Szerző: empszi  2007.07.29. 07:50 11 komment

Címkék: nem fogyókúra kötött étkezés ételtársításra figyelő idejű

A bejegyzés trackback címe:

https://empszi.blog.hu/api/trackback/id/tr935913732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vica 2007.07.29. 09:36:15

Igen, a legtöbb fogyózó ott követi el a hibát, hogy a kúra végén vagy egycsapásra vagy szép lassan, apránként visszatér a korábbi étkezési szokásaihoz, életmódjához, amely nem véletlenül vezetett eredetileg a túlsúlyhoz. Magyarán az életvezetésében valójában semmit nem változtat. Így mitől is tartaná meg a nagy nehezen elért súlyát? Ahogy a börtönből kikerülő ember is visszajut ugyanoda, és még jó, ha nem súlyosabb bűnökért, ha nem változik a környezete, ő maga. Ez az, amit nem hangsúlyoznak eléggé a különböző csodamódszerek. Igaz, a mozgás fontosságára, az egészséges életmódra általában figyelmeztetnek, de ha nem derítjük ki az elhízáshoz vezető okokat, rossz szokásokat, esetleges betegségeket, nem igyekszünk kiküszöbölni azokat, akkor tökéletesen fölösleges és hiábavaló az ismételt nekiveselkedés. Erre korábban magam sem gondoltam, mármint az okok megkeresésére. Nyugtáztam, ilyen a testalkatom, nem tudok elég keveset enni, a mozgáshoz fáradt vagyok, mire hazaérek a meló + utazás után, stb. Annak felismerése, hogy voltaképpen miért is vagyok folyton éhes, elmaradt...

kiezem 2007.07.29. 16:17:20

"És itt fogant meg az M gondolata" - bocs, mi vagy ki ez az M? Eddig azt hittem, h. Te (= Gyongyi) vagy az M betu mogott... lehet, h. nem olvastam elegge figyelmesen valamit az eddigiekbol, es atfutottam rajta, de megkoszonom, ha beavatsz a titokba. :) Mint ahogy azt is nagy-nagy orommel veszem, ha -- akar "osszegzeskeppen" -- elmondod, h. mit ettel (orara bontva termeszetesen! -- mert szerintem tuti, h. van/volt etkezesi naplod v. hasonlod) egy-egy napon, a gyumolcs- es a havi egyszeri viznap kivetelevel! :) , ugyanis ez utobbiakat el tudom kepzelni! :) koszonom elore is! nagy-nagy segitseg lenne!

M 2007.07.29. 18:40:06

Kiezem, nem maradtál le semmiről. M valóban én vagyok itt a blogban, de azért vagyok M, mert az M a módszer(em), és a módszerem azért M, mert az M én vagyok. :) :) :) Világos, ugye? :D Persze, majd minden kiderül. (Azért nem olyan misztikus ez...) Heti étrendjeim voltak (s néha vannak.) napokra (nem órákra) lebontva. Ugyanis, amit nagyon komolyan vettem végig, s ez a jelen pillanatig nem változott, a kötött étkezési idő. Tehát reggeli időben (általában hétkor) reggelizem kizárólag gyümölcsöt, és télen még aszalt gyümölcsöt és olajos magvakat. Ebédidőben (12 és kettő között, ahogy lehet) ebédelek, vacsoraidőben (öt-hat felé) vacsorázom. Húsnapon húst eszem szokásos módon elkészítve (sült, natúr, rántott, pörkölt, tokány stb) (nem magas keményítőtartalmú) zöldséggel. Nagyon jók ilyenkor a rakott zöldségek azzal a módosítással, hogy kihagyom belőle a riszt, de néha sajtot reszelek a darált húsba, vagy egy kicsit megdinsztelem hagymán, mielőtt a zöldség közé tennem. Így nem áll össze olyan keményre a húsréteg. A főzelékeket nemigen rántom be. Rántás helyett egy részét összeturmixolom. Zöldségnapon magas keményítőtartalmú zöldséget (krumpli, bab, lencse, borsó, sütőtök, de a kukorica és a rizs is jó itt) eszem a többi zöldséggel. Pl. Zöldséges rizs, krumpli különböző módon salátákkal, puliszka különböző sült zöldségekkel… Tésztanapon mindenféle tésztát, gabonadolgot, rizst a többi növénnyel. Pl. zöldséges főtt tészták, zöldséges pizzák, lecsós tarhonya, lángos (igen!) sok salátával, sütemény, csoki, fagyi. Jó így vagy legyen ilyesmi, hogy beszéljünk arról itt többet, mit is ehetnénk egyes napokon? Én nem vagyok ellene. csak ne legyen unalmas, és nem menjük más vágányra. Mit tetszik tanácsolni kedves tanult barátnőm? :D

Vica 2007.07.29. 19:52:13

Úgy látom, mégis ide kéne valahová (akár egy kép helyére, de méginkább ott oldalt a szürke mezőbe) rakni a táblázatodat. Ezek szerint nem csak nekem okozott problémát a mit, mivel, hogyan... Tudom, nem akarod, hogy bárki, aki idekukkant, azt gondolja, ebből áll az egész, na mégegy 90 napos oldal. Úgy látszik, nehezen állunk rá a filozófiádra... Szerintem a könyvedben erre is kitérhetsz, vajon miért is van ez így. Mi lenne, ha időnként összefoglalnád pontokba az addigiakat, így aki kicsit később csatlakozik, mindjárt látja, merre hány méter? Bár az is igaz, nem olyan hosszú még a blog, hogy ne lehetne visszaolvasni. A fenti gondolat megvalósítása idő- és energiaigényes, és azért nyilván más elfoglaltságod is vagyon... Az is bevillant, ha még készítesz heti érendet, akkor szintén ott oldalt feltüntethetnéd, így a minta adott lenne. Esetleg a felmerülő egyedi kérdések és a válaszok is megjelenhetnének ott. Így nem kérdezik meg 10-en, a kréker megfelel-e tésztanapon :-))

margit2 2007.07.29. 20:23:37

Én nem csinálom meg a 90 napost, igaz, hogy olyan sokat nem is kellene fogynom... Tulajdonképpen most jólérzem magamat a bőrömben... %wink%

skyppy 2007.07.29. 20:33:59

..M....én személy szerint remek ötletnek tartanám,ha egy mintát megmutatnál..én nem fogom azt gondolni,még egy fogyókúrás oldal, inkább segítség lenne nekem...ugyanis régóta szeretnék egy heti étrendet kialakítani, de mivel nincs elég türelmem,sem időm keresgélni,így minden marad...marad az ötletszerűség....:-)))

M 2007.07.29. 20:47:51

Margit! Jól is néznénk ki, ha Te is 90 naposozni akarnál, ahogy a képeidet elnéztem. Az viszont nem lehetetlen, hogy megyek majd a honlapodra ötleteket gyűjteni. Egyszer volt egy olyan ötletem, hogy az év minden napjára csinálok étrendajánlatot a 90 naposhoz más-más ételekkel. De aztán nem csináltam meg.

M 2007.07.29. 20:52:36

Skyppy, alapból nálam is az ötletszerűség működik, de lehet, hogy összeszedem magam, s irkálok majd ide ilyesmit is.

Blue Ocean 2007.07.29. 21:10:12

Puszillak!

M 2007.07.29. 21:21:06

Vica! Köszönöm a meglátásaidat! Gondolkodom rajta, hogy hogyan tudnám megcsinálni, hogy tényleg legyen haszna. A szürke mezőbe én nem tudok semmit írni. Nálam már ez is nagy szó, amennyit most be tudok rakni ebbe a blogba. De azért igyekszem! (Te végül megkaptad a táblázatot, ugye?)

Vica 2007.07.30. 21:04:08

Kedves Gyöngyi! Igen, megkaptam, köszi szépen, már gondolkozom a heti menün, amiben alkalmazni tudom. Probléma a hétköznapi zöldségnapos ebéddel van, tejterméket, húst (pici kenyérrel) tudok enni a munkahelyemen, meg gyümölcsöt is, tésztafélét szintén (ha mást nem, kekszféléket, müzlit szárazon, ilyesmit). Megvan! Az előző húsnap köretét viszem magammal, amit akkor úgyse eszem .-))
süti beállítások módosítása